T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: woodhat efter 07. Februar 2010 kl: 17:05:54
-
Det har gennem længere tid knebet gevaldigt med bundtræk i EEn af Syncroerne. Ved en nærmere inspektion af motorrummet konstaterede jeg at forbindelsen fra LDA dåsen til brændstofpumpen var hoppet af. Hold da kæft hvor det hjalp da den blev monteret igen. Hilsen Søren
-
Jeg roder lidt med en doka syncro som går lidt dårligt i tomgang og ikke vil tage gassen ordentligt. Tænker måske det er det samme problem? Hvad er LDA dåsen??
-
LDA dåsen sidder som en lille guldfarvet beholder oven på pumpen. Dens opgave er at få pumpen til at give ekstra mængde indsprøjtning når turboen lader, dvs når motoren er belastet.
Hvis du døjer med dårlig motorgang kan LDA-en ikke redde dig. Motoren kører fint uden at den er tilkoplet, og tager også gassen fint. Dog mister du de sidste hk, når motoren virkelig arbejder. -men motorgangen og omdrejningsvilligheden ændres ikke.
Hvad det så kan være, der giver dig knas med tomgangen på din JX-er er svært at gætte på. Umiddelbart giver hverken slidte dysser eller dårlig pumpetiming rod med tomgangen (med mindre det er ekstremt). Luft i systemet samt snavs i pumpe eller stoppet dieselfilter er mere sandsynligt... God fornøjelese. Vi følger gerne med på sidelinien.
-
Ok så kan det ikke være det som er galt for det er en 2.1 L med kat (Benzin) Tak.
-
Ok så kan det ikke være det som er galt for det er en 2.1 L med kat (Benzin) Tak.
Ja.. den kan være noget mere drilsk... Der skal ikke meget ir på stikkene før den går mærkeligt. Og så er der jo vacumslanger, luftmængdemåler og benzinpumpe, som kan drille.
Det må være en MV, så lidt wanagon syndrome kan man også støde ind i.
LDA dåsen kan ikke redde dig.... :wink: