T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 16:08:00

Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 16:08:00
put these springs on H & R lowering Last Summer 45, but thay are touching Why is this, there is only one part open.
pls help, Billy. : (
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: bohøj efter 18. Marts 2010 kl: 19:29:11
det skal de gøre fordi at de sænker bilen 4,5 cm  i forhold til origenale fjeder for at de får den samme vandring så de ikke falder ud af skålen når du køre i et hul i vejen hurtig forklaret
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 20:07:41
yeah i see now, thanks for the answer
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 18. Marts 2010 kl: 20:26:16
Er der virkelig ikke mere luft end det man kan se øverst på billedet ?
Hvilket køretøj sidder de på ? er det en camper ?
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Solow efter 18. Marts 2010 kl: 20:34:24
Sorry Bohøj.. fjedre skal da ikke være sammepresset hele tiden for at sænke bilen.. hvad skal den så fjedre på når du rammer et bump !!

Jeg har været inde og kigge på Billy´s fjedre og det ser absolut ikke rigtigt ud, som de ser ud på billederne er når bilen er tom og uden belastning..og jeg vil sige at hvis det er normalt er jeg glad for at mine fjedre ikke kommer fra H&R.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 21:16:07
[quote = "WBX man"] Is there really no more air than you can see the top of the picture?
Which vehicle they sit on? it is a camper? [/ quote] its a camper with only the back seat
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 21:20:36
[quote = "Solow"] Sorry Bohøj .. springs must not be the same pressure all the time to lower the car .. what are the springs so on when you hit a bump!

I have mentioned and look at Billy's springs and it looks absolutely do not really look as they appear in the pictures is when the car is empty and no load .. and I would say that if this is normal, I am pleased that my springs not from H & R. [/ quote] hi martin yeah you have seen my springs and yeah it can not be wright that thay touch and no air so i will  exchange my expensive H&R springs soon :wink:
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: bohøj efter 18. Marts 2010 kl: 21:23:43
de fjeder jeg har haft har det været sådan at den øverste  den bliver klemt samme der gør at den bliver korter og den nederste del har den samme afstand som næsten før den del der tager imod slag
http://www.stylingshop.dk/?SCREENID=2&ITEMID=17862
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 18. Marts 2010 kl: 21:55:05
Citat fra: "hotcoco"
[quote = "WBX man"] Is there really no more air than you can see the top of the picture?
Which vehicle they sit on? it is a camper? [/ quote] its a camper with only the back seat


Er der virkelig ikke mere luft end det man kan se øverst på billedet ?
Hvordan ser fjederen ud nede ved bærearmen ?

Hvad er lasteevnen/ specifikationerne på de fjedre og hvor meget vægt er der i bilen ?
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 18. Marts 2010 kl: 22:08:45
Citat fra: "bohøj"
de fjeder jeg har haft har det været sådan at den øverste  den bliver klemt samme der gør at den bliver korter og den nederste del har den samme afstand som næsten før den del der tager imod slag
http://www.stylingshop.dk/?SCREENID=2&ITEMID=17862


Grunden til der er kortere mellem vindingerne er at man vil opnå en progressiv virkning i fjederen. kortere afstand giver en blødere fjeder.
Ideen er at det giver en blød affjedring ved små påvirkninger af undervognen og når afstanden mellen de korte vindinger er væk, belastes de større vindinger som har større kraft og forhindre affjedringen går helt i bund.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 22:23:15
not 100% about the spring / specification as when they were bought it was said they were for a vw t3 camper
The Weight Of The car is 1500 the space you see is all there is
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Solow efter 18. Marts 2010 kl: 22:42:48
Som Rasmus skriver er progressive fjedre tættere i den ene ende..med Billys fjedre er helt sammepresset HELE tiden, og det er sgu ikk rigtigt..
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Solow efter 18. Marts 2010 kl: 22:46:39
Rasmus.. kan lige svare for billy da jeg har være nede under hans bil og kigge... Der er kun det luft du ser for oven, resten af vejen er alle vindinger lagt oven på hinanden.

Mit bud er at det er nogle fjedre som er beregnet til en meget lettere model.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 18. Marts 2010 kl: 23:12:45
[quote = "Solow"] Rasmus .. can answer for Billy when I have to be underneath his car and take a look ... There is only the air you look at the top, the rest of the way are all achievements to the top of each other.

My command is that it is some springs designed for a much lighter model. [/ Quote] here are the same  i have from ebay
http://cgi.ebay.de/H-R-Federn-45mm-violett-VW-T3-BJ-79-91_W0QQitemZ180481041143QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a058222f7
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Marts 2010 kl: 10:47:31
One thing is 100% sure. your spring rate is way off.
The suspension must be non existing at the rear ?
This is dangerous dude !
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 19. Marts 2010 kl: 22:42:04
[quote = "WBX man"] One thing is 100% sure. your jump rate is way off.
The suspension must be non-existing to the rear?
This is dangerous dude! [/ Quote] just found more info my springs our 29951-1 h&R springs  and as you can see it states these are the wright ones :roll:  its crazy what should i do drive on them or not :?:

