T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Djursland efter 22. Februar 2010 kl: 12:08:07
-
hej med jer
jeg så i går at der var 17,5 gr frost og kom til at tænke på jarls start af hans diesel i 10 gr frost og ville lige sige at min kan altså også godt selvom den har gået 250,000 km
så kom igen jarl når din motor har kørt ligeså langt Griner
Undskyld jarl jeg kunne ikke lade være
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fG61rMANU4o[/youtube]
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
-
Smuk start! PSA kan nemlig godt lave dieselmaskiner. Bare de så også kunne lave biler... (Undskyld - jeg dukker hovedet hurtigt... ;-))
-
Smuk start! PSA kan nemlig godt lave dieselmaskiner. Bare de så også kunne lave biler... (Undskyld - jeg dukker hovedet hurtigt... ;-))
griner det er i orden jarl vi kan ikke alle ha den samme smag
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
-
Undskyld Flemming.. jeg blander mig lige.. Smuk PSA start ellers... Er det et XUD boltmønster der er på sådan en fætter? (Så passer den i en Lada Niva :) )
Min koldstartsvideo->
3.0 5 cyl MB Diesel 1980 1120600 km (nej der er ikke et nul for meget) en million ethundredetyvetusind :)
-11 grader efter at ha stået ude i det fri hele natten, en del forglødning med HELT nye Duratherm Chromium og et fuldt opladet batteri (foretog operationen dagen før) Alle stelforbindelser rensede og ledninger rengjort og silikonerede.. (Havde haft en masse træls startproblemer op til operationen)
http://www.flickr.com/photos/jan/4242062816/
Men nu har jeg fået installeret mit dieselfyr, så der er ikke meget slid på de rør længere.. :)
Ikke flere flade batterier og hostende gamle dieselmaskiner til mig!
/Jan
-
hej jan
du må hjertens gerne blande dig og det må alle andre også gerne
og jo det er en XUD9TE heder min maskine og jeg viste ikke den passede på en Lada
og ja det er af største betydning med friske gløderør og gode forbindelser og nok strøm for at få en god start
og det er så liiiiidt mere at din motor har gået og det er sgu godt klarede at din motor så starter velvillig men det er dejligt
Mvh Djurs der bare skulle frille jarl lidt smiler :lol: :lol: :lol:
-
Hvis ikke jeg husker helt forkert, var det Peugeot der leverede maskineri til Lada ? Men bortset fra det, er jeg hundrede procent enig med Jarl. De kører forrygende godt ( så længe det nu varer ) men går de i stykker - oh ve og skræk!
-
Hvis ikke jeg husker helt forkert, var det Peugeot der leverede maskineri til Lada ? Men bortset fra det, er jeg hundrede procent enig med Jarl. De kører forrygende godt ( så længe det nu varer ) men går de i stykker - oh ve og skræk!
ja de køre smukt
og når de går i stykker jaaaaa 500000 km er set før på samme motor og en CX diesel kender jeg en der har en surger der har gået 1,3 mil og køre stadig fint
men det er ikke dyre at rep dem end andre diesel
Mvh Djurs
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
Eksport modellerne af "Lada" Nivaen benyttede sig af PSA XUD 1,9 diesel med Lucas pumper monteret i Finland!
De interne CCCP "VAZ" modeller havde forskelige mere eksotiske udgaver af Ladas egen diesel og benzin wankel motor..
-
Jeg var syg for at få en Jeep Cherokee engang (aaarg ok, det er jeg lidt stadig :oops: ) Der findes nogle modeller med en 2,1l dieselmotor, er de ikke også fra Citroen?
-
Bare smid en 617er i.. så er der ikke mere fis der.. http://www.youtube.com/watch?v=HIIyQEThXik
-
Sjov lille tråd.
Jeg har været lidt fra fra dette dejlige forum et stykke tid, men min kære bus har klaret vinteren perfekt. Holdt i Sverige i starten af januar en morgen med -15 ca. Det var ved et hotel og de fleste af gæsterne med nye BMW'er, Citroen'er og diverse pæne biler fik bare et kedeligt klik, da nøglen blev drejet... Så er det sjovt at sætte sig ud i den gamle KY'er med slidte ventiler, dreje nøglen, vente 30 - 45 sekunder, vruuuumm (ok et lille host også) og så hjælpe de andre igang ;o)
Men nu må vinteren godt skride for min skyld.
Mvh Jesper