T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: birk efter 27. November 2009 kl: 15:16:41
-
Hej
Min Sika 2,1 benzin er lige blevet kasseret til told syn,hvordan får man den ned
på 0,5??
Min var på ca.2,7
Mvh. Birk
-
friske tændrør og nyt luftfilter er en god start :)
og så en frisk tur der renser godt ud, hvis bilen har stået længe!
har du lampdasonde og kat på bilen?
-
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800
-
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800
der er jo ik nogen som er interreseret i at have en bil med for føj CO værdi, da det også betyder øget forbrug og dårlig forbrænding!
dog kan jeg bedre li en 4-gas test, da den viser mere konkret hvor problemmet er! der kan os se om HC er for højt for det er uforbrændt benzin!
lidt der er mere interesant er CO-værdi ved 2500 omdr.min, til syn måles jo kun i tomgang!
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.
-
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.
Og det kan man også på en DJ...
/Mads
-
Tak for svar.
Der er lampdasonde og kat på bilen.
Nu meder der sig et nyt problem,har ikke en co.tester.
Er der nogle der ved hvilken en der virker ok.til en ok pris?
Mvh. Birk
-
Jeg undskylder erbødigst jeg troede at det bare gjaldt at få den gennem syn. Det var nærmest underforstået at der skulle forskes i hvorfor så brændstofforbruget kunne optimeres. :oops:
-
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..
jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en
-
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..
jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en
Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.
-
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..
jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en
Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.
Som jeg læser Birk's signatur, så er det en DJ som ligger i hans sika, men måske det er eftermonteret???
/Mads
-
hej birk . tjek din luft nængde måler, det var tit der fejlen var på 205 gti . den kan måles mvh a.jespersen
-
Nu spørger jeg nok dumt , men er det en Dj med styrebox fra en Mv el. SS motor , eller er det noget hjemmefusk med en styrebox fra noget helt andet , for en Dj har ikke lamdasonde og kat . Jeg har en del stumper til Dj og Mv hvis det er .
hilsen poul
-
Den er god nok,det er en DJ 112 hk,med kat. og er født sådan,altså ingen hjemme fusk!!
Mangler bare en CO.Tester.
Nogle der ved noget om denne?? http://www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=698&item=1835
Mvh. Birk
-
Det finns en version av Digijet för USA marknaden med lamdasond o katalysator på en DJ motor,jag har bara sett det på Vanagon bilar måhända det är det systemet du har.
-
Min er Svensk og fra 1991.
-
Ja undskyld, havde lige overset det var en DJ.
-
Min er Svensk og fra 1991.
Hmm det var mærkeligt... DJ blev kun lavet frem til '89 netop pga. de nye forureningskrav.
-
Det finns en version av Digijet för USA marknaden med lamdasond o katalysator på en DJ motor,jag har bara sett det på Vanagon bilar måhända det är det systemet du har.
DJ Motoren har aldrig været solgt i USA, men T2'ern blev solgt med en digijet styring og kat.
-
Min er Svensk og fra 1991.
Er du HELT sikker på det er en DJ og ikke MV ?
Hvad står der på motorstyringsboksen, Digifant el. Digijet ?
-
Ja det er en DJ motor,styrebox jeg ikke sikker på,men kikker lige efter.
-
Min er Svensk og fra 1991.
Hmm det var mærkeligt... DJ blev kun lavet frem til '89 netop pga. de nye forureningskrav.
I Sverige kom inte dom nya reningskraven på gulplåtsbilar förrän 1995 jag har haft flera T3 1990-1991 med DJ motorer.
På bilar registrerade som personbil komm katalysatorkrav 1988 i sverige,men om Birk´s bil kommer från sverige har den garanterat varit så kallad gulplåtsbil här o då kann det vara båda delarna en del köpte bilar med kat. även om dom inte behövde ha.
-
Det er en digijet styerbox
-
UUPS. Har lige været inden under den,ingen lamdasonde kun kat.
Så rigtig nok er sikkert født uden dem.
Kat.sikkert eftermonteret.
Mvh Birk