T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: Jarl efter 13. Januar 2010 kl: 19:13:33

Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 13. Januar 2010 kl: 19:13:33
Er der nogen, der har erfaring med ovenstående? Er det en stor proces, eller hvad? Jeg gætter på, at den skal skilles ad på midten?
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: poot efter 13. Januar 2010 kl: 19:26:45
Det lyder meget rimeligt. Har desv aldrig prøvet sådan en.   men understøtning er vigtigt. Er der førerhus på.

Poul
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: BlackChart efter 13. Januar 2010 kl: 19:35:08
Jeg har heller ikke selv prøvet at skifte kobling på en traktor, men for noget tid siden da jeg var på værksted med salteren stod der en NewHolland der skulle have skiftet kobling, og den var adskilt på midten, altså hele rammen var delt i 2 og så nogle gode kraftige bukke under begge dele...

Ved ikke om det er det samme for en BM også, men kunne næsten forestille mig det...
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 13. Januar 2010 kl: 19:36:20
Ja, der er hus på, men det er egentligt ret enkelt at rykke af.
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 13. Januar 2010 kl: 20:00:54
understøtning på for og bag og så trække fra hinanden.

Jeg har hørt om en godt læsset tipvogn, der resulterede i en brækket traktor, da vogntoget forcerede et humpel på landevejen... Ups, hva, der var nok ikke brugt 12.9 bolte :-D
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: poot efter 13. Januar 2010 kl: 20:03:27
Har set en Ford major, hvor man havde glemt, at der var vægtklods på bagved.   (bagtøjet stod lige i vejret)

Men ellers er der vist ikke noget mere enkelt end en gammel traktor.

Hov vi har da Frank Binau. Han må vide det.
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: jensjakob efter 13. Januar 2010 kl: 21:10:50
Hmm, google siger noget om "støtter boltet til rammen" - det giver meget mening.

Men, hvordan trækker man de 2 halvdele fra hinanden når der er støtter underrrr - med mindre der er brede ruller ovenpå støtterne, eller støtterne står på noget så de kan flyttes? Svejse svejse noget sammen med en plade i bunden så de kan løftes med en værkstedsdonkraft?

Der er mere her:
http://www.hoyetractor.com/clutch.htm
http://www.tractorbynet.com/forums/
http://www.ytmag.com/articles.htm
http://www.youtube.com/watch?v=cYrsa4o7M1o
1.17 inde i video bliver det sjovt.
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: CarstenAS efter 13. Januar 2010 kl: 21:18:39
Koblings skift på en BM?  Lader du den sej trække? eller er den i plus 7500 timer?

Motoren er med bærende!  Men jeg tvivler stærkt på at en dygtig t3 perlestens mekaniker kan få problemer ud af det.

Kun et men herfra...  jo større toppe der kommer på skralden, jo tungere er det man får over fusserne!
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: FrankBinau efter 13. Januar 2010 kl: 23:12:24
Hej Rev/dele samt hjælp per tlf kan fåes her Mvh :-)


http://www.veterantraktordele.dk/
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 16. Januar 2010 kl: 10:53:02
Tak for gode råd ang. koblingsskift. Da det kom til stykket valgte jeg at skrinlægge ideen om Volvo, og så købe en Deutz 5206. Trecylindret luftkølet diesel med rækkepumpe, 52 hk og enkeltstående cylindre, der kan skiftes som på en Maxi Puch.... 3600 timer 15 Tkr inkl. mormor

The green ones rulez... ;-)

(Glem sprøjten - den er heldigvis ikke med)

(http://i48.tinypic.com/2el9fdy.jpg)

(http://i45.tinypic.com/14sla4y.jpg)
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Bluestar efter 16. Januar 2010 kl: 11:49:23
tillykke med det nye køretøj... der er nu noget fedt og sådan en traktor : )
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 16. Januar 2010 kl: 12:45:23
Uhh den er fin, fin størrelse og solid motor/traktor.

Er det med henblik på skovbrug du har købt den?
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 16. Januar 2010 kl: 12:57:38
Tak!

