T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: subwoofer efter 12. Marts 2010 kl: 07:33:31

Titel: Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
Indlæg af: subwoofer efter 12. Marts 2010 kl: 07:33:31
Hva er den korrekte fortænding for en helt standard AAZ-maskin? Jeg vurderer sterkt at sette tilbake den originale pumpe, JX-pumpen jeg bruker volder hodebry for tiden...
Titel: Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
Indlæg af: pawel efter 12. Marts 2010 kl: 10:30:18
Standart-timingen på aaz er 0.80.
Jeg kører selv med en jx-pumpe på min 1.9td. Den er timet til o.90 og det fungerer fint.

Hvorfor skaber din pumpe dig hovedbrud?
Titel: Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
Indlæg af: subwoofer efter 12. Marts 2010 kl: 12:49:34
Det virker som om den er slitt, kan være den ikke trækker fortændingen frem som den skal (det er ganske dødt i området 3200-4000 o/min), i tillegg har den nogle mindre lækkasjer, og en utætt LDA (igen...)

Vil heller sette ind en Rover boost-pinde og bruke AAZ-pumpen, tror jeg. Skal også porte innsugsmanifolden for å sikre godt med luft.
Titel: Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
Indlæg af: Crapz efter 12. Marts 2010 kl: 14:06:54
tjaa man kan jo rep. en LDA dåse nemt så den virker ;D