T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: def420 efter 24. Marts 2010 kl: 22:11:44

Titel: Breaking News
Indlæg af: def420 efter 24. Marts 2010 kl: 22:11:44
Nå, jeg føler det må være på sin plads, at skrive et indlæg om mine erfaringer som ny T3 ejer :-]

Bilen blev dumpet til synet. Selv efter at have brugt 2 weekender på alverdens småreperationer, var det åbenbart ikke nok for synsmanden. Ok Ok , det var et par graverende fejl, så ingen skam i at få dem rettet. Øverste højre bærekugle, var rådden, og den var ret så nem at skifte, så ingen sveder her. Desuden fandt synsmanden, et ret så iøjefaldende rusthul i venstre vange. Er ingen guldsvejser, men med CO2 anlægget korrekt indstillet, og en smøg i munden, gik det også. Godt med grunder og silikone, og så en ordentlig gang sovs, så kører vi. Er nu ret så sikker på at der ikke er et eneste rustent sted i bunden af den gamle CS'er.

Til gengæld, var der en rådden bremseslange ved venstre baghjul, samt noget med at den ikke bremsede lige meget på venstre og højre forhjul.
Af med forhjulene, op på liften, og så kunne man i samme hug, lige skifte begge slanger foran. Det er nu et lækkert syn, men nye rør + slanger :-] Hovedrenoverede i samme åndedrag hovedbremsecylinderen, da den var blevet en kende slatten i det. Så langt så godt. Men for fanden hvor caliprene drillede. Begge var rustet godt og grundigt til. Fulgte en anden tråd, hvor flere af oraklerne her på siden, kom med guldkorn. Men ak ak ak. Ingen held. De gamle Teves calipre, gad under ingen omstændigheder at slippe den ene udluftningsskrue, Grrrrrrr. Nå men jeg satte dem på igen, med håbet om at det nok skulle gå (hvor dum kan man være). Om til bagbremsen. Flå slangen af med en vinkelsliber, og så ellers bande og svovle over den fordømte tre-deler, som af uforklarlige årsager, er designet til at sidde præcis der hvor man ikke kan komme til. Nå men fik tævet røret af, og gik i gang med at bøje et nyt. Damn hvor er der ikke meget plads deroppe :-[ Det tog 4 forsøg + 2-3 meter bremserør, før det sluttede tæt. Sweeet tænkte jeg, det tog jo kun 20 timer at fikse de 4 ting . Tid til at udlufte kobling og bremser. Ak og ve. Der kom hele tiden falsk luft ind i systemet, så igang med fejlsøgningen igen igen. Fandt synderen, og lavede bremserør nummer 8 den dag. Endelig sluttede det hele tæt.
Så heldig havde en nybegynder dog ikke lov at være. Efter 4 liter bremsevæske skyllet gennem systemet, sank pedalen gang på gang helt i bund :-[ Opgav så hele projektet, samlede lortet, og kørte hjem med hånden på håndbremsen, mens jeg tænkte hvilken riffel jeg skulle skyde den fordømte T3'er med. Fik så kontakt med Jankjerbye, og vi lavede den hurtigste handel på havnen i Århus. Han medbragte 2 styk rimelige bremsecalipre (heldigvis Teves, så mit nye monteringssæt passer), og vi byttede Jydske Dollars for jern. Modtog ny hovedbremsecylinder med posten idag, og har opgivet tanken om at aflive Transporteren, og glæder mig faktisk til på fredag, hvor familien modvilligt har givet mig lov til at bruge endnu en dag på værkstedet. Det SKAl virke denne gang :]

Nå men fuld af positiv energi, samt nye reservedele tager jeg ud og får den fantastiske T3'er på benene igen  :-]



Fortsættelse følger............
Titel: Breaking News
Indlæg af: jensjakob efter 24. Marts 2010 kl: 22:13:32
Dejlig historie - tak for den - lige i den velkendte T3 ånd - velkommen til klubben.

Gode hilsner

Jens Jakob
Titel: Breaking News
Indlæg af: Borre efter 26. Marts 2010 kl: 09:39:21
Kære ven
Du har været så "heldig", at du har fået et passende modtryk fra din gamle bus. Det er det modtryk, der vil få dig til at opleve den livslange afhængighed af T3.
Du har til gengæld udvist den helt rette kampånd, der med de fornødne bortforklaringer overfor familien, med hensyn til tid og økonomi, giver dig alle chancer for at få så mange glæder med din gamle bus, og dem der kommer til at følge efter. Du har meldt dig ind i kampen og bruger T3-nettet på den måde og i den ånd det egentlig er skabt til.

Good on you mate!!
Titel: Breaking News
Indlæg af: opelhaj efter 26. Marts 2010 kl: 16:08:54
det er sårn det er at køre t3 :0) GOD PÅSKE
Titel: Breaking News
Indlæg af: jbjerrum efter 26. Marts 2010 kl: 16:18:17
Jeps - man giver ikke op med sin T3 - man bander og svovler indtil det er på plads - og så er man stolt, glad og helt urørlig..

Det er en rigtigt dejlig og dårlig vane at ha' en T3...

Velkommen til dig - og hold skruen i vandet... ;-)
Titel: Breaking News
Indlæg af: def420 efter 07. April 2010 kl: 23:49:55
Fik endelig "tid" (læs : lov af familien) til at tage på værkstedet igen. Nu skulle det så også være, da der ellers ville komme breve med lovning om brand og bål fra de øverste synsmyndigheder.

Fik monteret caliprene fra Jan, efter at have gennemgået dem med nyt siliconfedt på alle gummi-dele, samt checket vandringen på stemplerne. Alt så godt ud :-] De fik lige 4 nye udluftningsskruer i samme hug, samt nye støvhætter. Så tror jeg nok de skal holde til nogle kilometer endnu. Monterede den nye hovedbremsecylinder, og måtte i den proces sande, at når der i håndbøgerne står at man "gentle lift the reservoir from the brake cylinder" så rent faktisk betyder noget i stil med : Fat hobbykniven, og brug mængder af rå vold. Men af kom den da. Over på den nye hovedbremsecylinder med beholderen, og så ellers installere. Nye klodser i caliprene, og huske at slække håndbremsekablet helt. Opjustere bagbremsebakkerne, og så ellers igang med at udlufte både kobling og bremser. Nøøj hvor er den kobling besværlig at udlufte, men med tænders gnissel og masser af eder, lykkedes det til sidst, Bremserne var nu lettere at udlufte, og bilen gik gennem syn i går :-] Nu bremser den som en drøm, og jeg er igen en glad T3-ejer :-]

Nøj hvor det er skægt at rode med gamle biler :-]
Titel: Breaking News
Indlæg af: Borre efter 09. April 2010 kl: 19:08:31
Good on ya mate!!