T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: poot efter 12. December 2009 kl: 11:24:02
-
Hej sønnens bil skal have lavet rust ved bag vanger.
højre side er ikke så slemt, der er til at komme til, men venstre side er tæt på hvor baghjulsophænget er monteret.
Hvordan ville i gribe det an.
Hilsen Poul
-
Fy for en sur ...... Den ser ud somom den er tæret ind under overlapningen. Den ville jeg starte med, at bore / slibe fri. Hvis stykket under er punktsvejset i kanterne, er det samme procedure frem til et frisk stykke, og så lægge et stykke plade i med et par mm overlapning, så du har noget, at svejse i.
Håber ikke, at den også er "væk" på bagsiden ? (Hvis den ikke er punktsvejset i kanterne, skal du 10 - 12 mm over kanten - ind mod fjederen. Kedeligt sted )
-
det som jeg kan se, er at der er en samling lige under flappen, samt at hele stykket er er svejst på. Er der virkelig kun en der har en mening om løsningen. :lol:
Jeg skal nok tage et billede af reparationen, hvis jeg bliver færdig. --- eller også er der pludselig en masse dele til salg.
Hilsen Poul
-
Kan husk een eller anden som lavede ny bundstykker til lige præcist de vanger. Og lagde fine billeder ind herinde.
Hvem hvar det der lavede detttt?
-
Jeg har lavet det på min brors. Skar flappen fri, bøjede den ned, skar det gamle bundstykke væk, rensede kanten, punktede et nyt originalt bundstykke på, tæskede flappen op igen, svejste den, slut. Lortearbejde.
-
Det var ikke dig Jarl jeg tænkte på - der var billeder hele vejen.
Tror det var en Lollik - Poot - du må kunne huske det?
-
Foreløbig tak for hjælpen. Har også på fornemmelsen at jeg skulle have foreslået at skrotte den i stedet.
Men på den anden side den har været til syn, og vanger og skift af bremserør foran var eneste bemærkning, så synes den skal have lov til 2 år mere.
Poul
-
selvfølgelig kan det laves, men jeg vil støtte op om Jarls citat "lortearbejde" uden dog at have lavet rust det pågældende sted før, derfor har jeg ik de store guldkorn til arbejdet...
men få renset godt af og afmont det der skal til for at du kan arbejde der og tag den tid det tager.. husk ølpauser! man bliver forfærdelig tørstig af at lave rust ;)
hvis du ikke har en lille luftlynsliber, er den god anskaffe sig med små 50mm skiver :)
-
Øl pause. det er da det. ---- Tænk jeg kunne glemme det.
Der er heller ikke noget som en kold øl, når man arbejder i 4 g varme, iført termokeddeldragt og hjelm hue, med rustskaller og og jord i både øjne og øre. :P
-
Ja såfik vi åbnet låget. Må bare indrømme at mine evner ikke rækker længere..
@ Hinse havde du stadig mølles golf2 til salg.
Poul :(
-
Prøv på at lave 2 skabeloner med pap, så har du et perfekt negativ til at male en positiv lap på en 1,5 mm stålplade. Skæres så ud med stiksav, bor huller til punktsvejsningskanterne og få lappen på. Det kan klares, har har set rustflader der var meget værre. De indvendigen huller kan loddes med CO2værk (jeg kan) men jeg bor langt væk.
Jens
-
HMM det kan være det hjalp med en øl. ---- Går lige ud og kikker på det igen. :?
-
Hvad med Scor-mobilen? Var den ikke køreklar?
-
@ Hinse havde du stadig mølles golf2 til salg.
Nope, den er røget; til Maribo, så det er i nærheden.
Hinze
-
Ikke det mest spændende sted, at skulle smede rust. Men som allerede nævnt andetsteds, er en skabelon altid god, og selvomman ikke må, så KAN man jo svejse en stump i indefra, og give den noget tyk rustbeskyttelse udvendigt. Skal det laves efter forskrifterne, skal du lave et vinklet stykke og klistre på vangens udvendige side, men mindst 10- 12 mm fra øverste kant. Det er sikkert noget fælt pi. at skulle derind og svejse.
-
Nå har kikket lidt mere på stedet. selve hullet i vangerne kan måske laves. men så fik jeg set, at det stykke jern der skal bukkes til side, (det er en del at hjulophæng befæstigelsen) der mangler også en hel trekandt på 10x15x15 cm i begge sider.
Så opgiver reparationen. da det vil kræve at hjulophæng, og gearkasse, samt måske motor skal fjernes for at man kan komme til. SÅ LIGNER DET FOR MEGET ET LANGTIDSPROJEKT. og det har jeg et af i forvejen.
Men er overrasket over hvor syg den er, da den ellers se nogenlunde ud ellers i bunden, men den har self ikke set særlig meget undervognsbehandling.
Nu gruer jeg bare for hvordan vores camper ser ud på dette sted.. har ikke været særlig opmærksom på, at dette er et kritisk sted.
Mange hilsner Poul
-
@ Lagoni. Scormobilen er knabt køreklar, og den er for dyr til Jim i vægtafgift, da den er en hvidplade bil.
Jim's bil må være vejet ned, da han kun skulle betale 4030 i vægtafgift årligt.
Poul
-
hvis i havde smidt den til jylland kunne jeg nok ha grillet lidt frisk jern i den . så jim kunne være glad t3 ejer endnu et par år
-
Billeder-
-
Billeder-
de ligger på første side
-
@poot jeg ville sku tage i mod basseogco's tilbud en tur til det jyske med den så køre den sku i 2 år igen ! opmed humøret mester !
-
Vi tænker lige over det. Den får lov til at køre 14 dage til, så ryger pladerne af. Måske var der nogen der havde lyst til at overtage projektet.
Hilsen Poul
-
hvad er det for en vogn? evt billeder af " projektet "!!!
altså rust er nemt for den der kan og vil, men Jarl har ret, det er ALTID, næsten, lorte arbejde, det er jo derfor at der ikke er så mange der vil lave det... og lave det ordentligt!
jesper
-
Hæ - samtilge skærme rustne/svage. de sævanlige bobler ved forrude, siderude og bagrude, samt rust i bunden af døre og bagklap. eneste gode er ny kobling- god gearkasse. motoren er 1.6 D med ubestemt livstid, der kører okay, men savler med olie. ellers er det en skrabet transporter gulplade med ruder hele vejen rundt. Den har ikke være dyr, og tror det bedste er at slagte den. Selv om vanger bliver lavet, så er den der hvor der bliver ved mad at komme nye ting der skal laves..
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8123.html
Tror der er et billede af den her. den eneste hvide transporter
Poul