T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: bos1 efter 29. November 2009 kl: 16:38:28
-
så blev der indkøbt et stk bus der allerede er navngivet barnevognen
det er en 8 personers bus fra 1988. Benzin 2.1 DJ motor. 5 gear
den har lidt bobler hist og pist og trænger til en ny skydedør og en højre bagskærm og en ny motor men er ellers i god stand
dette skal laves over et stykke tid når jeg har tid/råd men her er de første billeder af den der skal nok komme flere efterhånden som det skrider frem
-
Den der skydedør er en classiker , chauføren skal bare flyttes 2 m tilbage i bilen med rat og pedaler og det hele , så passer det til hjernen :lol: , men bortset fra det ser den fin ud , ok lidt arbejde , men overskueligt , tillykke med den .
hilsen poul
-
To do listen lyder som en smal sag :) ... Tillykke med den
-
takker :D
to do listen skal nok blive længere hvis det er en ægte t3 :lol: og jeg kender mig selv ret
-
hej tillykke, lyder som et godt bastler projekt :)
og så har den jo den rigtige bastler-farve ;)
-
Godt at du bliver ordentligt kørende igen (forhåbentligt... :wink: ) og som Verner skriver, har den jo den helt rigtige Bastler-farve. :lol:
Tony
-
Tillykke med den - den er helt fin :-)
-
jeg har nu stadig den grønne den er bare lige ved at få skiftet motor efter den har revet et plejlstangsleje (puha et lyder grimt) og så skal den (helst ) køre mens jeg laver den nye
-
så kom jeg lidt videre med barnevognen motor er ude da den som i kan se er temmelig død så nu skal jeg bare have den nye hjem (kommer snart hvis alt går vel)
og så opdagede jeg at gearkassen er en ARR så den må jo være med spær og det er jo altid rart
det ender med en r4i ombygning med en golf 1,8 gti hvorfor nu det er der nogen der spørger :D
1 jeg er nød til at prøve at lave ombygningen , jeg tænkt på det længe
2 jeg kan få alle stumperne til den herhjemme uden at skulle skrive/tale tysk
3 fordi jeg kan (håber jeg)
-
Det er nok nærmere en AAR-gearkasse du har på den bus.
Dejlig højgearet een (4.57 i differantialet -fåes ikke bedre i originale gearkasser) og så endda med spær til vinterbrug. Tillykke! :wink:
-
Det er nok nærmere en AAR-gearkasse du har på den bus.
Dejlig højgearet een (4.57 i differantialet -fåes ikke bedre i originale gearkasser) og så endda med spær til vinterbrug. Tillykke! :wink:
jeps AAR det var det jeg mente :D
ja man har lov at være heldig en gang imellem
-
nå det blev ikke til en gti i denne omgang men en mv med dj indsprøjtning
den er nu lagt i og startet op men nu er ladelampen tændt hele tiden
jeg har prøvet at pille pluspolen af og der kører den videre så den må vel lade eller hvad
-
Hvis du har et multimeter er det noget nemmere at finde ud af om den lader, men det lyder da sandsynligt at den gør. Hvad med d+ på generatoren er den blevet renset og checket for om ledningen er knækket?
/Mads
-
D+ er det den på den lille skrue men nej har ikke prøvet at rense det endnu
-
Har du jokket en gang på speederen?. I min bliver ladelampen ved med at lyse indtil man begynder at køre eller giver et lille jok på speederen. Tror (og håber) det er normalt. :)
-
D+ er den tynde ledning (blå) på generatoren, den sender signalet om at generatoren lader
@skov: Det er ikke normalt, måske er din tomgang lidt for lav ellers er der noget galt med generatoren.
/Mads
-
Har du jokket en gang på speederen?. I min bliver ladelampen ved med at lyse indtil man begynder at køre eller giver et lille jok på speederen. Tror (og håber) det er normalt. :)
jep er afprøvet
-
@skov: Det er ikke normalt, måske er din tomgang lidt for lav ellers er der noget galt med generatoren.