http://www.srbpower.com/hr/springs.php?Make=VW
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Marts 2010 kl: 23:05:37
I wouldn't drive with them both for comfort and safety.
I can't explain why this happens but you could go to the nearest metal junkyard and them weigh both the front and the rear axle to check the load on your springs.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 19. Marts 2010 kl: 23:36:12
Citat fra: "WBX Manden"
I wouldn't drive with them both for comfort and safety.
I can't explain why this happens but you could go to the nearest metal junkyard and them weigh both the front and the rear axle to check the load on your springs.
thanks for the advice i will do that.
here is a site you should check out :wink:
http://www.vwspeedshop.com
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Rollenlager efter 20. Marts 2010 kl: 05:00:21
Mine er mage til og de har TÜW godkendelse på skrift, så sådan ser de ud med 50 mm. sænkning. Har været til syn to gange og der er ingen kommentarer fra genierne i hallen.... Snupper gerne et billede inden for et par dage hvis Hot Cocio vil se det :-)
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 20. Marts 2010 kl: 10:51:47
Citat fra: "Rollenlager"
Mine er mage til og de har TÜW godkendelse på skrift, så sådan ser de ud med 50 mm. sænkning. Har været til syn to gange og der er ingen kommentarer fra genierne i hallen.... Snupper gerne et billede inden for et par dage hvis Hot Cocio vil se det :-)


TÜV godkendelse til hvor meget vægt ?
Og nej, fjedre må ikke være helt sammenpressede så har de jo ingen effekt. Så kan man jo lige så godt sætte 2 metalstænger ind hvor fjedrene skulle sidde.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 20. Marts 2010 kl: 11:13:38
@Hotcoco
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=865
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: hotcoco efter 20. Marts 2010 kl: 13:09:53
[quote = "WBX man"] @ Hotcoco
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=865 [/ quote]

yeah out with the new H&R, and in with some old progressive springs i found lying around  just need a clean up .cheers billy
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Rollenlager efter 21. Marts 2010 kl: 04:17:48
TÜW doc. på Sænkningsfjedre ......

Mvh.  Leif
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Rollenlager efter 22. Marts 2010 kl: 02:26:26
Frisker lige tråden :-)

Leif
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Solow efter 22. Marts 2010 kl: 08:17:52
TÜW godkendelsen som du har lagt op er jo også på de røde fjedre, og ikke på de lilla'e som Billy har prøblemmet med.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Rollenlager efter 22. Marts 2010 kl: 10:12:26
Nu var det dokument jo ikke lagt ind for at Billy skulle tage det med i synshallen vel...... blot for at understrege at fjedre der pakker på midten som Billys er helt accepterede og godkendes uden probs. Bare der er luft mellem de midterste vindinger og den øverste / nederste vinding for at bevare en smule fjederkraft trods alt.

All the best....

Leif
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Solow efter 22. Marts 2010 kl: 10:33:33
Godt så.. jeg holder mig ude af tråden da den vist har taget en drejning jeg ikke har set !!
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 22. Marts 2010 kl: 18:40:35
Citat fra: "Rollenlager"
Nu var det dokument jo ikke lagt ind for at Billy skulle tage det med i synshallen vel...... blot for at understrege at fjedre der pakker på midten som Billys er helt accepterede og godkendes uden probs. Bare der er luft mellem de midterste vindinger og den øverste / nederste vinding for at bevare en smule fjederkraft trods alt.

All the best....

Leif


Jaja, det er fint NOGLE af vindingerne er trykket sammen, men her er tale om en fjeder der har noget det ligner 2 cm tilbage inden den er helt trykket sammen.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 22. Marts 2010 kl: 19:01:09
Dine TÜV papirer er heller ikke de rigtige til H&R fjedrene. Der står Tevema Twente på producenten.
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Rollenlager efter 22. Marts 2010 kl: 23:52:10
Ved godt det ikke er samme producent, det var nu mere for at berolige Billy, for som skrevet i et tidligere indlæg, er mine lige så trykkede på midten og de er og bliver godkendt hver gang til syn, men du har ret i at komforten lider under den konstruktion, alt rasler rundt i bilen når man tager et vejbump :-)

Leif
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: WBX Manden efter 23. Marts 2010 kl: 11:09:57
Jeg gi'r op... !
Titel: urgent my new springs lowering 45 our thouching
Indlæg af: Mary efter 24. Marts 2010 kl: 04:04:17
De lilla fjedre er virkelig presset sammen og de ser alt for spinkle ud i wiren. I den tilstand er der absolut fjedring i dem.

Vores fjedre på Mary var også hårdt belastede og 3 vindinger rørte hinanden. Det gav nogle gevaldige bump når vi kørte over de tusindvis af vejbump de har i Sydamerika.

Så fik vi fremstillet nogle nye og i en tykkere wire. Og sikke nogle fjedre. Lige pludselig blev det til en leg at forcere vejbumpene m.m. selv med over 2,5 tons totalvægt. Ja vi nærmest svævede hen over det hele. Når vi får mulighed for det skifter vi også fjedrene foran til nogle stivere når vi kommer forbi Gowesty. Vi håber at deres stive fjedre vil være stive nok til os.