T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: bos1 efter 25. Februar 2010 kl: 13:39:11
-
hvis man nu bygger om skal man så skifte tank eller kan man nøjes med at skylle den og skifte slanger og så undgå at skulle pille den af
kan man nøjes med at skifte ledningsnettet i motorrummet eller skal det hele skiftes
-
Tanken er den samme-
Hele ledningsnettet skal skiftes og det nemmeste er at skifte hele instrumentbordet og tændingslåsen.
Og der skal laves noget med kabel/håndtag til at aktivere koldstarteren.
-
Tjek den her tråd:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7863-highlight-wbx.html
-
nu er der så en der siger hele ledningsnettet skal skiftes og i linket en der siger kun det i motorrummet
er der evt en der har prøvet en ombygning hvor kun det i motorrummet er skiftet
er tændingslåsen ikke den samme på benzin og diesel
-
Mølle har lavet det... står osse i tråden
-
Jeg har lige skiftet motor i Syncroen. Ny tank ! ( se tråd senere) Dette kun fordi det er en syncro. Ny Koblings klokke. og ny starter der passer på diesel koblings klokken. Diesel motor med ny indsugning, og luftfilter holder med luftfilter ( ihvertfald hvis det har været en MV elle DJ) man kan skifte ledningsnettet fra samledåsen i motorrummet, - men det er ikke et krav for at motoren kører - og så skal der trækkes ledning til forvarmer til instrumentbrættet med en separat kontakt. Der skal også skiftes speederkabel. Alt i alt en overskuelig proces.
SYNCRO TANKEN::: Der har været en del dialog med dette og været fremsat påstande om at man "bare" kunne varme tanken i en benzin udgave af en syncro op med en hårdtørre og så lave den ekstra bule der skal til for at få plads til diesel starter. Dette skulle naturligvis efterprøves da jeg havde en BENZIN udgave til overs efter at have skiftet. Og jeg må tilstå det KAN GODT lade sig gøre men! Det skal være en professionel luftvarmer og der ska rigtig meget varme til samt meget opspænding - så lige hvordan det gøres med tanken monteret ved jeg ikke, men efterfølgende kan det alså lade sig gøre.
Så en glad amatør kan alså skifte fra bensin til diesel, det er bare meget arbejde. God arbejdslyst :D
-
jeg må lige se hvad jeg finder på vil helst undgå alt for mange hovsa løsninger da det er en bil der helst skal køre hver dag
men den er en oplagt bil at lave en ombygning på da egenvægten kun er på 1325kg
-
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.
Kurt
-
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??
-
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??
For mit vedkommende var det ønsket om bedre moment og brændstoføkonomi, når jeg skulle trække autotrailer, som gjorde udslaget.
Selv om min DG havde flere heste end JX/KY, så var det en befrielse at få konverteret. At køre benz med autotrailer gik op i gearskift og tankninger..
-
Okay, ja kan godt se fordelen hvis den skal bruges som slæber.. tænkte bare at der var dårlig økonomi i det..
-
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.
Kurt
skal den vejes da
-
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??
jeg kører flere km end jeg gjorde før og lige for tiden er den lokale benzinpusher rigtig glad mig
og inden for den nærmeste fremtid for jeg mig en større trailer også vil jeg gerne kunne køre en længere tur uden at hele budgettet går til brændstof
-
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.
Kurt
skal den vejes da
hvis det skal gå rigtigt til ja, men har også hørt om ombyning til diesel hvor det bare krævede et syn og ny reg.attest samt ny og højere vægtafgift.
men tag en snak med din synsmand, det er ham der skal udfylde papirene, skat godkender bare det han skriver på blanketen :)
-
Ja det er jo overgangen til den noget højere vægtafgift der fik mig til at undre mig over fidusen til at skifte fra benzin... Mener at Ibber regnede ud at han skulle køre over 30.000 km om året før det begyndte at løbe rundt !?!?
-
slut facit ender nok i det samme for mig men til hverdag bliver det billigere
lige nu bruger jeg for 100kr næsten hver dag nogen gange mere
-
Jeg har forhørt mig i "min synshal" og fik at vide at de ikke ville kræve bilen vejet om da vægtforskellen på en wbx og
en dieselmotor ikke er nævneværdig stor.
Mvh Jønne Ukendt