/Mads
sådan har alle mine vwer nu altid gjort hvis man starter dem uden at give gas
-
Heh, der blev jeg både lidt urolig og lettet igen :) Den har gjort det alt den tid jeg har haft den (giver aldrig gas når jeg starter) og ikke haft synderlige startproblemer med den, så tror ikke den er helt gal. :)
-
Sådan gjorde min JX'er også, men min 1Y gør ikke, den lader med det samme motoren er igang...
-
min jx lyser os næsten hvergang i ladelampen ved koldstart, iflg. jarlen helt normalt :)
-
kan en MV/DJ nøjes med en 65AMP generator
-
jeg ik hvad der i standard i en benzin t3, men en jx har 65A som standard og en golf3 benz har 70A standard, så mon ik det os er nok til din, medmindre du har mange ekstralygter og strømslugende udstyr inde i bilen.
-
så fik jeg løst ladeproblemet det vist sig at være D+ ledningen der var knækket indeni og en dårlige forbindelse i samlemuffen
næste problem i rækken er at den går for højt i tomgang ved varm motor
hvordan får man den ned
-
65A kan sagtens bruges til en WBX, for lige at slå det fast.
Din høje tomgang kan skyldes flere ting, men det er en god ide at checke gasspjældetstomgangs og fuldgas kontakt. Hvis det er den gamle slags med to kontakter kan den ene være defekt, hvis det er den nye slags med en kontakt kan den muligvis være justeret forkert.
Frem med multimeteret og mål om der er gennemgang mellem de to ben når gasspjældet er lukket og når gasspjældet er helt åbent. (det sidste har naturligvis ikke noget med problemet at gøre, men når du nu alligevel er igang...)
/Mads
-
65A kan sagtens bruges til en WBX, for lige at slå det fast.
Din høje tomgang kan skyldes flere ting, men det er en god ide at checke gasspjældetstomgangs og fuldgas kontakt. Hvis det er den gamle slags med to kontakter kan den ene være defekt, hvis det er den nye slags med en kontakt kan den muligvis være justeret forkert.
Frem med multimeteret og mål om der er gennemgang mellem de to ben når gasspjældet er lukket og når gasspjældet er helt åbent. (det sidste har naturligvis ikke noget med problemet at gøre, men når du nu alligevel er igang...)
/Mads
nu er jeg jo rimelig grøn på dette område så her er et par spørgsmål
hvor er de kontakter
hvad skal ser måler volt amp eller andet
-
for at måle gennemgang skal multimeteret stå på Ohm, og værdien være tæt på 0 :)
-
Kontakterne sidder på undersiden af gasspjældet, men stikket du kan måle på sidder oven på det bageste manifoldrør på højre side af motoren.
Som verner skriver så skal der måles ohm, måske har dit instrument endda en gennemgangstester. Hold de to måle pinde mod hinanden, og drej knappen til apperatet hyler, nu kan du måle gennemgang uden at skulle kigge på displayet. Meget smart når man ikke lige kan finde et godt sted at lægge multimeteret.
/Mads
-
tak skal i have det må jeg lige se om jeg ikke kan finde ud af når det bliver lidt bedre vejr
-
prøv evt at tjekke her:
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=110
og
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=268356&highlight=tps
Rasmus
-
har prøvet og kigge på det men inden jeg roder for meget har jeg fundet ud af noget
den går meget urent den kan faktisk kun lige holde sig igang medmimindre den får lidt gas og så lugter den meget når den bliver startet på kold motor når den så har stået lidt og kørt eller man kører i den er det at den står meget højt i tomgang
-
hmmm er der ik noget med et tændings-modul der kan give de fejl?!
har du læst tråden med pho2grafs bil?
-
hmmm er der ik noget med et tændings-modul der kan give de fejl?!
har du læst tråden med pho2grafs bil?
tændingsmodullet er det ikke det der sidder i højre side med et bredt stik
pho2grafs tråd nej den havde jeg glemt så den må jeg lige prøve at finde
-
Har haft det samme problem.
