T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 09. Oktober 2006 kl: 21:32:29
-
Dagens sidste spørgsmål...
Min tankmåler viser kun ½ tank selvom den er fuld, går stærkt ud fra at det er målegrejet i tanken der er defekt, skal man have tanken af for at skifte den, og hvad koster sådan et måle aggregat til at sætte ned i tanken??
-
mener ikke tanken skal ned prå en syncro, prøv at kigge i venstre bagerste hjulbrønd, der sidder tankmålen i ivdt jeg husker
-
Synes ikke lige jeg kan finde noget der ligner en tankmåler når jeg kigger ind bag venstre baghjul...
Der sidder et bundt ledninger, og noget jeg vil tro er hvor afgangen til brændstoffet sidder (der sidder en slange i bunden af det jeg vil tro er tanken)...
Går ud fra tanken er det der sidder mellem fjedrene på bagakslen...
-
Synes ikke lige jeg kan finde noget der ligner en tankmåler når jeg kigger ind bag venstre baghjul...
Der sidder et bundt ledninger, og noget jeg vil tro er hvor afgangen til brændstoffet sidder (der sidder en slange i bunden af det jeg vil tro er tanken)...
Går ud fra tanken er det der sidder mellem fjedrene på bagakslen...
Blander mig lige, idet jeg har næsten samme problem. Tankmåler viser ingen udslag overhovedet, og elektronikken i instrumentbord er målt igennem og skulle virke.
Kan heller ikke se noget ved venstre baghjul, men ser nogenlunde det samme ved højre baghjul; påfyldningsslange (tyk plastic) :?: og et par mindre ledninger, sandsynligvis afgang :?:
Hvis tanken er den der sidder på akslen, mellem fjedrene er den da vist ikke sådan lige til at komme til :?: :?:
-
Håber stadig der skulle være en syncro-ekspert eller 2 der kunne give lidt råd :) :!:
-
som kaldet :-)
jeg løber en tur på gaden og tager et billed, den sidder i venstre hjulbrønd
-
som kaldet :-)
jeg løber en tur på gaden og tager et billed, den sidder i venstre hjulbrønd
.... det er den "ondelynemig" noget af en løbetur du tager dig der Casper, du må sq da være ved at være træt i benene:?: Hvor har du parkeret den bil henne :?: :wink:
-
Synes da også den løbetur er ved at være lidt lang :)
-
ja bare han nu ikke er faldet og slået sig eller kommet til skade
Mvh Flemming :lol: :lol:
-
:-)
I ville næsten ikke tror hvad den kære syncro har ladet mig stå igennem de sidste to dage.......... mere om det senere, tilbage til emnet
Her kommer et billed, kombinationen af den friske undervognsbehandling(Jarl modellen), manglen på lys og en kygle fra lommelygten har sørget for et knap så ideelt billede. Men det kan da bruges til at se hvad du skal kigge efter. Flanchen er desuden et typiskt rust sted og der kan fås rustfrie udgaver fra Tyskland hvis du alligevel skal ud og købe en ny ring.
Selve stikket er ikke tydeligt på billedet, men det er ledningen ned til midten af det runde hul.
-
Ahaaa... Jamen så tror jeg lige at jeg må ud og kigge efter. Den kan selvfølgelig være lidt skjult af undervognsbeh. det kan jeg godt se.
Tak fordi du gad :!:
-
Det var det mindste, kan du stadig ikke finde det og har lyst en tur ind til byen, så slå på tråden og kig forbi til en mini spark-et-dæk-find-en-sensor
-
Det kan tænkes at det bliver nødvendigt :? Men kunne nu også være hyggeligt :)
-
er det også tilladt at komme hvis man i har en 4x4?
-
naturligvis al T3 er velkomment :-) 2x4 4x4, ja sågar motor med behov tændrør skal være velkommen
-
Nu har jeg været ude og rode rundt omkring både venstre og højre baghjul igen, og jeg har ikke den den flanche på min tank :(
-
Her er der tegning af tanken:
http://www.wagenteile.com/pdf/t3syncro.zip
(Under punkt 2)
Casper, hvor ca. på tegningen burde tankmåleren sidde - den er desværre ikke på tegnignen.
/JJ
-
AHA!!
Fundet :D
Den sad under en masse skidt og lort, og stikket ser godt iret ud...
Tror jeg piller skidtet fra hinanden imorgen og renser det af, så må vi se om det hjælper noget...