Ja, den skal lave alt forefaldende - det der nu følger med, når man bor på landet og har en klar jord. - Lidt brænde fra skoven, lidt pasning af marken, slæbe lidt rundt med nogle biler og hvert 10. år kan jeg så fornøje mig med at rydde sne ;-)
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: verner efter 16. Januar 2010 kl: 13:11:17
hva er der sket med en gamle MFér?
var den for dyr i benzin?
eller havde du det bare skidt med at det ik var en diesel? ;)
din brandforsikring falder vel også en del hvis du ik har en benzin traktor stående og dampe!

nå ja, teløk me den :D
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 16. Januar 2010 kl: 13:15:15
Jeg overvejer faktisk en mindre traktor, noget alá Ford 3-4000..
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 16. Januar 2010 kl: 13:17:27
Jeg havde toppen lettet på 35'eren og så i den forbindelse, at den har smidt en af G-ringene, der holder krydspindene på plads. Derfor har krydspinden lavet 4 mm dybe furer i en af foringerne. Selvf. kunne man sætte nye foringer i, meeeen hvem gider for alvor at ofre penge på en benz.traktor, der drikker 6 l/t for ingenting at lave?
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: verner efter 16. Januar 2010 kl: 22:08:37
ja det er jo 60-70kr i timen, for det kan du jo få 2 østarbejdere for istedet ;)
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: ThomasG efter 16. Januar 2010 kl: 23:42:53
Deutz er bare kram! Og nem at gå ti l(selvom man som jeg ikke er supermekaniker)
Var med at starte min kammerats D 7006'er i efteråret efter tre års stilstand under
et træ i haven, og den sprang sgi' lige igang i første slag og stod i helt, rolig tomgang.
Og den er bestemt ikke blevet passet!
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: FrankBinau efter 17. Januar 2010 kl: 12:08:33
Hej Jarl :-) Tilykke med din ny DEUTZ D5206

Skulle du få brug for lidt vinterlæsning EKS. Instruktionsbog på dansk 275,00kr incl porto. Ellers har jeg skrevet lidt om hvad jeg har af Håndbøger/Hæfter.
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-R-D DEUTZ D5206 TRAKTOR RES.BOG 7553/1- 7554/1-
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-B-DK DEUTZ D5206 BROCHURE 2A4 50
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206/S70-B-DK DEUTZ D5206 / S70 BROCHURE 4A4  
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-I-DK DEUTZ D4006 / D5206 TRAKTOR INSTRUKTIONSBOG DK
DEUTZ D5206 DEUTZ STYRENHED1-V-D DEUTZ HYDRAULISK STYRING ZF OG DANFOSS WORKSHOP MANUAL GB OG TYSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ TW35/50-V-GB DEUTZ TW35 (D3006-D6206) TW50 (2807-D6207) GEARKASSE WORKSHOP MANUAL GB + TYSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ FL911-13-V-GB DEUTZ FL911-FL912-FL913 WORKSHOP.MANUAL ENGELSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ F1L912/F6-V-DK DEUTZ F1L912 -F2L912 - F3L912 - F4L912 - F6L912 MOTOR VÆRKSTEDSBOG DK 1977  
DEUTZ D5206 DEUTZ D2506/2003-V-D DEUTZ VÆRKSTEDSBOG TYSK / ENGELSK KUN GEARKASSE ( TW25-35-50) D2506-D5506 D5206-D6206/INTRAC2002-2003 1977  
DEUTZ D5206 DEUTZ HYDRAULIK2-V-D DEUTZ HYDRAULIK DX85-DX160/ D2506-D13006/INTRAC 2002-2004 VÆRKSTEDSBOG TYSK / ENGELSK 1978
DEUTZ D5206 DEUTZ HYDRAULIK-V-DK DEUTZ HYDRAULIK D2506-13006 VÆRKSTEDSBOG DK
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: FrankBinau efter 17. Januar 2010 kl: 12:30:38
Citat fra: "Jarl"
Jeg havde toppen lettet på 35'eren og så i den forbindelse, at den har smidt en af G-ringene, der holder krydspindene på plads. Derfor har krydspinden lavet 4 mm dybe furer i en af foringerne. Selvf. kunne man sætte nye foringer i, meeeen hvem gider for alvor at ofre penge på en benz.traktor, der drikker 6 l/t for ingenting at lave?


