T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 14:46:17

Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 14:46:17
Jeg har længe gået og irriteret mig over at varmesystemet smider iskold luft ud af gællehullet til venstre for rattet. I går blev så den store dag og efter lidt inspektion kunne vi konstante at slangerne sad på i begge ender......meget mystisk. Kort tid efter må vi så konstatere at nok sidder slangerne fast, men på koldluftssiden! De studser på varmluftssiden der (efter min opfattelse) normalt bruges er afblændet (ab fabrik) og i stedet sidder slangerne som nævnt på kold-siden (dvs kun frisk luft ingen varme) har det noget at gøre med at bilen er en sauger, eller er det fordi at varmen til kassen i netop denne bil går over gulvet, og der dermed ikke ville være luft nok hvis gællerne også skulle puste?
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: Bluestar efter 29. Januar 2010 kl: 15:10:16
jamen er det ikke standard? altså at det er til koldluft?

jesper
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: a.jespersen efter 29. Januar 2010 kl: 16:31:13
jeg kan også kun få kold luft ud af mine. mine slanger sidder også som de skal , det er nok bare sådan . mvh.a.jespersen
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: Bluestar efter 29. Januar 2010 kl: 16:48:23
hmm, ja tro det eller lad være, men i syncroen kommer dergu varm luft ud der, det mener jeg bestemt ikke atder gjorde i bluestaren!

jesper
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 16:50:19
Næ nej, kære venner i både min og 4x4's caravelle er der den dejligste varme luft ud af hullet. Følger man slangerne er de også monteret et andet sted på varmekassen (nemlig på varmesiden) .
Når nu i har kold luft, har i så også varmen til at løbe over gulvet mellem forersæderne, eller har i også varmeapp. Omme i kassen
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: Bluestar efter 29. Januar 2010 kl: 16:56:05
der er ekstra vrmeapparat i bag på dokaen, men det var der nu også i bluestaren!
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: basseoghund efter 29. Januar 2010 kl: 17:03:59
i vores Coach er der også varme i de forskellige gæller efter behov
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: a.jespersen efter 29. Januar 2010 kl: 17:06:07
hej dokajønne.min har ikke varme over gulv og der er dsv. ikke varme i bag.men der er sat ny blæser i for anden gang,måske er det et kabel der sidder forkert, har lige snakket med min kammerat han har også varme der mvh.a.jespersen
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: nels efter 29. Januar 2010 kl: 17:07:32
Hej

Hvis de gæller i snakker om, er dem man kan lukke for og dreje fra side til side..??
Så kommer der godtnok varmt luft ud af mine..
Mener dog, at varme reg skal stå ned mod fødderne..

Mvh
Nels
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 17:12:45
Man kan se på varmekassen (hvor blæseren er monteret) at der er to løsninger, spørgsmålet er hvorfor? Er det argangsbestemt eller motorbestemt, eller noget helt tredie? Brandbussen er en sauger fra 86.
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 17:15:21
Det er de gæller!
De kører sammen med rudevarmen
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: POLLE955 efter 29. Januar 2010 kl: 18:06:13
Det er årgangsbestemt , mener at der kom varme omkring 87- 88 model den jeg købte fra ny i 88 havde varme , det var første gang jeg oplevede det , de glamle jeg havde før havde kold luft , det er træls i den kulde , for de lukker ikke helt tæt .
hilsen poul
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 30. Januar 2010 kl: 08:51:57
Hvis det er årgangsbestemt er skilledatoen engang i 86. peters bus er også fra 86 og den har varm luft i gællerne. Det der er rigtigt mystisk, er at varmeapparaterne er ens. Der er bare forskel på hvor der er monteret slanger, og hvor der er blændet af
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: jbjerrum efter 30. Januar 2010 kl: 09:56:34
Mine to første T3'ere havde kold luft i sidedyserne og gulvvarmen ledt igennem en kanal til opvarmning bagi.

Syncro'en har varme i dyserne og separat varmeapparat bagi - og iøvrigt træk på alle 4 hjul og er skidesjov i sneen... Hehe...

Det danske vejr er Syncro-vejr... ;-)
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: KHSalvesen efter 30. Januar 2010 kl: 09:58:34
Begge mine biler har kold luft i siderne.

Studsede godt over det da jeg skiftede varmeblæser, men det er nu OK med mig, de virker fint om sommeren.

Kurt
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 30. Januar 2010 kl: 15:44:04
Jeg tror det forholder sig således at de biler det er født med varmeapparat under bagsædet har varm luft i dyserne. Nogen indvendinger?
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: KHSalvesen efter 30. Januar 2010 kl: 20:52:04
JA.
Udover det indlysende tåbelige i at sætte ekstra varme bagi og så lave ekstra ekstra varme foran, så er tøseøsen en gammel taxa, med varme bagi, men friskluft i siderne.

Kurt
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 30. Januar 2010 kl: 21:15:40
Pokkers......
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: jensjakob efter 31. Januar 2010 kl: 20:54:18
Hmm, man kan vel flikke varmekassen om som man vil, cementlim, varmetråd osv?
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 31. Januar 2010 kl: 22:49:28
Det kan man jo, og det er jo deri at hele mysteriet ligger. På modeller fra før 86 er der også forberedt til at man kan slutte til på varmesiden. Havde man kun haft valget på de nyere modeller havde det hængt bedre sammen
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: verner efter 31. Januar 2010 kl: 23:13:35
har det noget at gøre om der er 3 eller 4 pinde til varmereg!?
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 01. Februar 2010 kl: 14:32:56
Jeg har 4 pinde i alle uanset kulde eller varme.

Ny teori:
I begyndelsen lavede man varebiler med varme i gællerne og busser uden, da man skulle bruge effekten til at puste kassen op. Derfor har man lavet to udtag på varmeapparatet altid. På de første busser med ekstra varmeapparat har man fortsat denne trend, indtil man har besluttet sig for at man da lige så godt kunne montere alle biler med varme i gællerne.

Det lyder da meget sandsynligt........ikke kurt?
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: Mads-kaa efter 01. Februar 2010 kl: 15:46:43
Hvad med luftdysen i fordøren, kan den have del i mystikken? På min bluestar er den blændet af.

/Mads
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: dokajønne efter 01. Februar 2010 kl: 19:35:09
Ingen af mine er blændet af og jeg har som sagt en med og en uden varme..........
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: jbjerrum efter 01. Februar 2010 kl: 20:21:40
Citat fra: "verner"
har det noget at gøre om der er 3 eller 4 pinde til varmereg!?


I min første (benziner) var der 3 pinde og kulde i dyserne.
I den næste (sugediesel) er der 4 pinde og kulde i dyserne. Den 4. pind er til luftdyserne i loftet bagi.
I Syncro'en er der 3 pinde, varm luft i dyserne + varmeapparat bagi.

Gi'r det nogen mening i det samlede billede...??
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: Rollenlager efter 02. Februar 2010 kl: 10:32:14
Det er godt med varme i de justerbare spjæld her om vinteren til at holde side-ruderne tøre og is-fri...  Der er varme i begge mine, hvor den ældste er fra 87 ....
Titel: mystik i varmeføringen
Indlæg af: buddha_uffe efter 02. Marts 2010 kl: 16:37:11
Ja mine sidedyser har også kun kold luft. Årg.86, 1 måned.