T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 01. December 2009 kl: 16:16:28
-
Hvordan forholder det sig idag, hvis man henter en bil hjem fra udlandet?
-
et meget kort spørgsmål , der kræver et rigtigrigtigrigtig lang svar , er der et land du har i kiggerten , så kan jeg speciferer svaret lidt bedre , så slipper du også for at blive forvirret
af alt muligt udenoms snak der ikke er relevant.
-
Eksempelvis Sverige eller Tyskland. Altså et EU-land
-
sverige :
1 find bilen du er lun på
2 aftal med køber at kigge på bilen , og prut ikke med prisen i tlf
3 bestil færgebiletter og tag afsted , check at aftalen stadig gælder.
4 tag afsted , kig bilen og betal
5 Husk at få BEGGE dele af registreringsattesten og nummerpladerne med
6 husk at få en kvittering på bilen
7 kør hjem i din nye bil
8 stop ved grænsen , parker bilen og anskaf transport eller prøveskilte til resten af turen.
9 tag de svenske plader med på motorkontoret og bed dem afmelde bilen , også selvom de ikke aner hva fan du snakker om , ved de det ikke så bed dem finde en der gør.
10 tag bilen hjem og klar gør den til syn
11 kør til todsyn og medbring begge dele (del 1 og 2) af registreringsattesten.
12 når bilen er synet kører du ned på toldkontoret med alle papirere ,og beder om at betale din afgift , på de store steder kan du gøre det med det samme og det mindre kan der gå et par dage.
13 når du har betalt din aafgift , gå på motorkontoret og hent dine nummerplader , husk forsikringsbvis og du er klar til at bruge din nye bil.
glemmer du den anden del (del 2) af registreringsattesten , så forbred dig på et meget stort papirarbejde i dk og en meget længerer behandlingstid.
så lad være med det , der er nogen svenskerer der ikke vil af med den , fordi de mener de skal bruge den for at afmelde bilen , dette er ikke korrekt , vil de ikke af med den , lad bilen stå og kør hjem , vil du gerne ha bilen og igennem papirhelvedet , så tag bilen med hjem og spørg igen hva du så gør , kræver også en meget lang forklaring ;0)
-
Tyskland:
1 find bilen du er lun på
2 aftal med køber at kigge på bilen
3 tag afsted og check at aftalen stadig gælder inden du kører afsted.
4 tag afsted , kig bilen og betal
5 husk at få alle relevente papirer med på bilen
6 husk at få en kvittering på bilen
7 kør hjem i din nye bil
8 stop ved grænsen , parker bilen og anskaf transport eller prøveskilte til resten af turen.
9 tag bilen hjem og klar gør den til toldsyn
10 kør til toldsyn og husk alle papirer og registreringsattesten.
11 når bilen er synet kører du ned på toldkontoret med alle papirere ,og beder om at betale din afgift , på de store steder kan du gøre det med det samme og det mindre kan der gå et par dage.
12 når du har betalt din aafgift , gå på motorkontoret og hent dine nummerplader , husk forsikringsbvis og du er klar til at bruge din nye bil
-
ikke EU lande
er langt mere kompliceret , så lad være med at importer fra dem af - gør du det
alligevel så spørg når du står i det , så skal jeg svare så godt jeg kan , men det er et meeeeget langt svar.
-
Tak Ibber, alt det du har skrevet var jeg klar over, men hvad med tillægsafgift osv osv osv de ekstra 1000 kr. som der snakkes om pr km den kører kortere end x antal km.?