-
flanchen sidder ca i førersiden ca. midt, den er markeret på tegningen som en stiplet ring
-
Hej Casper
TAK - AHA - der er den - så er den på tegnigen, det var bare mig der var blind :-)
TAK!
/JJ
-
Kortslutter jeg stikket nede ved tanken, så giver tankmåleren oppe i instrumentpanelet fuldt udslag...
Modstanden over måleapparaturet inde i tanken er lige pt. 89,4 ohm (giver ca. ½ tank på måleren), hvor meget der præcist er i tanken ved jeg ikke men det er et sted mellem 3/4 og fuld tank der er på den...
Hvis man skal skifte måleapparaturet i tanken, så skal man vel "bare" have løsnet den der flanche? (efter man har tømt tanken vel sagtens ;))
Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et apparatur henne til en Syncro??
-
Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et apparatur henne til en Syncro??
Ved en hugger eller ved VW :wink:
-
(efter man har tømt tanken vel sagtens ;))
nej det behøver du ikke du skal bare ligge bilen om på siden og så kan du skifte den uden at der løber noget ud ti hi hi hi hi hi hi hi
Mvh Flemming :lol:
-
Enten er skydmodstanden i udu. Eller flyderen er blevet utæt, og ligger derfor for tungt i tanken.
/JJ
-
det er da et forsøg værd at tage den ud, og så se på svømmerens tilstand, det koster da ikke noget og du skal vel bare under halv tank for at kunne tage føleren ud
-
har du et foto af tankmåleren???
-
http://www.wagenteile.com/pdf/t3syncro.zip
Punkt 9.10, dims nr. 21 på "Abbildung".
Det er tankmåler til en normal T3 der er tegnet der.
/JJ
-
Så har jeg fået et "nyt" brugt tankarmatur hjem fra en hugger :) Så må vi jo se om jeg kan få det andet hevet af uden at smadre det hele :D Men først skal jeg ud og køre en lang tur ;) Skal lige have brugt en masse diesel inden jeg hiver den gamle ud :D
-
Venter med spænding fortsættelsen af historien.... så kan jeg måske lige høste lidt af dine erfaringer :?: :?: :!: :)
-
Hallo BlackChart
kan du ikke smide et foto af tankmåleren inden du lægger den i???
-
Jo da :)
Et billede fra oven (når den er monteret i tanken) samt et billede af det "dæksel" der kan ses når den er monteret på tanken...
-
mange tak.
-
Tror sq jeg lige sliber det rust af den og giver den en gang sort spray, inden jeg smider den i :)
-
DOH!!!
Slå mig og kald mig Bambi! :D
Fjolset havde åbenbart haft for travlt med at tanke bilen da han hentede den, tankede 53 liter på den idag, og get hvad måleren viste?! Jep...ca. 1½ - 2 nålsbredder under fuld tank :D
Så det bliver ikke i denne omgang jeg skifter tankarmatur, men nu har jeg da et liggende der er blevet pænt sort på den del der vender ud mod det fri :D Selvfølgeligt efter en nedslibning samt noget rustbeskyttende grunder :)
Sig endeligt til hvis der er en af jer der mangler sådan et armatur til en Syncro ;)
-
:?: :?: :shock: Er ikke helt med....virker måleren nu igen eller....
For ellers kunne jeg sagtens være interesseret. :)
-
Få bare bukserne ned bambi. Så skal du få så du rødmer.
Hvor i He... er det nu den kommer fra, den sætning.
KH KHS - herligt citat
-
FHvor i He... er det nu den kommer fra, den sætning.
Jeg kan nu heller ikke lige huske oprindelsen af den sætning :D
Er ikke helt med....virker måleren nu igen eller....
Den har vist altid virket :D "Problemet" har sikkert været "dieselskum" da jeg tankede den efter jeg havde købt den (har kun tanket den 2 gange i alt) og det gik nok lige vel stærkt dengang :) Der kunne jeg (da måleren var i det røde felt) få 33 liter på den, men somsagt gik det nok lige vel stærkt...
Da jeg, igår, tankede den hvor den igen var i det røde felt kunne jeg få ca. 54 liter på den og der viste den næsten fuld tank på måleren da jeg satte mig ind (havde jeg været lidt tålmodig kunne der sikkert have været et par liter mere)...
-
Nok mere end et par liter :-) tanken i en syncro-D er på 72 L