T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: casper efter 16. Februar 2010 kl: 19:51:17
-
Jeg kunne godt bruge et 3D tændingsplot for både DJ og MV motorne. Step 1 mod det må være at kende øvre og nedre grænse for tændingstidspunktet i et 2D rum, og derefter udvide plottet fra 2D til et 3D rum eventuelt ved hjælp at dataopsamling i en række busser. Så derfor:
Er der nogen der kender den tidligste grænse for tændingstidspunket for DJ og/eller MV motorne ?
-
Lyder besværligt...
Hvad vil du bruge det til ?
Søg og du vil finde... :wink:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4417&highlight=t%E6ndingskurve
-
Super data lige hvad jeg ledte efter, har du nogle tændingskurver for en MV motor ?
Planen gik i sidste ende mod at duplikere et std. DJ / MV styrings setup i megasquirt, for at have en basislinie til optimeringforsøg af en "bedre" motorstyring
-
casper har du helt droppet diesel? :shock:
-
Tændingskurven for MV er nok meget tæt på 1,9'erns, da kompressionen er næsten den samme.
Det bliver meget videnskabeligt det du har gang i der
Hvorfor vil du blande MV og DJ ?
-
casper har du helt droppet diesel? :shock:
Han har set lyset :twisted:
-
@rasmus
Det dersens wbx-power, hvordan kommer det til udtryk med den højgearede UN1-gearkasse du har i din bil. Når jeg har hørt om UN-kasser, så har det været med moment-stærke TDIer til at drive den med..
Får du brugt det femte gear? ..-Eller skal den helst holdes i fjerde for at benz-motoren kan få nogen omdrejninger til at levere noget moment?
:P
(sorry for afsporingen..ku ikke la' være)
-
Moment er kun for traktorer, ikke racerbiler :P
For øvrigt giver flere omdr. ikke mere moment, tværtimod.
Spørgsmålet er om du kan få din olielampe op på 160 km/t ?
-
....og i det mindste klare mine motorer normalt også mere end 100.000 km inden de skal totalrenoveres.
-
( Og opfinderen af diesel motoren begik selvmord ) Hvorfor mon ? :twisted: :twisted: :twisted:
- å så ered itt engang løwn!
-
@Verner, Nej da kører dagligt dieselmaskiner, designet et sted i stuttgart af folk der ved hvordan den slags gøres så 7 cifrede km-tal ikke er uopnåelige. Og så er min nye bus en boxer, men mere om det når den er klar til syn og det er vejr til at gå ud og tage billeder.
@WBX Manden
Der var nu ikke for at gøre det mere kompliceret end som så. Så vidt jeg kan læse er DJ beregnet til 98oktan, og MV 91 oktan, så jeg funderede lidt den optimale tændingskurve for en MV med DJ stempler på 95 oktan.
-
Der var nu ikke for at gøre det mere kompliceret end som så. Så vidt jeg kan læse er DJ beregnet til 98oktan, og MV 91 oktan, så jeg funderede lidt den optimale tændingskurve for en MV med DJ stempler på 95 oktan.
Det kan du ikke udlede på den måde.
MV'ern er kendt for sit detonations sikre design i form af stemplets facon.
DJ stemplerne ser helt anderledes ud og motoren har ikke samme detonationsstabilitet, selvfølgelig også pga. den højere CR-værdi.
En DJ kører fint på digifant (MV'ens styresystem) og okt 95. Tændingskurverne er ret konservative fra fabrikken.