T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Solow efter 16. Februar 2010 kl: 16:34:06
-
Sad lige og terpede regler på Fstyr da min ombygning til Subaru er noget som jeg vil have godkendt og lovligt.
Faldt så lige over denne sætning som jeg syntes er genial i fobindelse med T3..
For ikke-typegodkendelsespligtigt køretøj kan dokumentationen for egnethed
for effektforøgelse over 20% bestå af fx:
Motor, støj, luftforurening 7.06
Luftforurening Side 25
- Erklæring fra fabrikant eller dennes repræsentant om køretøjets egnethed
for effektforøgelsen, og eventuelt en beskrivelse af, hvilke ændringer der er
påkrævet for, at køretøjet fortsat er sikkerhedsmæssig forsvarlig,
- en prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium (i denne sammenhæng
fra TÜV eller Dekra), hvoraf det fremgår, at betingelserne i TÜV’s
Merkblatt 751 er opfyldt, eller
-oplysninger medbragt af fremstilleren i form af oplysninger fra fabrikant/
repræsentant eller teknisk materiale, der dokumenterer, at køretøjet
med hensyn til hjulophæng og bremser svarer til en kraftigere variant, hvis
højere motoreffekt så kan benyttes som udgangspunkt for beregningen af
de 20%
En T3 på hvide plader som min er ikke undlagt typegodkendelse, og da det er muligt at dokumentere at en 112i har samme undervogn som alle de andre efter ´86 må det så være muligt at få den synet med de 133 HK en 2.2 Subaru leverer.
Hvilket så igen betyder at en 78 HK T3 også må kunne synes efter grundmodellen på 112 Hk !!!
Et andet aspekt bliver så at SKAT til enhver tid vil mene at bilen har mistet sin identitet da motoren ikke er en VW, og derved kræve fuld afgift igen.
-
ja den er jeg også med på, men glæder at se det praktiseret , men jeg er helt enig , sådan burde det være. Trordog kun det er muligt på en T3er, men det er også godt nok til os jo...
-
Lyder spændende. Min er en 112i og har tænk lidt ud i fremtiden kunne jeg godt bruge lidt mere HK. Vil følge med hvad du gør.
-
Sidder med store opmærksomme øjne og venter spændt.
-
En T3 på hvide plader som min er ikke undlagt typegodkendelse
Hvorfor er den ikke det? Er den ikke oprindeligt kommet til landet på en typegodkendelse.
Men enig i din betragtning, at alle T3 nemt skal kunne synes til 112hk, og så ligger de 134,4HK (112 + 20%) lige til højrebenet 8)
Der nævnes jo kun bremser og hjulophæng, men om fstyr ikke interessere sig for ændrede motorophæng evt. gearkasseophæng, vægtfordeling! hmmm, det vides ikke
Hinze
-
Iflg. de nye regler er en bil i klassen M1 som en T3 på hvide plader ikke underlagt typegodkendelse.
http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser/Regler%20om%20typegodkendelse.aspx
Selvfølgeligt intresserer de sig for andre ting end bremser og hjulophæng, resten skal være lavet i en form som gør at der ikke kan drages tvivl om holbarheden og sikkerheden ved det, men det er jo kun synet som har noget at sige her.. Ifølge SKATs regler er det jo en afgiftpligtig ændring så snart du laver dit motorophæng om, og ingen tvivl om at de får dollarstegn i øjnene når de ser ord som VW og Subaru i samme ansøgning.
-
Iflg. de nye regler er en bil i klassen M1 som en T3 på hvide plader ikke underlagt typegodkendelse.
http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser/Regler%20om%20typegodkendelse.aspx
Aha, det vidste jeg (heller) ikke.