T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 09. Oktober 2006 kl: 21:25:17
-
Hvordan skiftes/repareres dette?
Det sidder jo som en integreret del af forreste diff. og det virker tilsyneladende ikke på min...Kan drive speedo op på 15 - 18 km/t med en skruemaskine i enden af kablet nede ved drevet, men der sker intet når kablet er sat på :(
-
Du skal da have en hurtigere skruemaskine. :lol:
Kunne ik la vær sorry.
Kurt - skam sig
-
Vil du så have at jeg skal spænde konen fast på ydersiden af dytten med skruemaskinen i hånden, og så skal hun bare kende hastigheden på antallet af småsten der kommer forbi?? :D
-
ha ha ha ha ha ha
ja det kunne være fint og når du så skal ud og lege i bakker skal du ha en unge der ind for han/hun er ikke så stor så er der mere plads ha ha ha ha ha ha
jeg kunne heller ikke lige lade være
Mvh Flemming :lol: :lol:
-
Slet ingen der kan give nogle tips (af den seriøse slags) til dette??
-
Er du sikker på at kablet kommer langt nok ind.
Er det i då pæn forfatning at det kan løbe emd, er det ikke firkantet i enden.
Kender ikke modellen, men på min, skal kablet lige have et spark så kører det igen en tid.
KHS
-
hej hej med dig
jeg vil gætte på at det kan være drevet inde i dif der er gået i stykker men det må kunne tjekket ved at ha bilen på en lift og sætte den til at køre og kikke ind i hulet hvor kablet sidder... men du skal passe på ikke at komme til skade når du gør det..
Mvh Flemming :lol:
-
Kablet sidder da ikke i et hul?!
Der sidder en slags fladjern som stikker ud, og rammer en modsvarende "sokkel" på kablet...
Har ikke lige mulighed for at få bilen på lift lige foreløbigt, så et tip til hvordan man får selve drevet ud, så jeg kan få det kigget efter ville da være rart...
@KHS: Kablet kan ikke spændes hårdere...Dog sidder der en skrue af en slags, som omløberen på kablet støder imod når det er spændt helt til...
Det ser ikke ud til at det er en skrue der skal sidde der, men hvordan / hvorfor den er havnet der aner jeg ikke :D
Du kan se den omtalte skrue på dette billede, det er den der sidder nederst i højre side ved omløberen på kablet...
(http://www.t3nettet.dk/download.php?id=196)
-
Nå, nu fandt jeg da ud af at få det ud :D Det var faktisk slet ikke så svært ;)
På det vedhæftede billede kan man se hvordan et sådant ser ud på en Syncro...
Det værre er bare at tandhjulet derpå, på den ene side helt mangler 2-3 tænder, og på modsatte side er 2-3 tænder slidt godt i smadder (det går meget stramt, så kan forestille mig at noget skidt har blokeret det)...
Må se om jeg kan finde et front-diff fra en Syncro som er defekt, men hvor drevet virker...
Mon der er en her på siden der ligger inde med sådan et diff. som gider afmontere drevet og kigge om det er OK, og som så vil sælge det?? ;)
-
hej morten
Undersøg hvad et nyt koster det er ikke sikket det er så dyrt
prøv evt nordisk auto part i århus som har tlf nr 86172799
Mvh Flemming :lol:
-
Hej Morten.
Det afgørende for det drev du skal lede efter er farven på det lille plastikhjul som angiver antal tænder.
Hvis det ikke lykkes dig at finde et har jeg et nyt med sort hjul til ca 1000kr+moms.!!!!!!!!!!!!!!!! og et med rødt hjul der er som nyt men brugt til det halve!!!!!!!!!!!!! - og der er ikke guld i.....
venlig hilsen niels erik 63 61 80 16.
-
1000,-???
DAMN det var dyrt, troede skisme ikke at sådan et dumt drev kostede SÅ meget...Det er jo ikke andet end en aksel i et lille rundt hus med et plasttandhjul i den ene ende og en flad tap i den anden :?
-
Og det er faktisk fundet til de penge - et nyt originalt i Tyskland koster 245 € :shock:
-
Mit drev er også kaput, men hvordan får jeg det ud når jeg har skruet kablet af?
-
Der sidder en rør-split, mener det er på undersiden af drevet, som holder drev og fortøj sammen, ud med den så kan du lige trække speedo-drevet ud af fortøjet...