Rensede luftmængdemåleren med bremserens, den tørre 15-20 min. samtidig afmonterede jeg spjældhuset rensede det for sodrester mm. justerede samtidig tomgangskontakten da det er lettere med spjældhuset afmonteret , så kan man løsne/smøre samtidig.
Havde forinden tjekket/skiftet vakumslanger,tændkabler,tændrør,temperaturfølere,fjeder til gasspjæld.
-
lidt billeder af barnevognen
-
så kom der også skyderuder i barnevognen
utroligt hvad man kan få ud af sådan et træf :D
-
Nice, er det "bond, james bond" der sidder og vifter med en S&W
-
jeg tror gerne han ville være det :D (lige bliver der skudt løs i cs)
-
daaaammmn det lyder grimt når sådan en gearkasse ikke vil mere
jeg tror ikke der findes et helt leje eller tandhjul i den mere :cry:
og olien løber ud ved den ene trækaksel
det bliver vidst ikke til meget rømø tur til os i år
så der er vidst kun en vej tilbage og det er at nu ryger hun ind på værkstedet og får en ordenlig overhaling
ny motor (R4i) 112hk
gearkasse
bremser hele vejen rundt
lejer hele vejen rundt
fornyet plade hist og pist
og lad os så se om ikke hun bliver rullet i en ny farve
så nu må jeg se om ikke jeg kan finde et billigt transportmiddel så vi kan komme rundt
-
Lyder grumt med gearkassen. Pludselig død, eller havde det været længe undervejs?
-
den var i århus i tirsdags og der lagde jeg godt mærke til den havde fået dieselsyndrom (oliepletter på bagklap) men tænkte at nu var den blevet utæt ved oliepinden igen og da jeg alligevel skulle skifte motor gjorde jeg ikke mere ved det
men det skulle jeg nok have gjort for i dagene efter fik den nogle gange problemer med at gå i det rigtige gear og til sidst lykkedes det mig at få den i bak når jeg ville have den i 3 (5 trins kasse) så den er vidst død
så nu er pladerne pillet af og den skal ind på værkstedet og have den store tur da den alligevel skulle til syn og den fortjener at blive lavet ordenligt denne gang da den er for god til bare at ødelægge
så det næste stykke tid bliver der ikke meget t3 kørsel for mig :cry: men sådan er det jo så har jeg noget at glæde mig til
-
"I bak da den skulle i 3" - dvs sætte i bak med 40 km/t? OUCH!!!!!!!!!!!!
Lyder som joken med "Og så satte jeg den i Racer-gear da det virkelig skulel gå hurtigt. Racer gear?????????. Ja, det der er markeret med R på gearknoppen"
-
det lyd og meget spændene men heldigvis trillede vi kun mens jeg sad og ledte efter et gear så jeg kunne komme ind til siden
det mest komiske ved hele historien er at vi var standset for at høre en ung pige som holdte i vejkanten om hun havde brug for hjælp
-
du jeg lå under bussen og rodede for at finde ud af hvorfor at pumpen ikke virkede fik jeg set at tanken er død
så nu er spørgsmålet kan jeg bruge en tank fra en alm benzin udgave til en indsprøjtningsmotor
den bliver jo bygget om til en R4 ved ikke om det har noget at sige
-
Det fungerede fint med en helt alm. tank til Frk. G.
-
Jeg tror mest det er for feinschmeckere at skifte til den en med "store" studs, men det kræver lidt fittings fra tank til benzinpumpen; jeg har selv med succes brugt reduktionsfittings fra trykluft sortimentet.
