T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: BlackChart efter 17. Januar 2010 kl: 14:39:31

Titel: Turbo renovering
Indlæg af: BlackChart efter 17. Januar 2010 kl: 14:39:31
Har været ved at forsøge mig med turbo renovering, men kan ikke helt finde ud af om det er lykkedes eller ej...

Har fået samlet det hele igen, men synes at det virker somom at akslen går meget stramt, er der nogen tommefinger regel for hhv. hvor "løst" akslen skal gå samt hvor meget bolten (med normal gevind) skal strammes mod kompressorhjulet??

Kan man på en eller anden måde teste om turboen kan bruges, uden at skulle montere den på en motor??
Titel: Turbo renovering
Indlæg af: Jarl efter 17. Januar 2010 kl: 14:58:12
Akslen skal løbe helt frit.

Bolten skal bare have et moderat håndmoment.
Titel: Turbo renovering
Indlæg af: verner efter 17. Januar 2010 kl: 22:24:22
jeg har har det "lille" sæt just.bar hånd reifere, hvis du skal have "justeret" bøsningen ;)
hvilken diameter har akslen?
Titel: Turbo renovering
Indlæg af: poot efter 17. Januar 2010 kl: 22:27:40
Citat fra: "BlackChart"
Har været ved at forsøge mig med turbo renovering, men kan ikke helt finde ud af om det er lykkedes eller ej...

Har fået samlet det hele igen, men synes at det virker somom at akslen går meget stramt, er der nogen tommefinger regel for hhv. hvor "løst" akslen skal gå samt hvor meget bolten (med normal gevind) skal strammes mod kompressorhjulet??

Kan man på en eller anden måde teste om turboen kan bruges, uden at skulle montere den på en motor??


Tjek at de små stempelringe sidde rigtigt.  har prøvet at der var en der ikke var til at få på.
Titel: Turbo renovering
Indlæg af: BlackChart efter 17. Januar 2010 kl: 22:58:27
Tror bare det er kompressorhjulet jeg har fået sat lidt for hårdt på, den løber fint hvis ikke det sidder på akslen..