T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Rabundus efter 16. Januar 2010 kl: 22:52:17
-
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der kan se hvilken vw motor dette er og om den passer i en t3 :?
-
Det kunne godt ligne noget 1Y...
-
At dømme efter topdækslet vil jeg sige KY eller CS.
Mvh Jønne Ukendt
-
Det ligner en opsætning fra Teknisk Skole et eller andet sted?
-
det kan ikke være en 1,9 med det ventildæksel!
men vi må have jarl på banen :) syntes dog det ligner indsugningsmanifold fra en cs/ky :roll:
er det fra en tekniskskole? så kunne det være rart at vide hvad man har brugt den til? om der er skiftet 100toppakninger eller den kun bruges til pumpe og dyse just mm.
-
det er fra en teknisk skole men desværre ingen informationer at hente pt. :roll:
-
Det ligner da et eller andet sauger fra en golf, kunne vi være helt tilbage i en 1,5'er?
-
det ligner til forveksling den 1.6 sugediesel der lå i min gamle golf 1 caddy. især den luftfilterkasse.
55hk mener jeg den har.
-
sjovt jeg sad lige og tænkte den havde mange ligheder med min gamle golf 1'ter
men jeg har aldrig haft den ude , så er ikke sikker.
prøv og start den, lyder den som en symaskine der syer karosseriplade er det sådan en ;-)
har den ikke et motornummer ?
-
her er et billed til jeg har ikke mulighed for at se eller hører maskinen. :roll:
-
1.6 sauger från golf I eller II år sent 70tal till mitten 80tal är min gissning.
-
motoren er nok fra en golf 1 eller2, da motoren i de helt gamle før 88 passat ligger på tværs, og det er ik sådanen gearkasse som sidder på den der så!
om det er 1,6 eller 1,5 må vel fremgå af blokken som det plejer at gøre, med store tal i støbningen.
-
Aukton eller blå avis eller?
-
hvis det er fra en golf 1'er hvilket lyder sandsynligt så passer den direkte som en golf 2 motor, jeg skiftede min til en motor + gearkasse fra en 2'er og det var et direkte fit. alle bolthuller og beslag var passede direkte, indsugnings og udstødningsmanifold passede også direkte over. så jeg vil bestemt mene at den kan gå i en t3 med de sædvanlige modifikationer. de første 1.6'ere kørte jo som bekendt også med mekaniske ventilløftere, så du har heller ikke problmatikken med de hydrauliske, som jarl har beskrevet før.
-
Det er en VW 1,5 eller 1,6 D fra før 82 (Har den gamle krumtap med 17 mm nøglevidde på takthjulsbolten på krumtappen og stålskjold på taktremmen). Den sidder i et motorstativ (jeg tænker teknisk skole?). Den er uden svingningsdæmper - altså sugediesel. Generatoren er en meget gammel type (se distancestykket), og hvis den er oprindelig, kan motoren sagtens være helt tilbage fra sluthalvfjerdserne og dermed også være en 1,5'er. Hvis du kan skaffe motorkode og motornummer, kan det hele udredes helt præcist.
-
Jeg kan lige tilføje at slangen fra ventildækselet til luftfilteret har en ekstra afgang der går til et dæksel der dækker hullet til benzinpumpen. det er en lappeløsning man lavede på de første dieselgolfer da man fandt ud af at underkompresionen var så stor når den blev lidt slidt at den blæste smøreolien over i luftfilteret og motoren begyndte at køre på det. Det var en led oplevelse. men udligningssættet ordnede det.
-
Kan lige tilføje at min golf 1 var en 1,5 fra 78 købt som ny.
-
Motoren er til salg på www.KVD.SE under maskiner der er budt s.kr. 1000,- med alt hertil kommer auktions salær på kr. 1000.- så alt i alt kr.svenske 2000,- med opstilling og alles slut dato 21.1.10
-
Motoren er til salg på www.KVD.SE under maskiner der er budt s.kr. 1000,- med alt hertil kommer auktions salær på kr. 1000.- så alt i alt kr.svenske 2000,- med opstilling og alles slut dato 21.1.10
Det tillkommer svensk moms på 25% om du är företagare och kan bevisa att du ska exportera varan behöver du ej betala moms.
Det står även att det är en 1.6d då får dom stå för det.