T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Rabundus efter 13. Januar 2010 kl: 21:58:33
-
Nu er projektet så i fuld gang DJ motor gearkasse og bensintank er afmonteret fra min Syncro og 1,6 jx er afmonteret fra donorbilen, der iøvrigt er blevet slagtet og der mangler kun nu at få vendt bunden i vejret på denne så jeg også kan få fortøj og baghjulsophæng af. Jeg modtager gerne gode råd til hvorledes dette gøres nemmest!!
Igår var der minitræf på GDS i Sydhavnen. Julius ( nyt offer) der har købt en fin hvidplade bus af B. Holbæk. Samt Svend med sin grå gl milivogn der kører på en blanding af rasp og hjemmerafineret palmin, samt på lift min grønne donor bus, ja vi holdt nok på pænt i hver vore bås. Det var rigtig hyggeligt. Nu kommer jeg jo så til alt det der er svært og det kribler jo lidt i maven om syncroen nogen sinde kommer ud at kører igen, lige nu driller det med at få højgears akslen ud fra bensinudgaven så det kikker jeg på imorgen :wink:
-
Dengang vi vippede det blå rustlig, var det med en reb bundet i b-stolpen, og Caspers gamle syncro som trækhest.
-
Hurra Hurra så lykkedes det endelig at få skiftet Højgears akslen.Efter rigtig god instruktion af Mølle gik jeg fortrøstningfuld igang, ooooooog relativt nemt lykkedes det at få akslen ud af donorgearkassen. :) Men så var det nemme også slut asen og masen fastspæning af kardan til sidst indkøb af et "tandlægespejl" for at se hvad der foregik - :shock: og endelig i efter nogle timer's ihærdigt vedbliven med at prøve! og netop det gode spejl der kunne fortælle at der kun skulle ligges kræfter i så lykkedes det nu skal jeg bare have samlet
herligheden i morgen kontrollere at differentiale og spær er og og så gælder det montering af ny tank på lørdag. :|
-
må jeg stille et stille spørgsmål om hvorfor , med de nye afgifter tror jeg da de fleste overvejer at gøre det omvendte , dvs skifte fra diesel til en benziner , kan jo være du har et godt argument vi andre har overset ?
den første er allerede ude at køre http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-93268.html#93268
-
Ja godt spørgsmål :wink: men som jeg har forstået det skal Tank og Koblingshus skiftes under alle omstændigheder, derefter er der naturligvis frihed til at vælge række bensin eller række diesel. Lige nu er finanserne til en 1,6 jx der lå i den donorbil jeg købte i efteråret - men på lang sigt er jeg faktisk helst til diesel motor, er vaccineret med lastbiler i familien og har selv haft en mængde i mit tidligere virke. Det med at den sviner og er ugle set i byen det må vi så leve med. :|
-
det er også et godt argument , jeg undrede mig bare at du var anderledes , men nu forstår jeg .
-
så skal der ny starter på donor motoren. regner med at købe en ombytter hos MØLLE. Er der et godt råd til hvorledes man fører strøm til den ekstra vand pumpe ? som jeg har læst det for den lige et "GO" hver gang man starter for at den ikke skal ruste fast og ellers bliver den styret af motor varmen - men hvordan trækker man ledninger til den når der tidligere har ligget en WBX motor ??
-
du monterer et diesel ledningsnet fra den sorte box og ud i motorrummet. så giver det sig selv.
Jeg har en 6-10 stk. ledningsnet liggende.
-
Jeg har nu kørt ca en måned med den " nye" JX motor og her i weekenden fik jeg nogle af de sidste ting rettet - men en ting synes jeg specielt ikke om. :(
Når den får gas ved f.eks. kørsel op af bakke eller alm. askseleration kommer der ind imellem en lyd som noget der slæber på- træk evnen svinder en smule og der kommer sort røg ud af udstødningen - lige så snar jeg letter på spederen forsvinder det og ind imellem forsvinder det også uden at lette på spederen men kommer igen umiddelbart lidt kommen og gåen. det er i alle gear og lyder absolut ikke som et gear problem.
Nogen gode råd eller skud er det turbo!!?? motoren skulle være hovedrepareret for 40 kilo siden og var også meget fin at se til da jeg havde toppen afmonteret intet at se andet en nogle små revner mellem 2 af ventilerne. :shock: :shock:
-
Det kunne lyde som om det er din overtryksventil som sidder i indsugningsmanifolden. Når ladetrykket overstiger 0,7 bar
åbner ventilen. Max ladetryk har du f.eks op ad bakke. Måske skal ventilen spændes lidt eller hvis turboen er skruet lidt
op i tryk må den skrues ned igen.
Mvh Jønne Ukendt
-
tak prøver at kikke imorgen :shock:
-
Jeg er 99% sikker på at Jønne Ukendts råd hjælper dig. Den sjoveste løsning er at stramme messingskruen i midten af overtryksventilen. Dette gøres lettest med en tumling.
Den mere kedelige løsning er at løsne pinolskruen i midten af westgaten. (Dette er også den mest langsigtede løsning, hvis du ikke har mulighed for at tjekke dit ladetryk)
-
synet Med ny diesel motor ( en rigtig god dag ) nu mangler der Bare
-
Det ser lækkert ud Rabundus, hvor står der noget om omfanget af den konstruktive ændring; er det "knastet" ind i computeren hos synshallen?
Hvis den var benzin før, hvilken motor var det så; jeg tænker på om man bliver "snydt" med Kw. Hvis du en dag tænker at udnytte de 20% fra den oprindelige afgiftsberigtigelse, det kunne f.eks være til en tdi
Hinze
-
Selve ændringen er noteret på anmeldelsen ( Forbeholdt synsvirksomheden) under slagvolumen "1600" og største effekt " 56 KW"
Jeg spurgte specifikt på dette og svaret var at det var den oprindelige kw der var udslagsgivende. således skulle det være muligt senere, "læs når jeg har råd", at ligge 112 hk + 20% 134 hk i lovligt. Det kunne jo for den sag skyld være med en 2E motor. Men bare det at den er synet i det lettede :D