T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Mølle efter 07. Marts 2010 kl: 19:07:17
-
Hej Morten
Bare fordi den er rusten ved sele-fæstet betyder det ikke, at bilen er rådden. Det er et meget udsat sted, og lige til at gå til med svejseren, lige som trinbrættet. Op på hesten igen.
Der ud over er jeg også tilhænger af grus i stedet for salt. Ved ikke om problemet er at kloakerne ikke kan tåle grus.. ?????
-
Jeg har været turen igennem med begge mine tidligere T3'ere.... Glæd dig over, at pladearbejdet foregår i næsten ergonomisk korrekt højde - og glæd dig over, at du når at lave det, INDEN selen skal bruges for alvor... ;-)
-
@Mølle: Helt spot-on...
Snakkede med vej-formanden om det da Skanderborg kommune begyndte at vise mangel på salt, og de var noget kede af at skulle til at gruse istedet da det så til foråret ville koste et større beløb at få renset op i alle kloaker osv...
-
Vores vej ikke set, hverken salt eller grus siden jul. Da det blev tøvejr, kan det godt være der kom et lag salt. for sneen forsvandt på en dag. Men når man ved der er gla,t går det fint med at køre.
-
Mon ikke. :-)
Kurt
-
det er altså ikke salten, der får bilen til at forsvinde så hurtigt! det kommer IKKE på 2 måneder : )
desuden er gruset ikke meget bedre... det " sandblæser " nærmest lakken udsatte steder. så er såret åben og luftfugtigheden bider sig fast i metallet og vi får det fantatiske fænomen = fast arbejde til evig tid :)
-
Grus er billigere i indkøb men ikke lige så effektivt som salt og saltvand som man bruger i dk. Grus/ sand slider hårdere på undervognen/malingen end salt gør!!!
Når stålet så først er blotlagt skal det danske klima nok sørge for at rusten kommer, selv uden salt.
Hvis vi så sammenligner med sverige veje, gruser de ofte veje som ikke bliver skrabet i bund i løbet af vinteren, Jeg gætter på at de også blander lidt salt i gruset!
Men tænk lige på køgebugt motorvejen med 20 cm sne med grus på, i 2 ½ måned!!! Tror det ville koste mange ekstra timer pr. bil på. dag.
Jeg køre syncro så for min skyld ku vi godt droppe både salt og grus :D :D
-
de salter altså også helt vildt i sverige jeg har lige kørt i sverige og norge og begge lande salter heldt vildt jeg kunne næsten ikke kende den den var blevet helt hvid og den pljer at være grøn (så var det jo godt man ofrede en undervognsbehandling i sommer :lol: )
-
jeg kan spøre min morfar om han måske vil fordi han er bare så dygtig han er nemmelig både mekaniker, pladesmed og autolakere :)
-
De maskiner jeg kender til kan max smide 240 g. pr. meter. Normalt bliver det dog til 10 g. pr m3.
Man kan så undres over at der findes mennesker som køre 3 meter bag salt sprederen!! de får så smidt 100 gram ind i køleren hvis vejen er 10 meter bred. Jeg tivler sku på det er et kønt syn næste gang de skal tjekke olie, hvis de ellers gør det.
-
10g?! DAMN, herovre er vi SJÆLDENT under 15g og for det meste smider vi 20g :)
Men ja, undrer mig også jævnligt over hvorfor f*nden folk ligger sig HELT op i røven af en saltspreder...
-
Vi har opvarmede veje på hoved øen! :D
-
Hvor aktuelt er det.?
Konens store knægt er vognmaler. hans kammerat svejser.
Kurt