Man kan købe løse foringern kunne man så ikke sætte en i vis traktoren ellers er i orden samle den og sætte den til salg på den blå til foråret til en pris avhæning af stand 5000,00kr 7500,00kr Mvh Frank
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: FrankBinau efter 17. Januar 2010 kl: 12:35:06
Citat fra: "Frank Binau"
Hej Jarl :-) Tilykke med din ny DEUTZ D5206

Skulle du få brug for lidt vinterlæsning EKS. Instruktionsbog på dansk 275,00kr incl porto. Ellers har jeg skrevet lidt om hvad jeg har af Håndbøger/Hæfter.
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-R-D DEUTZ D5206 TRAKTOR RES.BOG 7553/1- 7554/1-
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-B-DK DEUTZ D5206 BROCHURE 2A4 50
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206/S70-B-DK DEUTZ D5206 / S70 BROCHURE 4A4  
DEUTZ D5206 DEUTZ D5206-I-DK DEUTZ D4006 / D5206 TRAKTOR INSTRUKTIONSBOG DK
DEUTZ D5206 DEUTZ STYRENHED1-V-D DEUTZ HYDRAULISK STYRING ZF OG DANFOSS WORKSHOP MANUAL GB OG TYSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ TW35/50-V-GB DEUTZ TW35 (D3006-D6206) TW50 (2807-D6207) GEARKASSE WORKSHOP MANUAL GB + TYSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ FL911-13-V-GB DEUTZ FL911-FL912-FL913 WORKSHOP.MANUAL ENGELSK  
DEUTZ D5206 DEUTZ F1L912/F6-V-DK DEUTZ F1L912 -F2L912 - F3L912 - F4L912 - F6L912 MOTOR VÆRKSTEDSBOG DK 1977  
DEUTZ D5206 DEUTZ D2506/2003-V-D DEUTZ VÆRKSTEDSBOG TYSK / ENGELSK KUN GEARKASSE ( TW25-35-50) D2506-D5506 D5206-D6206/INTRAC2002-2003 1977  
DEUTZ D5206 DEUTZ HYDRAULIK2-V-D DEUTZ HYDRAULIK DX85-DX160/ D2506-D13006/INTRAC 2002-2004 VÆRKSTEDSBOG TYSK / ENGELSK 1978
DEUTZ D5206 DEUTZ HYDRAULIK-V-DK DEUTZ HYDRAULIK D2506-13006 VÆRKSTEDSBOG DK


Instruktionsbøger: http://www.dba.dk/instruktionsboeger-vaerkstedsboeg/id-63983240/

Bagtipskovle: http://www.dba.dk/bagtipskovl-b-155-cm-d/id-63983264/
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: CarstenAS efter 07. September 2011 kl: 21:40:42
Søgte lidt på Jarl tråd om om en billig drift sikker bil (eller hvorfor det ikke blev en lupo) og fandt dette! Har Deutz'en levtet op til den ry? Det må havde været et svært valg når der stod en BM ved dens side?
Titel: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
Indlæg af: Jarl efter 07. September 2011 kl: 21:59:41
Jamen, man kan jo ikke andet end være taknemmelig, når der bliver spurgt til ens Deutz - det kære barn. Tak for det!

Jo, bestemt - den har levet op til forventningerne. Nu er det jo ikke fordi, den kører rasende mange timer om året - 100-150 stykker, men indtil nu har der ikke været noget som helst bøvl med den. Jeg har fået sat nye kugleled på liftarmene, og så har jeg skiftet olie og alle filtre, og det er det. Deutz er en legendarisk vinterstarter, og jeg var da nok lidt tilfreds i vinters, da min nabo ikke kunne få liv i sin mange år yngre MF'er, og jeg venligt kunne tilbyde at give et lille træk med Deutz'en. En anden ting, der imponerer mig er brændstoføkonomien. Jeg tror, der er opgivet til 165 g diesel pr. hk-time, og sammenlignet med andre traktorer af tilsvarende størrelse synes jeg altså, at den er meget økonomisk. Mit næste projekt på den bliver at skifte bremser - den har de her sære fuldskivebremser med to skiver og to hold belægning pr. side, og der bremser suverænt, men de er besværlige at skifte.