T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: casper efter 13. Januar 2010 kl: 20:49:47
-
Jeg har et spørgsmålet til boltmønsteret på wbx og porsche gearkasser.
WBX gearkasserne bruger 4xA , og "tidligere" porsche gearkasser bruger et møster der hedder 4xB, spørgsmålet er om A=B?
Eller formuleret anderledes kan man montere en porsche gearkasse med 4 monteringsbolte på en wbx motor? jeg tænker kun på boltmønsteret, ikke en eventuel forskel i dybde mellem koblinger.
-
Det kommer an på hvilken Porsche gearkasse du har i tankerne. Jeg ved at de gamle Porscher har samme PCD (boltmøster) som VW's boxermotorer
-
tror det er porsche 901 og evt 950 der passer , resten gør hvist ikke, men
der sidder skifte stangen i snuden og ikke på siden
-
G50 gør også...
-
De tidlige T3'er med LBX har også skite stangen i snuden, så mon ikke man kunne bikse noget sammen ?
...ellers er der jo altid et projekt med kabelskift ;-)
-
aha , det er nok mig der husker forkert med 950 og G50 så , og ja skal det være vildt tror jeg også dit kabelskift er vejen frem - hvis man ikke vil skære alt for meget i sin bil.
kører öttinger WBX6 med en alm 112 hk's kasse iøvrigt , for så er den da også en mulighed hvis den er forstærket lidt , ikke = den er nem at finde.
-
Mine tanker gik i retning af en Tiptronic gearkasse, og så vidt jeg kan se så kører porsche 911 / 993 mellem 1995-1998 med en Tiptronic gearkasse der samles med motoren med fire bolte.
-
Lotto :shock: