T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 24. Marts 2010 kl: 22:47:28

Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 24. Marts 2010 kl: 22:47:28
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
Her er en oversigt over de forskellige koder af gearkasser, som findes i T3... Mit spørgsmål er så, hvordan skal tallene opfattes og hvilke tal er "gode" i forbindelse med en høj gearing?

Min nuværende kasse hedder ABD og er 4 trins, men jeg kan ikke finde ud af om den er højt eller lavt gearet.

Anyone??
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: pawel efter 24. Marts 2010 kl: 23:12:48
4 år på t3nettet og snart 3400 indlæg.. :shock:

Man fristes jo helt til at skrive "søg og du skal finde.."

Des lavere tal i differantialet og gearet, des mere højgearet er gearkassen.

Se fx på den meget omtalte AAP-gearkasse. Den har et meget lavt tal i differantialet..

Se fx på det osse ret omtalte ABH-kassens 4. gearhjul. Det er kun på 0.78. Det er der ikke så mange af de andre gearkasser der indeholder..
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 24. Marts 2010 kl: 23:28:27
man skal jo lære noget nyt hver dag, det kommer jo ikke af sig selv, ved bare at kigge på tabellen, uden at spørge.

Jeg havde nu også på fornemmelsen at det var som du skrev.
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 02. April 2010 kl: 23:39:00
Hvis nu 4. gearet har en udveksling, der hedder 0,85 og et diff. der hedder 4,83 hvordan kan et 5. gear med udveksling 0,816 og et diff på 4,83 opleves?
Vil der være lidt at hente i omdrejningerne i 5 gearet?

Hvordan skal det opfattes hvis nu to 4 trins har samme udveksling i 4 gear og men forskellige diff?
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: TONY efter 03. April 2010 kl: 00:05:30
Lavere tal giver lavere omdrejninger.

Tony
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 03. April 2010 kl: 00:07:52
Takker Tony.
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Quark efter 03. April 2010 kl: 03:52:48
det er utroligt du skal ha hjælp til alting kristian er du ikke pedagog :D  :D  :D  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:




Quark
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 03. April 2010 kl: 06:52:06
jo, men kender du ikke det at man er i tvivl...
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: ibber efter 03. April 2010 kl: 22:39:22
Pas nu på den ikke bliver for højt gearet kontra din motoreffekt, har lige fået mine store sommer sutter på i går og var i ålborg i dag med nedslående resultat, min 1,9 TD AAZ har ikke kræfter nok ;-(

og kører med største kronspidshjul , højeste 5 gear , og kæmpe dæk , og den gik sgu lidt død opad bakkerne, så nu skal jeg ha 4 nye laverer dæk , og 60 mm sænkningssæt på i stedet for det 30 der sidder på nu , og en intercooler for ekstra effekt - det er fandme ikke andet end ekstra udgifter i det ombygningspis.. aaarrrgh


KISS >> Keep It Simple Stupid ib ;-)


men ligeud kører den 100 km/t ved 2800 RPM - det lyder jo meget godt , men det passer ikke helt sammen med mommentkruven på motoren desværre.
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 03. April 2010 kl: 23:00:17
Der bliver ikke noge hokus pokus gearing her.
Jeg kunne da godt være interesseret i dit 30 mm sænkningssæt.

Hvor mange Nm er det AAZ har? Min DG har 141 ved 2600 omdr.
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Jarl efter 04. April 2010 kl: 00:35:13
AAZ smider 150 nm i hele intervallet 2400 - 3400. Bestykket med en JX-pumpe noget mere...
Titel: Gearkasse diagram, hvordan læses det?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 04. April 2010 kl: 06:41:18
Ok, jeg troede den havde mere.