T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: DT63 efter 30. September 2006 kl: 16:33:40

Titel: Varme problemer
Indlæg af: DT63 efter 30. September 2006 kl: 16:33:40
Det kan være du skal lufte køleren ud Hvis det er en vandkølet
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Jarl efter 30. September 2006 kl: 20:04:15
Bliver motoren varm nok? Ellers kunne det jo være termostaten. Og hvad med kablet til varmehanen? Åbner det faktisk for hanen?
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Djursland efter 01. Oktober 2006 kl: 20:46:15
hej hej med dig

hvilken motor er det du har  i

Mvh Flemming
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 01. Oktober 2006 kl: 22:19:33
Citat fra: "sanderhoff"
Hvor dælen sidder den termostat  :?:  :?:  :?:
Sanderhoff


Hvis det er en 2,1 fra '86-> sidder den i det sorte plastikhus forest på motoren i venstre side.
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Jarl efter 02. Oktober 2006 kl: 12:34:41
Ud med den. Kig om den er lukket, som den skal i kold tilstand. Lån en af konens gryder og kog den sammen med et termometer. Kig om den åbner ved den temp., den skal. Det står normalt på den, ved hvilken temp. den skal åbne.
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 04. Oktober 2006 kl: 11:32:06
Hvor du køber reservedele...  :roll:
De kan nok fåes de fleste steder...
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 17:56:28
Hvordan har du udluftet den ?
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 18:07:11
Hvilken fremgangsmetode har du brugt ?

(det jeg er ude efter er om du har haft løftet bilen ½ meter i fronten og ellers brugt den rigtige fremgangsmetode for at udlufte kølesystemet !?)
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Mads-kaa efter 05. Oktober 2006 kl: 19:03:51
her er en beskrivelse af hvordan man skal gøre:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1037&highlight=

Husk at læse hele indlægget

/Mads
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 19:44:50
Fremgangsmetode..

1. løft bilen i forenden. (måske 30 cm er nok!?)
2. åben for varmeapp. (også det bagi, hvis du har et)
3. åben for den lille ventil på toppen af termostathuset
4. kør motoren op til ca. 2000
5. hæld væske på i exp.beholderen til der kommer en jævn stråle ud ved udluftningsskruen.
6. luk udluftningsskruen
7. sæk bilen
8. efterfyld med kølervæske i exp. beholderen og påfyldningstanken.

HUSK ALTID AT BRUGE SYNT. KØLEVÆSKE PÅ EN WBX (ikke den blå glycol basseret væske) :!:  :!:  :!:
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 19:47:23
Ja, det tog mig lige en times tid at skrive den besked ind imellen kunder i butikken  :lol:

Derfor var der lige en pa stykker der kom mig i forkøbet ..
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Mølle efter 05. Oktober 2006 kl: 20:21:45
i kølervæsken på en wbx????
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 21:24:02
Citat fra: "Mølle"
i kølervæsken på en wbx????


JA! kører du uden da ?
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Mølle efter 05. Oktober 2006 kl: 21:50:43
du skriver at blå glucol ikke duer til wbx???

hvorfor???
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 22:06:10
Fordi det æder topstykkerne og er dårligere korrosionsbeskyttende, hvilket pga. WBX'ers unikke opbygning, med garanti betyder utætte topstykker før eller siden.
Titel: Varme problemer
Indlæg af: Mølle efter 05. Oktober 2006 kl: 22:52:58
så det kan være forklaringen på at der opstår utæthed imellem top og vandkammer???

synd at det ikke er mere kendt. har selv haft 3 stk. t3 hvoraf en havde ødelagte topstykker. Har selv fyldt glucol på.
Titel: Varme problemer
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Oktober 2006 kl: 23:19:53
Citat fra: "Mølle"
så det kan være forklaringen på at der opstår utæthed imellem top og vandkammer???.


Det kan du æde din gamlehat på !

Citat fra: "Mølle"

synd at det ikke er mere kendt. har selv haft 3 stk. t3 hvoraf en havde ødelagte topstykker. Har selv fyldt glucol på.


Ja, det er ærgeligt. det står med fede bokstaver i alle rep.bøger, så bruger man ikke den slags, er man vel selv uden om problemet  :roll: .. Problemet er vist mest udbredt på WBX