T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: bos1 efter 15. Januar 2010 kl: 16:48:31
-
lidt tanker fra en 4x4 wannabe
ville gerne have hævet bussen lidt men hvordan gøres dette nemmest/billigst :D
hvor store dæk kan man sætte på en 2x4 og her tænker jeg ikke lavprofil men et godt allround dæk som også bider i sne/mudder/jord
og hvorfor køber jeg ikke bare en syncro
det er absolut ikke fordi jeg ikke vil have en for det vil jeg rigtig gerne
men fordi jeg ikke har er råd er nok den største bremse og så fordi jeg ikke behøver flere ting der kan gå i stykker og som koster en masse penge at lave
-
Er der noget med at T4 fjedre passer på bagakselen?
-
t4 fjedre passer på. de fåes i forstærket udførelse og så li en skive under
-
er dem fra en t4 så længere
-
ville gerne have hævet bussen lidt men hvordan gøres dette nemmest/billigst :D
sæt en donkraft under smiler :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
-
er dem fra en t4 så længere
Næ....
-
Jeg har fjedrene til dig , når jeg finder et sæt multivan fjedre , dem jeg har på nu ( næsten nye ) er et sæt uorginale som åbenbart er forstærkede og lidt højere , dem syntes jeg ikke passer til en multivan , så dem skal du få for en 500 kr , hvis du kan vente til jeg får nogle andre .
hilsen poul
-
Jeg har fjedrene til dig , når jeg finder et sæt multivan fjedre , dem jeg har på nu ( næsten nye ) er et sæt uorginale som åbenbart er forstærkede og lidt højere , dem syntes jeg ikke passer til en multivan , så dem skal du få for en 500 kr , hvis du kan vente til jeg får nogle andre .
hilsen poul
du siger bare til når det er så må jeg se om der er lidt på kistebunden når det er
-
ville gerne have hævet bussen lidt men hvordan gøres dette nemmest/billigst :D
sæt en donkraft under smiler :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
det er den nu men den kører bare rigtig dårligt med det (læs ingen steder) :lol: :lol: :lol:
-
skal der syncrobærearme på en 2wd for at kunne sætte syncrofjedre på bagi
passer fjedrene foran
og kan alt dette overhovedet lade sig gøre
-
skal der syncrobærearme på en 2wd for at kunne sætte syncrofjedre på bagi
passer fjedrene foran
og kan alt dette overhovedet lade sig gøre
bag i er bærearmene ens. Syncro bagfjedre og støddæmpere er et par cm. længere end 2WD.
Foran er opbygningen på 2 og 4wd ikke ens, og syncro fjedre er kortere end 2wd. Min har 2wd fjedre foran og det har løftet den et par cm. Så det er ikke den vej du skal kigge.
Bagpå er det langt det letteste at sætte en spacer oven på fjedren. skiven skal måle 155 mm x 48 mm x højden. Jeg ville maks hæve 30 mm på den måde hvis jeg var dig.
Det er også muligt at sætte spacer oven på fjedrene foran, men den skal udformes som en skål dvs. let konisk for at komme ind og ligge i konsollen og stadig have krave til at styre fjedren. Birk har sådan en spacer monteret. måske han kan lokkes til at tage et foto.
-
tak tak
dvs bagpå er jeg på rette spor for der har jeg 2 af de org gummier (ved ikke hvad de hedder) liggende under fjederen
så der burde den kunne klare en til :D
birk hvis du ser det her må du meget gerne tage et billede af den spacer foran (lokke lokke)
-
Der er lidt mere på emnet her (Fra mdonau ) :
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7489&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fjedre
-
xx :lol:
-
Hvorfor får du ikke fremstillet nogle længere og kraftigere fjedre
der er da fjederfabrikker der stadig laver lidt til kaffekassen
feks 2mm tykkere tråd end den eksisterende og et par vindinger skulle der såmen nok også være plads til
fabrikant kan evt hjælpe med udregning mod et par kopper kaffe ekstra.
men det kræver sefølig at man er seriøs og ikke bare en gang tomgangs snak
Carsten
for det første kender jeg ingen fjederfabrik men fremgangsmetoden er sikkert fin nok
min tanke var bare at der måtte være en nemmere metode hvilket der jo også var
og jeg er altid klar på en gang seriøs tomgangsnak
her er også plads til at tænke højt og mine projekter har det med at skulle vendes mere end en gang og man har vel en standpunkt til man tager et nyt :D
-
Der er lidt mere på emnet her (Fra mdonau ) :
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7489&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fjedre
tak for linket
de blå der ligner næsten dem der ligger org og dem har jeg indtil videre 2 af så der er vel plads til en eller to til endnu :D
men nu skal den lige til syn først
-
xx
-
nej nej bevares :D
det var sandelig ikke for at kriticere.
Men det er jo desværre en fattigmands løsning
og gammelkendt løsning at save krydsfiner plader til og montere
mere moderne med fiber klodser
men det gennem skues jo til syn når en sådan fremstilles
og det er jo lidt bøvlet og ligge og kravle under bilen hele tiden..
Med venlig hilsen Carsten og held og lykke
ok det skrevne sprog kan nemt misforstås :D
ved ikke om det er en fattigmands løsning der var jo også den med t4 fjedre
kunne aldrig finde på at montere noget andet end højtalere med krydsfiner
og om man sætter spacere på til at hæve den med er jo ikke mindre ulovligt end at sætte ikke godkendte fjedre på
-
xx
-
Jovist, men selv for os med hang til de modeller, der kørte rundt da mor var dreng er der regler.
Det "kære" SKAT vil ikke uden videre godtage, hvis du udskifter for meget på de let bedagede modeller.
"Så skal der berigtiges ny afgift" og fy for sa... da, hvor det kan slå hårdt.
Men bortset fra det, er det næppe god latin, at stille til syn med hverken fiberklodser eller små strammere i fjedrene. Man har ganske vist kunnet købe de der små beslag, der kunne spændes om fjederviklingerne, men synsfolkene ku` ikke li` den form for sænkning, eller de der virkede modsat. Jeg var til syn med en kammerats bil, og havde ikke lige set, at der sad sådan noget i et par trætte forfjedre. DET så synsmanden, og så skulle de pilles af.
-
xx
-
Hongkong-sænkning med en skærebrænder? Darn - det lyder farligt - jeg har ikke lyst til at være i nærheden af den bil i trafikken.
Tak for et godt indblik i hvad der kører rundt derude...........