T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Poul k efter 12. Februar 2010 kl: 15:47:58
-
Jeg har endelig fået svar fra told & skat, jeg sendte brevet ind d. 12/6 2009 og har lige modtag et svar. :wink:
Jeg ville ligge en 1,9td(75hk) motor i min 1,6d(50hk) bus, det skal jeg så betale 5122kr for.
Så nu spørger jeg er det en god pris :?:
Der blev kun spurgt om skift af anden motor ikke andet.
-
Jeg syntes da det lyder rimeligt for at smide den op til 1.9 75 hk... og så er det jo lovligt ;-)
-
De er ikke rigtig hel raske i deres hoveder det er da ikke en ny bil
-
spændende, gad vide om det er samme beløb for at konvertere 1,6td (70hk) til 1,8r4benz (90hk)?
-
det er jo 50% mere effekt så den overstiger jo de 20% en hel del jo
såååå det er vel ikke helt forkert
det gælder jo både for nye og gamle biler den regel
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Hvis du sætter et topstykke fra en golf 1,6 på, er der aldrig nogen der opdager noget (måske ser de turboen)
-
Hvorfor topstykket. står der ikke 1.9 td på blokken.
-
Ventildækslet fra en JX kan ikke monteres på1,9 topstykket. Naturligvis står der stadig 1,9 på blokken, men hvem skulle kontrolere?
-
Jeg ser ikke problemet med effektforøgelser, på over 20 %, som et problem i forhold til synsfolk, nærmere et problem i forhold til en ansvarsforsikring, hvis man skulle være uheldig at blive involveret i et uheld... hvem hænger så på regningen, ligegyldig om man er skyldig eller ej?
Jeg synes ikke at de 5000 lyder dyrt, det er vist bare at få betalt og nyde det.
Jeg havde forventet et meget større beløb.
-
synsmand ser ingenting, de søger jo tændkabler på JX..
-
det er jo 50% mere effekt så den overstiger jo de 20% en hel del jo
Der skal vel skelnes mellem afgift og typegodkendelse !?
Skat er ligeglade hvilken motor man ligger i, og synsmanden er ligeglad med afgiftafregningen ?
-
Jeg vil betale og så køre med god samvittighed når man møder politiet/skat. Skulle man køre galt med en stor motor og man opdager det så skal man selv betale udgifterne så gælder forsikringen ikke. Så er det billigt med det lille beløb til skat nu
-
Jeg vil betale og så køre med god samvittighed når man møder politiet/skat. Skulle man køre galt med en stor motor og man opdager det så skal man selv betale udgifterne så gælder forsikringen ikke. Så er det billigt med det lille beløb til skat nu
Man skal bare oplyse det til forsikringen
-
Jeg må indrømme, at jeg ville bare tie, som 99,9% af forummets medlemmer gør, og tage den derfra, hvis det bliver bemærket.
-
Den næste er om din bil/model kan holde til det og har de godkendelser der skal til for at fx. kunne bremse ordentligt nu du har mere ydelse. og det er det du skal indhente godkendelse på nu for at få din bil til at køre rundt og de danske veje lovligt :)
Mvh Jon / min første post på jeres fora :)
Velkommen til Jon.
Den godkendelse ligger med stor sansynlighed allerede i typegodkendelsen. Så vidt jeg har forstået er alle T3 godkendt på samme grundlag, en 50hk diesel er derfor også godkendt til en 112HK benzin.
/Mads
-
Jeg undersøgte lidt omkring det med bremser og jeg kom frem til at alle kører med den samme størrelse bremseskive foran.
Passer det :?:
Hvis det er de samme kan jeg ikke se nogle problemer med de ekstra mange hestekræfter. :D
-
Hej Poul !
Det gør de ikke , jeg tror de skiller ved 85 , det er 13mm , så kommer der en lidt mindre diameter , men 16mm tykke .
hilsen poul
-
Jeg er lidt tung i det :D men vil det sige at alle t3'er før 85 har samme bremser benzin/diesel :?:
-
Ja det vil jeg mene , men er ikke helt 100 på om det er 85 , min den guldfarvede er fra 12 / 84 , den har de gl. store og tynde bremseskiver , så det kan være det først er 86 modellen , men den kommer jo i 10 mdr. 85 . Din er en 81 så den må ha de store 13mm .
hilsen poul
-
Alle T3'ere (2wd) har samme bremser uafhængigt af motor. Kun er der - som Poul skriver - årgangsbestemte forskelle før og efter modelåret 86. Desuden har der været både ATE og Girling calipre i spil, men igen har det ingen relation til motorbestykningen.
-
piller man motor og gearkasse ud , og måske lige tanken , er alle T3erer årgangsmæssigt vel stort set ens , derfor har jeg svært ved at se , det ikke skulle være muligt at ligge en 2,1 - 112 hk dieselmotor over i en 1,6 TD bil , men der er jo så meget man ikke forstår nogen gange, vores love og regler er sgu alt for ulogiske , til at det er sjovt at lave om på noget som helst...