T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: dokajønne efter 21. Februar 2010 kl: 23:51:50

Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 21. Februar 2010 kl: 23:51:50
Bissen fik motorstop IGEN i dag. Symptomerne er manglende effekt => halten => ind til siden => ujævn tomgang => give lidt gas => stige i omdrejninger => gå i stå! Ny start => haltende tomgang => gå i stå!

Hm, tænker jeg, nyt dieselfilter! Dieselfilter monteres (havde et i bilen) slanger på igen.........samme resultat! efter utallige forsøg og pusten og sutten i dieselslanger var batteriet så TOT. Afhentet af Falck og bilen nu sat til ladning.

Det pudsige er at sidste gang jeg lavede dette stunt (nøjagtigt magen til) satte jeg bilen ing i en 20grader varm garage og vips sprang den i gang som en vårhare morgenen efter.

-Ja der er bobler i slangen, men det er der altid
-Nej jeg havde ikke en dunk til at fylde dieselfilteret op med før montering
-Der løber ikke vædske ud når jeg løsner bundskruen i filteret (hverken på det nye eller det gamle
-Jeg kan sagtens puste tilbage i tanken og jeg kan også suge
-Motoren går i øvrigt som en drøm

Hvad siger panelet?
Vand/is
Luft
Begge
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: KHSalvesen efter 22. Februar 2010 kl: 00:00:10
Sjæl !
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: TONY efter 22. Februar 2010 kl: 00:05:28
Skidt i tanken som af og til sætter sig i "sugerøret" er også en mulighed.
Har prøvet tilsvarende senarie på grund af 2 små silikone-klumper i tanken, der var brugt silikone som tætning ved tankmåleren.  :evil:

Tony
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 22. Februar 2010 kl: 00:08:15
Jeg har da også en lumsk anelse om at der ikke er nogen vej udenom en total adskildelse af brændstof systemet, men det kunne jo være..........
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 22. Februar 2010 kl: 00:10:19
Nu har jeg sat det gamle filter til optøning for at se om det mestendels er vand der løber ud af det
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: verner efter 22. Februar 2010 kl: 00:50:07
jeg følger lidt med her, da jeg har startproblemmer med passaten når den er kold, men den mangler ik trækkraft...
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: poot efter 22. Februar 2010 kl: 00:55:10
Hvordan er det lige. Man kan komme benzin i diesel for at forhindre at det fryser. -------  kan man istedet komme kaburatorsprit i. det vil jo absorbere vandet.  Jeg bruger løsningen til min plæneklipper hvis der er kommet kondens i iløbet af vinteren. (eller konen har vasket klipperen)

Men på den anden side hvordan vil dyserne have det hvis de skal æde sådan en gang slam. :(
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: Rabundus efter 22. Februar 2010 kl: 10:46:26
kondensvand i tanken prøv med sprit det dik fint i gamle dage(dengang vi gik med korte bukser om vinteren) som mine børn siger. Men det hjalp i alle fald elllers den tunge vej!
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: opelhaj efter 22. Februar 2010 kl: 19:01:48
er det ikk petroleum man hælder i sin diesel ??? kan godt li det udbrud med troløse gamle lort :0)
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: Bjørn Holbæk efter 22. Februar 2010 kl: 21:31:54
Tror det har noget med boblerne i slangen at gøre, jeg ville gå alle slanger efter, især det fra filtret til pumpen!!!!!! :)
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: ThomasG efter 22. Februar 2010 kl: 21:58:43
Altså, tror det er et udtalt problem for alle, ældre diesel-hakkere, som ikke lige har fået renset tank og brændstofvej
for nyligt. Slam, kondens, vand osv.osv. også 10-12 graders frost.
Vores ældre Stuttgart-kværn (MB300 TD) laver de samme numre. Havde svært ved at starte i julen. Sprang igang og
døde med det samme. Kunne starte hvis jeg holdt på starteren længe og gav fuld pedal.
Skiftede brændstoffilter og for-filter, og vupti så var problemet væk. Nu har det været der igen periodisk men er væk igen,
uden at jeg har gjort noget. Den starter ellers, bare den ser nøglen, selv i 12 graders frost.

PS. hælder nu et additiv på, når jeg tanker. Det påståes at fjerne vand og rense brændstofvejen, men resultatet ses jo først
senere
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 22. Februar 2010 kl: 22:28:26
På Peters anbefaling smed jeg det gamle filter i en ren spand inde i varmen i går, jovist der er umiskendeligt en del vand i det der skulle have været ren diesel. Dette forklarer jo så en del samt hvorfor problemet er temperatur og stilstandsafhængigt. For meget vand i filteret + for lang tids stilstand + hård frost = Vandet får masser af tid til at samle sig i bunden og temperatur til at fryse og dermed formindske flowet igennem filteret, dette bevirker så også at der trækkes luft ind steder der under normale forhold er tætte.
Plausibel årsag?
Endeligt har jeg nu besluttet dagligt at hælde en snaps ud af bunden af filteret den næste måneds tid.

Nu vil jeg gå ud og lave et startforsøg............
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: poot efter 22. Februar 2010 kl: 22:49:41
???? Tjek dine pakninger ved påfyldningsrøret.  Kan der være en utæthed.    skulle vel kunne ses hvis du fylder tanken helt op til du kan se diesel i røret.  ??

Poul
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 22. Februar 2010 kl: 23:18:06
HELL YEAR!

Fars egen lille truntetøs sprang naturligvis lystent i gang og lagde villigt krop til en 30min joyride i Hobro City....Undskyld jeg tænkte grimme T5-tanker......
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: dokajønne efter 22. Februar 2010 kl: 23:19:07
Problemet var vand!
Titel: Elendige troløse gamle lort!!
Indlæg af: poot efter 22. Februar 2010 kl: 23:31:10
Citat fra: "dokajønne"
Problemet var vand!


Jo men hvor kommer det fra.     Ved godt der kan være kondens :wink: