T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: dokajønne efter 29. Januar 2010 kl: 14:46:17
-
Jeg har længe gået og irriteret mig over at varmesystemet smider iskold luft ud af gællehullet til venstre for rattet. I går blev så den store dag og efter lidt inspektion kunne vi konstante at slangerne sad på i begge ender......meget mystisk. Kort tid efter må vi så konstatere at nok sidder slangerne fast, men på koldluftssiden! De studser på varmluftssiden der (efter min opfattelse) normalt bruges er afblændet (ab fabrik) og i stedet sidder slangerne som nævnt på kold-siden (dvs kun frisk luft ingen varme) har det noget at gøre med at bilen er en sauger, eller er det fordi at varmen til kassen i netop denne bil går over gulvet, og der dermed ikke ville være luft nok hvis gællerne også skulle puste?
-
jamen er det ikke standard? altså at det er til koldluft?
jesper
-
jeg kan også kun få kold luft ud af mine. mine slanger sidder også som de skal , det er nok bare sådan . mvh.a.jespersen
-
hmm, ja tro det eller lad være, men i syncroen kommer dergu varm luft ud der, det mener jeg bestemt ikke atder gjorde i bluestaren!
jesper
-
Næ nej, kære venner i både min og 4x4's caravelle er der den dejligste varme luft ud af hullet. Følger man slangerne er de også monteret et andet sted på varmekassen (nemlig på varmesiden) .
Når nu i har kold luft, har i så også varmen til at løbe over gulvet mellem forersæderne, eller har i også varmeapp. Omme i kassen
-
der er ekstra vrmeapparat i bag på dokaen, men det var der nu også i bluestaren!
-
i vores Coach er der også varme i de forskellige gæller efter behov
-
hej dokajønne.min har ikke varme over gulv og der er dsv. ikke varme i bag.men der er sat ny blæser i for anden gang,måske er det et kabel der sidder forkert, har lige snakket med min kammerat han har også varme der mvh.a.jespersen
-
Hej
Hvis de gæller i snakker om, er dem man kan lukke for og dreje fra side til side..??
Så kommer der godtnok varmt luft ud af mine..
Mener dog, at varme reg skal stå ned mod fødderne..
Mvh
Nels
-
Man kan se på varmekassen (hvor blæseren er monteret) at der er to løsninger, spørgsmålet er hvorfor? Er det argangsbestemt eller motorbestemt, eller noget helt tredie? Brandbussen er en sauger fra 86.
-
Det er de gæller!
De kører sammen med rudevarmen
-
Det er årgangsbestemt , mener at der kom varme omkring 87- 88 model den jeg købte fra ny i 88 havde varme , det var første gang jeg oplevede det , de glamle jeg havde før havde kold luft , det er træls i den kulde , for de lukker ikke helt tæt .
hilsen poul
-
Hvis det er årgangsbestemt er skilledatoen engang i 86. peters bus er også fra 86 og den har varm luft i gællerne. Det der er rigtigt mystisk, er at varmeapparaterne er ens. Der er bare forskel på hvor der er monteret slanger, og hvor der er blændet af
-
Mine to første T3'ere havde kold luft i sidedyserne og gulvvarmen ledt igennem en kanal til opvarmning bagi.
Syncro'en har varme i dyserne og separat varmeapparat bagi - og iøvrigt træk på alle 4 hjul og er skidesjov i sneen... Hehe...
Det danske vejr er Syncro-vejr... ;-)
-
Begge mine biler har kold luft i siderne.
Studsede godt over det da jeg skiftede varmeblæser, men det er nu OK med mig, de virker fint om sommeren.
Kurt
-
Jeg tror det forholder sig således at de biler det er født med varmeapparat under bagsædet har varm luft i dyserne. Nogen indvendinger?
-
JA.
Udover det indlysende tåbelige i at sætte ekstra varme bagi og så lave ekstra ekstra varme foran, så er tøseøsen en gammel taxa, med varme bagi, men friskluft i siderne.
Kurt
-
Pokkers......
-
Hmm, man kan vel flikke varmekassen om som man vil, cementlim, varmetråd osv?
-
Det kan man jo, og det er jo deri at hele mysteriet ligger. På modeller fra før 86 er der også forberedt til at man kan slutte til på varmesiden. Havde man kun haft valget på de nyere modeller havde det hængt bedre sammen
-
har det noget at gøre om der er 3 eller 4 pinde til varmereg!?
-
Jeg har 4 pinde i alle uanset kulde eller varme.
Ny teori:
I begyndelsen lavede man varebiler med varme i gællerne og busser uden, da man skulle bruge effekten til at puste kassen op. Derfor har man lavet to udtag på varmeapparatet altid. På de første busser med ekstra varmeapparat har man fortsat denne trend, indtil man har besluttet sig for at man da lige så godt kunne montere alle biler med varme i gællerne.
Det lyder da meget sandsynligt........ikke kurt?
-
Hvad med luftdysen i fordøren, kan den have del i mystikken? På min bluestar er den blændet af.
/Mads
-
Ingen af mine er blændet af og jeg har som sagt en med og en uden varme..........
-
har det noget at gøre om der er 3 eller 4 pinde til varmereg!?
I min første (benziner) var der 3 pinde og kulde i dyserne.
I den næste (sugediesel) er der 4 pinde og kulde i dyserne. Den 4. pind er til luftdyserne i loftet bagi.
I Syncro'en er der 3 pinde, varm luft i dyserne + varmeapparat bagi.
Gi'r det nogen mening i det samlede billede...??
-
Det er godt med varme i de justerbare spjæld her om vinteren til at holde side-ruderne tøre og is-fri... Der er varme i begge mine, hvor den ældste er fra 87 ....
-
Ja mine sidedyser har også kun kold luft. Årg.86, 1 måned.