T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: piesen efter 06. Februar 2010 kl: 08:34:00
-
hej
nogen der ved hvad afgiften ca er ved at bytte jx´eren ud til en rp´er
mvh christian
-
Det ved Skat ;)
Går ud fra at en RP er en Benz. motor...
Der er ikke nogen af os herinde der kan give et bud på det da det er lidt som et lotteri med Skat...
-
Alm registreringsafgift... et sted mellem 8 og 25.000
-
Jeg mener at have læst et indlæg her på sitet omkring emnet. SØG :)
Syntes at huske noget med øhh ingen afgift hvis man holdt sig inden for 20% grænsen, men syn nødvendigt .... Jeg skulle måske selv have søgt før dette halvhjertede svar :D
-
Delvis korrekt, T3Sync...
Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...
-
Delvis korrekt, T3Sync...
Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...
ØV ........ var så lige i drømmeland igen 8) :wink:
-
Delvis korrekt, T3Sync...
Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...
ØV ........ var så lige i drømmeland igen 8) :wink:
Faldt lige over dette hmmmm :
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=374440
Det er dog stadig noget tilfældigt :?
-
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...
Måske jeg har forstået det forkert?!
-
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...
Måske jeg har forstået det forkert?!
Du må bare ikke også skifte andet , såsom gearkasse, bremser eller andet.
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110568&vId=201714&i=262#i110568
Og det er vist det store problem på andre bilmærker og modeller at man gerne vil have gearkassen med.
-
tusinde tak for svarende.hmmm jeg kommer jo over de 20% hvis jeg ligger en 90 hk rp i istedet for min 70 hk jx,det kan nok blive dyrt så :-(
-
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...
Måske jeg har forstået det forkert?!
Det vil jeg håbe :wink:
Sådan som jeg læser det er det kun hvis de 20% overskrides.
"Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.
Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også. "
Men nogen må da vide det? Der er da skiftet nogle stykker efterhånden.
-
Ændret drivmiddel betyder ikke i sig selv fornyet afgift. Men slanterne skal falde, hvis de 20 % overskrides.
I øvrigt - hvis man brænder for 1,8 række, så findes den jo også i en 75 hk version, og så er der jo ingen ekstra afgift. Naturligvis ville det være drønulovligt og derfor må jeg stærkt tage afstand fra at trimme den til 90 hk efterfølgende, selvom det er umådelig let...
-
Ændret drivmiddel betyder ikke i sig selv fornyet afgift. Men slanterne skal falde, hvis de 20 % overskrides.
I øvrigt - hvis man brænder for 1,8 række, så findes den jo også i en 75 hk version, og så er der jo ingen ekstra afgift. Naturligvis ville det være drønulovligt og derfor må jeg stærkt tage afstand fra at trimme den til 90 hk efterfølgende, selvom det er umådelig let...
ok.det må være aam motoren du mener så jarl,nu blev jeg jo lidt nysgerrig,ikke fordi jeg nogensinde kunne finde på at at ændre på sådan en aam,men hva er forskellen på den og abs motoren.