T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: windfinder efter 07. Marts 2010 kl: 12:54:52
-
Min bil er stadig hos niels thing til opretning...
Men han ringede til mig forleden og sagde at den højre bærearm bag på var rusten og burde skiftes. Mit sprørgsmål er nu om det kan betale sig at sætte 16" bærearme på ?
Er der andre ting der skal skiftes ved denne operation eller det bare at skifte dem...wupti? uden hash og nøgler ;)
Hvor køber man dem henne?
disse er pænt peberet, men lækre:
http://www.busman.be/pagina64aa.html
-
how billedet skulle ikke have været med..
-
Mener det er samme bærearm. til 14 og 16 " den du henviser til er specielfremstillet og noget støbt alu.
Centrum for hjulet må være det samme om det er 14 eller 16" . du skal nok have nogle nye gummibøsninger. Men alt det har Thing sikker en pris på. :)
-
hvis bærearmene er de samme, hvordan kan det så være at den eftersigende skulle blive to cm højere.. "se beskrivelse på busman...
-
16" bærearm er længere - for at der er plads til et større hjul. Hjulkasser er også større på en 16"
-
Okay .. Det kan da godt være jeg tager fejl. ;) --- Det har jeg da gjort før :)
Poul
-
Hvis du er lidt om dig, så kan du nok godt finde 16" arme til omkring 500 euro. (pr stk.)
for at få fuldt udbytte skal du nok også regne med at skulle skære i skærmkanter.
-
Busman skriver, som Mølle også siger, at du skal trimme dine skærm kanter. Det lyder sjovt. Gi' den gas : ). Det ER altså fedt at have plads til store dæk.
-
ja det er fedt med store dæk... ville ikke have skiftet dem ud hvis det ikke var fordi, de alligevel skal skiftes.... men hvad koster de kontra 14"? mener niels sagde omkring 2000 pr stk for 14" Brugte eller ej....
men det er mere om der skal skiftes andet for at konventeringen er på plads???
vil lige undersøge sagen nu når jeg skal skifte dem...
-
Noget du skal huske på, er at vores svage motorer virkelig tager et performance hit når der kommer 'store' dæk på. Accelerationen går fra langsom til MEGET langsom, synes jeg. Min er en MV'er og der var stor forskel da jeg gik op i str. Min motor havde på det tidspunkt gået 36.000 km, så det var ikke fordi den var træt : )
du kan evt. prøve min, hvis du har lyst, inden du hopper ud i 16" eventyr.
-
det kunne være jeg snart skulle byde på en ny omgang "dækspæk amagerstradpark" ? skulle gerne få min egen tilbage næste weekend...
men vil rigtigt gerne prøve en tur. Min er en sølle jx turbo, så det kan godt være jeg skal passe på....
-
Arh - så har du bare en rigtig god grund til at smide en Subaru I : ).
-
hehe jaja, men indtil min su bliver afløst af en større pose med penge, bliver der ikke skiftet formange unødvendige ting. Men hvis bærearmene bag på alligevel skal skiftet, bliver man jo nød til at undersøge det...;) det ku jo være man kunne kombinere rep med upgrade....
-
Med rigtig meget læs på, så er det en stor fordel at kunne køre med store dæk, da de ofte kan klare nogle flere kg. i lasteevnen.
Vi har lige fået et tilbud fra Mercedes her i Brasilien på nye 15" stålfælge.
3.600kr stykket, men så er de også originale :mrgreen:
Men i næste uge tager Mary forhåbenlig et smut til USA og her koster de kun omkring 100stærke :D
-
Og ja, accelrationen ændres (læs nedsættes) ved større dæk.
Vi har lige været nødt til at gå ned i dækstørrelse da vi ikke kunne få vores størrelse her i Brasilien (som er verdens største gummiproducent) og det har givet Mary et gevaldigt ekstra skub i rumpetten og forbedret brændstoføkonomien fra 9,5km/l til næsten 11.
Vi gik fra 195R15 til 185R15
-
Vigtig pointe, for store dæk kan give dårlig brændstoføkonomi fordi motoren ikke arbejder i sit optimale felt.