T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 24. Marts 2010 kl: 22:47:28
-
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
Her er en oversigt over de forskellige koder af gearkasser, som findes i T3... Mit spørgsmål er så, hvordan skal tallene opfattes og hvilke tal er "gode" i forbindelse med en høj gearing?
Min nuværende kasse hedder ABD og er 4 trins, men jeg kan ikke finde ud af om den er højt eller lavt gearet.
Anyone??
-
4 år på t3nettet og snart 3400 indlæg.. :shock:
Man fristes jo helt til at skrive "søg og du skal finde.."
Des lavere tal i differantialet og gearet, des mere højgearet er gearkassen.
Se fx på den meget omtalte AAP-gearkasse. Den har et meget lavt tal i differantialet..
Se fx på det osse ret omtalte ABH-kassens 4. gearhjul. Det er kun på 0.78. Det er der ikke så mange af de andre gearkasser der indeholder..
-
man skal jo lære noget nyt hver dag, det kommer jo ikke af sig selv, ved bare at kigge på tabellen, uden at spørge.
Jeg havde nu også på fornemmelsen at det var som du skrev.
-
Hvis nu 4. gearet har en udveksling, der hedder 0,85 og et diff. der hedder 4,83 hvordan kan et 5. gear med udveksling 0,816 og et diff på 4,83 opleves?
Vil der være lidt at hente i omdrejningerne i 5 gearet?
Hvordan skal det opfattes hvis nu to 4 trins har samme udveksling i 4 gear og men forskellige diff?
-
Lavere tal giver lavere omdrejninger.
Tony
-
Takker Tony.
-
det er utroligt du skal ha hjælp til alting kristian er du ikke pedagog :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Quark
-
jo, men kender du ikke det at man er i tvivl...
-
Pas nu på den ikke bliver for højt gearet kontra din motoreffekt, har lige fået mine store sommer sutter på i går og var i ålborg i dag med nedslående resultat, min 1,9 TD AAZ har ikke kræfter nok ;-(
og kører med største kronspidshjul , højeste 5 gear , og kæmpe dæk , og den gik sgu lidt død opad bakkerne, så nu skal jeg ha 4 nye laverer dæk , og 60 mm sænkningssæt på i stedet for det 30 der sidder på nu , og en intercooler for ekstra effekt - det er fandme ikke andet end ekstra udgifter i det ombygningspis.. aaarrrgh
KISS >> Keep It Simple Stupid ib ;-)
men ligeud kører den 100 km/t ved 2800 RPM - det lyder jo meget godt , men det passer ikke helt sammen med mommentkruven på motoren desværre.
-
Der bliver ikke noge hokus pokus gearing her.
Jeg kunne da godt være interesseret i dit 30 mm sænkningssæt.
Hvor mange Nm er det AAZ har? Min DG har 141 ved 2600 omdr.
-
AAZ smider 150 nm i hele intervallet 2400 - 3400. Bestykket med en JX-pumpe noget mere...
-
Ok, jeg troede den havde mere.