T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: POLLE955 efter 10. Februar 2010 kl: 18:15:11
-
Ja nu har jeg tanket Guld4en , med E2 motoren i , jeg starter 5 min før jeg skal køre når det er så koldt , jeg køre ca 20 km bykørsel om dagen , og godt med fedthjul i det her vejr , trailer efter hver dag , og den har gået 9,9 km / l. Det syntes jeg er overraskende , min vbx går ikke over 7,5 km/l i det her vejr .
hilsen poul
-
Det lyder da et så ringe endda... Faktisk lettere imponerende.
-
Det er da gode tal Poul. Og er køreglæden også indtakt uden boxeren bagi, eller lidt ligesom at se indisk film uden undertekster, bare ikke lige så godt?
Rasmus
-
Det er da ganske godt gået.
Hinze
-
@Biff eller Baywatch med Litauisk synkronisering?
-
Ja køreglæden er i top , nu var det en diesel før Rasmus , så der er kommet godt skub i den .
hilsen poul
-
Jeg synes, det lyder ekstremt lovende! Pludselig har vi en bil, som 1) kan levere fornuftige præstationer, 2) gør det med en fornuftig økonomi, 3) ikke koster et femcifret beløb i vægtafgift, 4) ikke bliver belastet med en ekstra tudse for manglende partikelfilter, 5) må køre ind i alle europæiske miljøzoner og 6) kan repareres lige så enkelt som enhver Golf.
Poul - du er en foregangsmand! Kan du ikke berette lidt om bilens præstationer ydelsesmæssigt, og hvordan du synes motoren matcher gearingen? På forhånd tak!
-
7,5 -> 9,9, det er 32% bedre, hvorfor?
Hvad skulle gøre en R4 så markant mere effektiv end en H4?
Manifolder?, gasveksel? ventildrev baseret på OHC ? boring*slanglængde forhold? motorstyring?
-
Mums. Jeg ville gerne have en 2E istedetfor ABS - jeg savner lige lidt spids i toppen og lidt mere overarm.
-
Jo jeg skal nok fortælle lidt mere om den , men det her vejr har ikke appeleret til motorvejs ræs , jeg har knapt haft den oppe på 100 , men det går pænt hurtigt , en boxermotor har aldrig været økonomisk , bare tænk på de gl bobler de gik knap 10 km/ l , de vejede 750 kg , havde de haft en moderned motor havde de kørt mindst 15 km/l selv om de havde dårlig vindmodstand , men boxerlyd og gangkultur det blir man aldrig træt af . Dem der har lyst kan komme og prøve en tur når det bliver bedre vejr og ellers er der træf hvor i kan prøve , første gear er kun til bakker og trailerkørsel , hvis man tar det roligt kan man fint starte i andengear , jeg vil tro topfarten er lidt højere end diesel pga. den kan ta flere omdrejninger , men nu må vi se , sommerdæk på og ud på motorvejen .
hilsen poul