Hinze
-
Jeg har også helt alm. dieseltank - keine probleme, nur vollgazzzzz
-
godt det er så besluttet at den (næsten helt nye) jeg har skal ned fra hylden støves af og monteres
tak for hjælpen :D
-
JUHUUUUU så kom der liv i den hvor er det fedt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
den har ikke været igang så længe da der ikke er tilsluttet vand endnu men nu er den langt om længe i live så nu kan jeg komme videre
-
så har glædesrusen lagt sig lidt :D
den for ALT for meget benzin faktisk så meget at den nu er druknet og der løber en hel del benzin ud gennem udstødningen hvis jeg prøverat starte
men når jeg sætter tænding til kører pumpen hele tiden nu og stopper ikke efter et par sekunder som den plejer er der evt en der har et tip
jeg har prøvet at skifte relæet uden held
-
Den skulle ikke drukne af at benzinpumpen køre hele tiden.
Kan du få relæet til at klikke, tænding on/off?
Hinze
-
Jeg har ingen anelse om, hvordan dit indsprøjtningssystem fungerer, men typisk, så sidder der en trykreguleringsventil, der styrer trykket ind til dysen (dyserne). Og selvom, pumpen doserer fuldstændigt vanvittigt meget benz., så skal overskuddet bare returnere til tanken. Jeg havde en lignende bekymring med min ombygning, så jeg tog returslangen af og stak den ned i en dunk. Det sprøjter ud stort set som en vandhane på fuld skrue.
Styringen af benz.pumpen på Mono-Motronic (ABS/ADZ/RP osv.) styrer på den måde, at den tænder for relæet i et par sekunder, når nøglen drejes, og så slukker den igen. Lige så snart, der kommer signal fra Hall-giveren, om at motoren roterer (når startmotoren kranker motoren rundt), så tænder pumpen igen, og kører konstant indtil motoren slukkes. Går motoren ud utilsigtet, mens der er tænding på, så kører pumpen et par sek. og så slukker den. Har du det rigtige signal fra styreboksen til at styre relæet?
-
Den skulle ikke drukne af at benzinpumpen køre hele tiden.
Kan du få relæet til at klikke, tænding on/off?
Hinze
jeps relæet klikker
-
Jeg har ingen anelse om, hvordan dit indsprøjtningssystem fungerer, men typisk, så sidder der en trykreguleringsventil, der styrer trykket ind til dysen (dyserne). Og selvom, pumpen doserer fuldstændigt vanvittigt meget benz., så skal overskuddet bare returnere til tanken. Jeg havde en lignende bekymring med min ombygning, så jeg tog returslangen af og stak den ned i en dunk. Det sprøjter ud stort set som en vandhane på fuld skrue.
Styringen af benz.pumpen på Mono-Motronic (ABS/ADZ/RP osv.) styrer på den måde, at den tænder for relæet i et par sekunder, når nøglen drejes, og så slukker den igen. Lige så snart, der kommer signal fra Hall-giveren, om at motoren roterer (når startmotoren kranker motoren rundt), så tænder pumpen igen, og kører konstant indtil motoren slukkes. Går motoren ud utilsigtet, mens der er tænding på, så kører pumpen et par sek. og så slukker den. Har du det rigtige signal fra styreboksen til at styre relæet?
der sidder godt nok en lille dåse men den starter kun hvis jeg sætter returen til den og fødeslangen i en studs der sidder direkte ned i dysebroen men måske dette er forkert
jeg har prøvet at tage returen af og så ligener det ganske rigtigt en hane der er helt åben
og jeg har haft pumpen til at køre korrekt men nu virker det mest som om relæet har sat sig
men jeg vil da lige prøve at tjekke hall-giveren og bare lige så jeg har forsået det rigtigt
hall-giveren er den der sidder i tændingshuset
og hvordan tjekker man evt om den får/giver det rigtige signal
-
der er dælme da gået orm i pladen på den gamle tøs
-
Lidt træls for dig, at din bil er rådden, men det er nogle gode billeder!!
Det ville vare skønt om du ville fotografere reparationen, trin for trin.
Vi er vel nok et par stykker, der skal ud i noget lignende inden vi kommer forbi det næste syn!!
-
Få den vejet ned inden du laver det rust. 1100kg er inden for rækkevidde. Tror han har snydt dig ham du købte den af.
