T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: BlackChart efter 13. Februar 2010 kl: 12:09:28
-
Pumpetiming?!
-
Har du tjekket dyser, evt sat nye i. som BlackChart skriver pumpetiming. Hvad med øvrige ot mærker passer de 100% der er ikke meget plads hvis knastakslen ikke står rigtigt.
Hvor i landet befinder du dig.
Pøj Pøj med din golf. Ps har 3 Blokke på lager, kan afhentes gratis (de er slidte)
Poul
-
Prøv med et sæt dyser du ved er 100% ok
-
Pumpen er sikkert slammet helt til indvendigt, og derfor kan reguleringsmekanismen ikke arbejde.
-
Pumpen er sikkert slammet helt til indvendigt, og derfor kan reguleringsmekanismen ikke arbejde.
Hva skyldes dette slam, og kan det påvirke kun enkelte mekanismer i pumpen?
-
Jeg tænker på, at hvis motoren har stået stille længe, så kan dieselen blive gammel og sur. Derved kan der komme belægninger på de fine små mekanismer, der styrer reguleringen. Men det kan også sagtens skyldes en ikke helt optimal tilførsel af diesel. Prøv at lade den suge direkte fra en ren dunk med ren diesel i.
Hvis det er belægninger i pumpen, så ville jeg nok lade den stå og gå i tomgang nogle timer og se, om ikke det kunne opløse noget.
-
Øhh nu er jeg ikke så gammel i faget (motorlære) men er tandremme skiftet :D jeg vil mene at hvis den er 10 år gammel ville jeg ikke prøve og starte motoren før den var skiftet. :wink:
Dieselstart giver en rigtig grim lyd hvis den får for meget af det. :wink: :D