-
jamen det er jo ikke importen , det er jo afgiften , det er jo et helt andet kapitel .. sorry det misforstod jeg , men mht til de nye regler der er kommet fornylig , så er jeg heller ikke så sikker
på at told og skat forstår dem selv , der er allerede betalt afgift på op til flere busser i år , både nyerer T3'er og de ældre , og de ligger alle sammen på mellem 10000 og 20000 kr , og ret meget mere præcist tror jeg ikke du kan få det i forvejen lige nu , der er mange forskellige eksempler på
hvordan man bør kunne regne afgiften ud rundt om på nettet på mange forskellige bilmodeller , og
uanset hvilken en man bruger af de metoder der er til at regne det ud , passer de ikke med de biler
der allerede er importeret , så det eneste jeg kan love dig at det nok ikke bliver billigerer end 10000
og ikke dyrerer end 20000 for en type2err - med alle andre biler ved jeg det ikke , og uanset hvor meget jeg studerer det bliver jeg ikke klogrerer.
der er her for nyligt betalt en svensk T3 1988 syncro caravelle 2,1 benz til ligeover 10000 kr og en Tysk 1,6 TD multivan fra 1990 til lige knap 20000.
begge to i middel stand
så sæt 20000 af til afgiften , og bliver det billigerer , så brug de overskydende penge på at forkæle bilen i stedet for - - - eller konen ;0)
-
Har du tjekket Tkrath om der står noget. ?
Kurt
-
Der er lige indført en ændret beregningsmetode for import af biler iflg. Veteranposten.
Angiveligt skulle det nu blive væsentligt dyrere (men det kan vel næppe undre nogen ? )
Vil se om jeg kan finde et link, at sætte ind her.
-
Det er nemlig, det med at det bliver væsentligt dyere, jeg er interesseret i.
-
Der er lige indført en ændret beregningsmetode for import af biler iflg. Veteranposten.
Angiveligt skulle det nu blive væsentligt dyrere (men det kan vel næppe undre nogen ? )
Vil se om jeg kan finde et link, at sætte ind her.
Det gælder for momsafregning og afgift for veteran biler importeret fra ikke EU lande.
Lidt detaljer her http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:272:0008:0009:DA:PDF&newwindow=true
For biler inden for EU lægges der et beløb oven i afgiften for hver km/l køretøjet er sat til at køre under nogle bestemte værdier. Det bør kunne findes på www.skat.dk
-
Korrekt, Tica.
Ref: http://www.veteranposten.dk/visnyhed.asp?id=115
-
Hvordan så hvis nu bilen ikke er indregistreret i Sverige?
Kan jeg så uden videre få danske prøveplader og svenske prøve plader?
Og er det for bøvlet at udføre en uindregistreret bil fra Sverige?
-
Har de nogen form for afgift på bilerne derovre i Sverige, således at der kan handles lidt om det i en salgs situation?
-
Har de nogen form for afgift på bilerne derovre i Sverige, således at der kan handles lidt om det i en salgs situation?
Nej vi har ingen avgift på bilar därför är dom billiga.
Alla bilar är inregistrerade i Sverige och har nummer plader tills dom går till skrot.
-
Ok, tak for svar Dominique ;-)
-
Så er der flere spørgsmål:
Hvis nu jeg henter en bil i Gøteborg, sætter jeg så de danske prøveplader på, når jeg er kommet ombord på færgen, inden eller når jeg har forladt færgen???
-
Så er der flere spørgsmål:
Hvis nu jeg henter en bil i Gøteborg, sætter jeg så de danske prøveplader på, når jeg er kommet ombord på færgen, inden eller når jeg har forladt færgen???
KUN på færgen. Og helst i internationalt farvand.. :idea:
:lol: :lol:
-
he he, det må da være lige inden rampen åbner op og man gør klar til at køre fra borde?
-
det fleste udenlandsfærger har jo nogen meter ingenmandsland inden man kører igennem tolden , mon ikke det er godt nok der , i bund og grund skal bilen jo bare være lovligt ansvarsforsikret der hvor den kører , så er det vel godt nok ...
-
Er der en, der vil ligge et billede ind af de registreringspapire, man skal have med fra eks. Sverige, eller er man ikke i tvivl om hvilke det er, når man står med en stak vilkårlige papire i hånden.
-
fra Sverige er det kun registreringsattesten, som er to sidet:
[/img]
-
Ok tak Biff. Så er det på plads.