Mvh Jønne Ukendt
-
Lidt træls for dig, at din bil er rådden, men det er nogle gode billeder!!
Det ville vare skønt om du ville fotografere reparationen, trin for trin.
Vi er vel nok et par stykker, der skal ud i noget lignende inden vi kommer forbi det næste syn!!
ja der var noget mere en først antaget
men sådan er det jo med gamle biler og huse når man først piller hul kommer der mere frem
regnede også med at lægge lidt billeder ind
men nu er jeg ikke den store pladesmed så det er jo ikke sikkert det bliver lavet fagmæssigt korrekt :D men så kan i jo altid komme med rettelser
-
Få den vejet ned inden du laver det rust. 1100kg er inden for rækkevidde. Tror han har snydt dig ham du købte den af.
Mvh Jønne Ukendt
ja det kunne være jeg skulle prøve det
regnede også med at skulle have fat i sælger og spørge hvornår han levere resten af bilen (han har jo rigeligt af dem) :lol: :lol:
-
så blev der lavet lidt
og alt taget i betragtning (svejseværk der kører som det passer det,mig,meget lidt erfaring i pladearbejde) synes jeg at jeg slap rimeligt fra det
den false/lok maskine der er på billedet er jeg godt nok glad for da den sparer en masse kræfter som er rigtig vigtigt for mig da jeg jo desværre ikke har så mange at give af men med den er det noget nemmere og så er den ikke så dyr 400 i harald nyborg
-
Respekt!!!
-
det er da fast arbejde i alt for mange timer
-
JJ:tak
humphrey: ja der er til et par timer men da timer og plade ikke er noget jeg skal ud og købe er det det jeg har råd til :D
-
Det er nemlig rigtigt. Pladearbejde kan man gå og nulle med uden at blive ruineret. Bare klø på - der venter jo et skønt køretøj forude - uden rust og med masser af hk :-)
-
det er det jeg håber på :D
-
jeg må desværre indrømme at hverken helbred eller økonomi ikke er til at jeg både kan lave hus og bil(og en kommende konfirmation) så jeg har måtte vælge og huset vandt (dem der har set det forstår sikkert :D )
så indtil videre bliver der ikke lavet så meget på bussen (øv øv øv) men når der sker lidt skal jeg nok prøve at huske billeder
-
det de kalder radlauf er det det der kaldes inderskærm
http://www.kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.265.&size=large&id=3402
kunne nemlig godt bruge sådan en der fiksede min inderskærm sammentidig og er der nogen der ved om der også sidder inderskærm på dem man kan købe i dk
-
det de kalder radlauf er det det der kaldes inderskærm
http://www.kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.265.&size=large&id=3402
kunne nemlig godt bruge sådan en der fiksede min inderskærm sammentidig og er der nogen der ved om der også sidder inderskærm på dem man kan købe i dk
slet ingen der lige kan hjælpe
-
Uden at være helt sikker, så vil jeg mene at radlauf = skærm...
Pladestykket du henviser til er ikke med inderskærmen...
-
Uden at være helt sikker, så vil jeg mene at radlauf = skærm...
Pladestykket du henviser til er ikke med inderskærmen...
der står jo sådan her "Aussenblech mit Radlauf hinten rechts" og mit betyder da med ikke :D (jeg er en klovn til dysk)
-
Ja, men hvis du kigger på nogle af de andre plade dele kan du også købe radlauf alene, det er kun nederste del med skærmkanten...
-
kan godt se hvad du mener nu
så det de kalder hjulkasse er det vi kalder skærmkant øv
så kan jeg lige så godt bestille dem hjemme og spare portoen
-
så er det sidste kapitel skrevet i denne saga
bussen er død og hugget op :cry:
så nu må vi se hvad jeg så kan finde på der kommer ihvertfald nogle dele til salg i den nærmeste fremtid da jeg nok ikke får bus igen foreløbig
så der kommer bla rp motor rock'n roll seng lidt skabe og skyderuder til salg i den nærmeste fremtid