T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 05. Februar 2010 kl: 19:00:24
-
Hvor finder jeg billigst nye/nyrenoverede dyser til min 1Y samt dieselfilter og flammeskiver?
-
Jeg vil spørge Team Supermario alias Hawaiibussen og Casper. De har de fineste dyssesæt incl. flammeskiver og retur slanger. Dieselfilter har Howdi...
-
Dem har jeg også selv tænkt på, men det kan jo være de henvender sig selv, her i tråden.
Filteret var mere for fyldets skyld, det kan jeg altid hente hos min lokale mekaniker.
-
mener jeg gav ca 11oo for en renovering ved nordjysk diesel elektro i aalborg
-
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
-
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
det kan jeg desværre ikke huske
-
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
det kan jeg desværre ikke huske
fandt lige regningen,der står ikke noget om nye spidser så de er nok blevet sledet og prisen var 912,44 kr
-
Slebne dysespidser? Jeg er sat af her.
-
Dyser har vi snart på Lager. Måske kan de være færdige, så det er muligt at få dem med overtil til DOKA´s garagetræf.
Prisen er 1500 inkl alupasta, flammeskiver, nye returslanger. Jeg går udfra at du er ved at lave en 1Y saugermotor? Hvis dine ombyttere dyser er fine, tages de gerne retur (værdi 400kr)
Så for 1100 får du creme del a creme dyser.
-
Jarl: Jeg ved ikke om det et noget der bliver gjort på VW dyser, men bl.a. gulf har set det gjort og praktiserer vist "renovering" af Mercedes dyser efter han så en gammel diesel-nisse udføre operationen.. Det er vel korrekt set ikke spidserne men shimms der bliver slebet vil jeg tro, men er også selv ret nysgerrig efter hvad det går ud på. (ikke at det kan betale sig med de priser der er på nye spidser, men jeg er da altid klar på en ny erfaring) Jeg kan se om jeg kan få gulf til at forklare det i et indlæg når han er på nettet igen. (Han står vist midt i en flytning)
-
Der ligger en 1Y i vores Golf, der er en dyse, der sveder lidt og vist trænger til at få skiftet dyser, om det kan gå at skifte spidserne alene, ved jeg ikke, hvordan finder man ud af det, testbænk eller?
Er det 297 eller 293 spidser, der skal til hvis man gerne vil hælde rtaps i tanken?
-
En 1Y køre med 297 dysse spidser og de fleste gange er det jo kun dem der bliver slidt
-
294 er std. 297 er også gode. Begge er super. Jeg synes 297 er lidt mere støjende og rå, men nok også marginalt mere startvillig. 293 kan slet ikke omsætte raps og er en tudsegammel - ja forældet dyse fra midt-80'erne.
-
Så det vil sige 297 når de skal på en motor, der snart runder 300.000?
Kan en tømrerlærling som jeg, selv skifte spidserne?
-
Hvis du har en dysetester og nogle shims er det ikke noget problem at skifte spidserne ;)
-
Ok, så må jeg lige få set på det.
Kan spidserne bruges i dyser fra jx osv. altså 1,6 diesel motorene?
-
Ja.
-
Kanon, så kan jeg nemlig tage de dyser jeg har liggende og skifte spidser i dem og så montere bagefter.