T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: elmo efter 20. Februar 2010 kl: 10:34:14
-
Hej,
jeg har lige brug for lidt hjælp...
Er dette en TDI eller blot en alm TD (AAZ)?
T3 83-85 GW 1,9 66/90/4600
Mvh Elmo
-
Mon ikke det er en motor med motorkoden GW ;-) aka. en 1,9 vand boxer
-
sjællend motor :)
det er insp. wbx
-
okay - glem de koder jeg skrev...
En 1,9 TDI - 66kw
kan ikke lure om det bare er en aaz?
Det er IKKE en benziner.
-
ey?
Spørger du om en "1,9 TDI" er er TDI eller en aaz?
Du må komme med mere info, hvem hvad hvor læser du det du spørger om?
-
ey?
Spørger du om en "1,9 TDI" er er TDI eller en aaz?
Du må komme med mere info, hvem hvad hvor læser du det du spørger om?
Jeg ved det lyder mystisk ;o)
Hvis en sælger siger der ligger en 1,9 TDI i bilen - fra en golf 3.
Den yder 66 kw.
Jeg spørger så her om det ikke blot er en aaz der sidder i? Hvor meget yder en aaz?
Tror måske sælger ikke helt selv er klar over om det er det ene eller det andet.
som jeg forstår det er der noget forskel på en 1,9 TDI og en aaz.
:roll:
-
66 kw er lig med 90 hk, ergo må det være en tdi.
Få et billede af motoren, så kan du se forskellen på td og tdi.
-
66 kw er lig med 90 hk, ergo må det være en tdi.
Få et billede af motoren, så kan du se forskellen på td og tdi.
hmmm - det er vel ikke dårligt med en tdi?
-
Hov, det er da en LLK til højre i billedet :-)
Men det ser noget afpillet ud i det projekt?
-
det er en der har givet op... spørgsmålet er om det er værd at bøvle med?
-
Det ligner en 1Z motor , 1.generations TDI med 90hk og wastegate turbolader
-
Det ligner en 1Z motor , 1.generations TDI med 90hk og wastegate turbolader
Er det værd at samle på?
Eller skal jeg være glad for min 1Y?
-
Kommer vel an på defekter og pris
-
Den skulle ikke være defekt - bare ikke samlet færdig. (men det kan man jo altid sige...)
Antaget at den er ok - er det en god motor til en T3?
-
Udfra den sorte dåse i den røde cirkel ligner det en tdi
-
Jan Påske kører med en 1Z og den kører ganske lækkert.
-
Man kan se dyse nr 3. der sidder føleren lige under omløberen, så ingen tvivl om at det er en TDI.
Spørgsmåler er om du har mod på at lege med elektronik, of den er styret elektronisk.
Alternativt kan du fjerne alt el. samle en pumpe med delene fra en alm pumpe, og delene fra den der sidder på motoren.
Men effekten kommer nok ikke op på de 90 HK.
Søg evt På mTDI ombygninger.
Hilsen Poul
-
Man kan se dyse nr 3. der sidder føleren lige under omløberen, så ingen tvivl om at det er en TDI.
Spørgsmåler er om du har mod på at lege med elektronik, of den er styret elektronisk.
Alternativt kan du fjerne alt el. samle en pumpe med delene fra en alm pumpe, og delene fra den der sidder på motoren.
Men effekten kommer nok ikke op på de 90 HK.
Søg evt På mTDI ombygninger.
Hilsen Poul
Købte du ikke en TDI motor af Mølle?
Har du fået den på vejen - eller?
Tror sælger af denne motor er gået ned på el... som I jo også skriver om.
-
en jx pumpe på så kører den mekanisk, hør Jan han har lavet operationen.
-
@Elmo
Jo jeg købte en TDI. Nej jeg er ikke kommet videre. havde tænkt på at lave den mekanisk, og blænde alt det retur røggas værk af. Men ved Crapz's inspiration, tror jeg jeg vil se tiden lidt an, og evt prøve at lege med elektronik. Han mener det sagtens kan lade sig gøre. (Nu får han ihvertfald lov til at være forsøgskanin).
Og Tja den var egentlig til mit projekt, eller som reserve.
Har en drøm om, altid at have en komplet drivline liggende. lige til at sætte på. Gerne med noget multi koblinger, så motorskift kan komme ned på 2 timer. :wink: :wink: :wink:
Tror en mekanisk løsning er let nok. Men synes det er lidt synd ikke at udnytte potentialet i motoren.
Hvis der er nogen der på et tidspunkt skal skralde en bil med TDI. må i gerne tænke på mig, Mht el,styreboks,tænding og speeder.
Poul
-
Få fat i et 100% i orden kabeltræ fra en Passat og få startet motoren op i motorstand med en laptop på. Drive-by-wire eller fuld elektronisk speeder er ikke hverken dyrt eller den store videnskab.
Men at få den trimmet ind og få splejset alt den ekstra funktionalitet der ligger i f.eks en AFN boks sammen med T3 træet, det er faktisk det eneste der er lidt tids og videns krævende. (realtime udlæsninger på instrumenter, fartpilot, econometer o.s.v)
Det KAN også købes færdigt, men det er ikke helt billigt.