T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: WBX Manden efter 29. August 2005 kl: 16:24:41
-
Hejsa…
Er det nogen med benzinindsprøjtning som har erfaring med, hvordan det nemmest afhjælpes ?
Jeg købte en uoriginal benzintank da jeg byggede om til indsprøjtning og det har vist sig at den ikke har skvulpebarrierer. Det vil sige når jeg drejer til højre suger benzinpumpen luft ind i systemet og motoren kommer til at mangle benzin.
Har overvejet at lave en lille buffertank, men skal den sidde før eller efter pumpen ? efter min overbevisning skal den sidde før pumpen... eller hvordan løses problemet !?
-
hej med dig..
jeg vil sig før pga.. at hvis du forestiller dig en mælkekarton og et sugerør til næsten ned til bunden i den ene side som går hen til motoren og et rør som benzinen kommer ind af ca 1 cm under væske stamden og i topen et lille rør til den bøt der sider i forskærmet for hvis du sætter den efter pumpen er det jo under tryk og du har så ikke nogle steder at lede overskuds luften hen pga at så vil den jo tabe tryket..
men om det virker ved jeg ikke det var bare en tanke jeg lige hade
Mvh Flemming :lol:
-
hej med dig..
jeg vil sig før pga.. at hvis du forestiller dig en mælkekarton og et sugerør til næsten ned til bunden i den ene side som går hen til motoren og et rør som benzinen kommer ind af ca 1 cm under væske stamden og i topen et lille rør til den bøt der sider i forskærmet for hvis du sætter den efter pumpen er det jo under tryk og du har så ikke nogle steder at lede overskuds luften hen pga at så vil den jo tabe tryket..
men om det virker ved jeg ikke det var bare en tanke jeg lige hade
Mvh Flemming :lol:
Hej flemming
Først og fremmest tak for svaret, jeg fatter bare ikke en fløjtende fis af det du skriver, sorry !
Men jeg tror du mener, at luften i buffertanken ikke kan komme ud fordi der er tryk på... am I right !?
Hva' nu hvis man sætter den før pumpen ?
-
hej rasmus
den SKAL side FØR pumpen... vil jeg tro. vi skal nok finde ud af det. hvis du forstiller dig en firkantet beholder på 10x10 h & b + 30 cm i højden.. hvis den er fyldt 2/3 op med benzin sætter du et rør ned til bunden næsten (for at den ikke skal suge sig fast til bunden) som pumpen suger af... for at den skal blive ved med at være fylt med benzin skal der et rør ned i den som er sat til dit org rør som normalt går hen til din benzin tank.som pumpen suger af normalt dvs at du sætter den buffer tank ind imellem din tank og din pumpe.. og det overskudsluft der bliver kan du lede tilbage i tanken igen på en måde
om det virker ved jeg ikke men det kan laves billigt som en prøve
Mvh Flemming :lol:
-
AAAAHAAAA, nu tror jeg, jeg ved hvad du snakker om :idea:
Havde selv tænkt lidt i de baner, men havde glemt udluftningrøret.
Noget ala den her stil :
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=109)
-
Ja, det lyder meget interessant ... jeg er ikke bekendt med hvordan sådan en tingest virker eller hvor man kan finde den .. fortæl fortæl !
...og nej det er ikke Pro-e men Solid :)
Kan også klare den i Pro-e hvis du foretrækker det :roll:
Mvh. Wbx Manden udstationeret på Djursland
-
Hey...
Hva' me' at køre returløbsslangen igennem buffertanken, også en slange fra buffertanken til returløbstdsen på den alm. tank ?
På den måde vil den da fylde sig selv, når systemet først er i gang ! ?
Sådan her:
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=113)
-
hej rasmus..
jo hvis du lader retur løbet gå i gemmen den bøt må det virke for som du selv sige bliver den fyldt op igen... prøv at lave en proto type...
Mvh
Flemming :lol: