T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: birk efter 27. November 2009 kl: 15:16:41

Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 27. November 2009 kl: 15:16:41
Hej

 Min Sika 2,1 benzin er lige blevet kasseret til told syn,hvordan får man den ned
på 0,5??

 Min var på ca.2,7

  Mvh. Birk
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: verner efter 27. November 2009 kl: 15:58:52
friske tændrør og nyt luftfilter er en god start :)
og så en frisk tur der renser  godt ud, hvis bilen har stået længe!

har du lampdasonde og kat på bilen?
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Fut efter 27. November 2009 kl: 16:06:03
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: verner efter 27. November 2009 kl: 16:21:23
Citat fra: "Fut"
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800


der er jo ik nogen som er interreseret i at have en bil med for føj CO værdi, da det også betyder øget forbrug og dårlig forbrænding!

dog kan jeg bedre li en 4-gas test, da den viser mere konkret hvor problemmet er! der kan os se om HC er for højt for det er uforbrændt benzin!

lidt der er mere interesant er CO-værdi ved 2500 omdr.min, til syn måles jo kun i tomgang!
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Mads-kaa efter 27. November 2009 kl: 16:29:20
Citat fra: "verner"
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.


Og det kan man også på en DJ...

/Mads
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 27. November 2009 kl: 18:06:48
Tak for svar.

 Der er  lampdasonde og kat på bilen.
Nu meder der sig et nyt problem,har ikke en co.tester.
Er der nogle der ved hvilken en der virker ok.til en ok pris?

 Mvh. Birk
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Fut efter 27. November 2009 kl: 18:33:18
Jeg undskylder erbødigst jeg troede at det bare gjaldt at få den gennem syn. Det var nærmest underforstået at der skulle forskes i hvorfor så brændstofforbruget kunne optimeres. :oops:
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: ibber efter 27. November 2009 kl: 18:37:04
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: WBX Manden efter 28. November 2009 kl: 13:21:10
Citat fra: "ibber"
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en


Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Mads-kaa efter 28. November 2009 kl: 15:41:35
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "ibber"
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en


Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.


Som jeg læser Birk's signatur, så er det en DJ som ligger i hans sika, men måske det er eftermonteret???

/Mads
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: a.jespersen efter 28. November 2009 kl: 16:59:07
hej birk . tjek din luft nængde måler, det var tit der fejlen var på 205 gti . den kan måles mvh a.jespersen
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: POLLE955 efter 28. November 2009 kl: 17:24:57
Nu spørger jeg nok dumt , men er det en Dj med styrebox fra en Mv el.  SS motor , eller er det noget hjemmefusk med en styrebox fra noget helt andet , for en Dj har ikke lamdasonde og kat . Jeg har en del stumper til Dj og Mv hvis det er .
hilsen poul
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 28. November 2009 kl: 20:55:24
Den er god nok,det er en DJ 112 hk,med kat. og er født sådan,altså ingen hjemme fusk!!
Mangler bare en CO.Tester.
Nogle der ved noget om denne??    http://www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=698&item=1835

 Mvh. Birk
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Hasse efter 28. November 2009 kl: 21:12:20
Det finns en version av Digijet för USA marknaden med lamdasond o katalysator på en DJ motor,jag har bara sett det på Vanagon bilar måhända det är det systemet du har.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 28. November 2009 kl: 21:25:00
Min er Svensk og fra 1991.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: WBX Manden efter 28. November 2009 kl: 21:25:35
Ja undskyld, havde lige overset  det var en DJ.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: WBX Manden efter 28. November 2009 kl: 21:31:23
Citat fra: "birk"
Min er Svensk og fra 1991.


Hmm det var mærkeligt... DJ blev kun lavet frem til '89 netop pga. de nye forureningskrav.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: WBX Manden efter 28. November 2009 kl: 21:36:14
Citat fra: "Hasse"
Det finns en version av Digijet för USA marknaden med lamdasond o katalysator på en DJ motor,jag har bara sett det på Vanagon bilar måhända det är det systemet du har.


DJ Motoren har aldrig været solgt i USA, men T2'ern blev solgt med en digijet styring og kat.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: WBX Manden efter 28. November 2009 kl: 21:38:24
Citat fra: "birk"
Min er Svensk og fra 1991.


Er du HELT sikker på det er en DJ og ikke MV ?
Hvad står der på motorstyringsboksen, Digifant el. Digijet ?
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 28. November 2009 kl: 22:29:30
Ja det er en DJ motor,styrebox  jeg ikke sikker på,men kikker lige efter.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: Hasse efter 28. November 2009 kl: 22:47:59
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "birk"
Min er Svensk og fra 1991.


Hmm det var mærkeligt... DJ blev kun lavet frem til '89 netop pga. de nye forureningskrav.


I Sverige kom inte dom nya reningskraven på gulplåtsbilar förrän 1995 jag har haft flera T3 1990-1991 med DJ motorer.
På bilar registrerade som personbil komm katalysatorkrav 1988 i sverige,men om Birk´s bil kommer från sverige har den garanterat varit så kallad gulplåtsbil här o då kann det vara båda delarna en del köpte bilar med kat. även om dom inte behövde ha.
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 28. November 2009 kl: 22:56:05
Det er en digijet styerbox
Titel: Hjælp.. For høj CO???
Indlæg af: birk efter 29. November 2009 kl: 08:58:39
UUPS. Har lige været inden under den,ingen lamdasonde kun kat.
Så rigtig nok er sikkert født uden dem.
Kat.sikkert eftermonteret.

  Mvh Birk