T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jan W efter 15. Marts 2010 kl: 23:02:02
-
Hmm Prøv med et par nye kobberskiver ved banjo boldten ellers tag da pumpen fra den gamle motor.
-
Ellers er impellerne i sugepumpen tørre så den ikke føder tryksiden....
Hvis den har lagt længe kan man godt risikere at de ikke sådan lige er at få til at virke.
Jeg brugte selv et par dage på at få liv i min i tidernes morgen efter at ha stået længe på auktionspladsen i Hjørring!
Umiddelbart er det nemmeste nok at tage den fra den anden pumpe, den kender du jo historien på.
-
prøv lige at skrue banjobolten af på retur siden og fylder diesel i der, helt op! det samme gør du ved den forreste på sugesiden! og du åbner alle omløberne lidt på dyserne.
og hvis magnetventilen klikker ved tænding, så sæt den i igen : )
så kan du være heldig at den kommer...
mvh jesper
-
Den er til at holde fingrene væk fra - derfor er den trekantet. Den udgør den ene af vippepunkterne for gasreguleringsvippen, og skal kun ud ved en komplet pumpeadskillelse.
-
Så vidt jeg husker sidder der en på hver side af pumpen...
De holder så vidt jeg husker noget af regulator mekanismen inde i pumpen på sin plads...