T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: DT63 efter 30. September 2006 kl: 16:33:40
-
Det kan være du skal lufte køleren ud Hvis det er en vandkølet
-
Bliver motoren varm nok? Ellers kunne det jo være termostaten. Og hvad med kablet til varmehanen? Åbner det faktisk for hanen?
-
hej hej med dig
hvilken motor er det du har i
Mvh Flemming
-
Hvor dælen sidder den termostat :?: :?: :?:
Sanderhoff
Hvis det er en 2,1 fra '86-> sidder den i det sorte plastikhus forest på motoren i venstre side.
-
Ud med den. Kig om den er lukket, som den skal i kold tilstand. Lån en af konens gryder og kog den sammen med et termometer. Kig om den åbner ved den temp., den skal. Det står normalt på den, ved hvilken temp. den skal åbne.
-
Hvor du køber reservedele... :roll:
De kan nok fåes de fleste steder...
-
Hvordan har du udluftet den ?
-
Hvilken fremgangsmetode har du brugt ?
(det jeg er ude efter er om du har haft løftet bilen ½ meter i fronten og ellers brugt den rigtige fremgangsmetode for at udlufte kølesystemet !?)
-
her er en beskrivelse af hvordan man skal gøre:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1037&highlight=
Husk at læse hele indlægget
/Mads
-
Fremgangsmetode..
1. løft bilen i forenden. (måske 30 cm er nok!?)
2. åben for varmeapp. (også det bagi, hvis du har et)
3. åben for den lille ventil på toppen af termostathuset
4. kør motoren op til ca. 2000
5. hæld væske på i exp.beholderen til der kommer en jævn stråle ud ved udluftningsskruen.
6. luk udluftningsskruen
7. sæk bilen
8. efterfyld med kølervæske i exp. beholderen og påfyldningstanken.
HUSK ALTID AT BRUGE SYNT. KØLEVÆSKE PÅ EN WBX (ikke den blå glycol basseret væske) :!: :!: :!:
-
Ja, det tog mig lige en times tid at skrive den besked ind imellen kunder i butikken :lol:
Derfor var der lige en pa stykker der kom mig i forkøbet ..
-
i kølervæsken på en wbx????
-
i kølervæsken på en wbx????
JA! kører du uden da ?
-
du skriver at blå glucol ikke duer til wbx???
hvorfor???
-
Fordi det æder topstykkerne og er dårligere korrosionsbeskyttende, hvilket pga. WBX'ers unikke opbygning, med garanti betyder utætte topstykker før eller siden.
-
så det kan være forklaringen på at der opstår utæthed imellem top og vandkammer???
synd at det ikke er mere kendt. har selv haft 3 stk. t3 hvoraf en havde ødelagte topstykker. Har selv fyldt glucol på.
-
så det kan være forklaringen på at der opstår utæthed imellem top og vandkammer???.
Det kan du æde din gamlehat på !
synd at det ikke er mere kendt. har selv haft 3 stk. t3 hvoraf en havde ødelagte topstykker. Har selv fyldt glucol på.
Ja, det er ærgeligt. det står med fede bokstaver i alle rep.bøger, så bruger man ikke den slags, er man vel selv uden om problemet :roll: .. Problemet er vist mest udbredt på WBX