T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 05. December 2009 kl: 17:07:21

Titel: Er der hydrovippere til ventiler i en Type4 CU 2,0???
Indlæg af: Jens Flensborg efter 05. December 2009 kl: 17:07:21
Dagens dag hentede jeg min T3 Doka fra 1981. Den startede med starthjælp pga. lav batteri og da den skulle køre op på traileren larmede hydrovipperiet og den havde blå skyer. Det ser ud som om motoren trænger til en renovering (var aftalt). Den havde næsten ingen kræfter til at komme op, motorens justering ligner nok noget amatørdilletantisme, den er ikke perfekt, den er syg som en gammel moster ...

Har nogle af jer et billede eller link til type4 konstruktet omkring de der hydrovipperier?

Der skal nok nye stempelringe i ... måske stempler, men lad os se ...

Brakkerne (ladets sider) er gennemtærede, de skal skiftes. Inretningen vil jeg gerne skifte til TRISTAR, men en fin kunstlæderindretning er jeg også fristet med. Undervognen er oki, den har spinternye støddæmpere, bremser etc. under vognen, ligner et dødt projekt ... kommer fra Schweinfurt, dog skulle jeg kun til Rendsborg for at finde bilen.

Jens
Titel: Er der hydrovippere til ventiler i en Type4 CU 2,0???
Indlæg af: Hinze efter 05. December 2009 kl: 17:52:14
yep, der er hydro løftere på en fin cu. De er nemme at skifte, da stødstangsrørene kan afmonteres og påmonteres UDEN at pille toppene af; skide smart. Jeg vil nu godt nok foreslå at forsøge at fylde dem først og se om det løser hakkeværket.

Arh, tror nu ikke den moster er så syg, så skal den godt have arbejdet en del. Det er en fin konstruktion sådan en Type-4 kværn.

Hinze
Titel: Er der hydrovippere til ventiler i en Type4 CU 2,0???
Indlæg af: Jens Flensborg efter 05. December 2009 kl: 18:21:00
Det bliver et projekt til næste sommer og næste vinter. Bussen kommer kommer ind i laden nu på søndag, der står den tør. Den drypper med olie eller benzin, der var pletter på indfarten da vi havde kørt den op på traileren. Jeg piller motoren fra hinanden næste sommer, den skal efterses efter normale krav, pakninger og stempelringe står på listen. Jeg vil også tjekke ventiler og om der skal skiftes hydro vippere ud.

Jeg mangler nok:
Hydro vippere
Stempelringe til CU 2,0 liter
Bagerste bænk og forreste sæder i samme design
Dørpaneler foran og bagi (ombygges som mellemgang T1 modeller walk thru 1963) med opskæret bøjet rør i hele kanten i panelen
Fede dæk 185 SR 14 et eller andet med grov profil
Lidt armaturindmad (varmereguleringen er ikke flot)
Tæpper
Brakkerne til ladet skal skiftes
Tresorklapper har grimme svejsninger i scharner
Dørlåsene skal nok skiftes hhv. renoveres
Den skal lakkes i original lysegrå (tysk kommunebildesign og Deutsche Bahn design)

Jens