T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 18:44:38

Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 18:44:38
Hej alle t3 hajer.. jeg går og spekulerer på og bygge en 4 cylinder række motor i min 1.9 benz. men er der nogen der ved hvilke motor løsninger der går med hvilke gearkasser. det er mig der har dokaen med sneglehuset og mangler lidt kraft men stadi noget som er ultra simpel og billi og reppe på og pålideli...  wbx 2.1 er prøvet og det virker men.... så goe forslag modtages med kyshånd....    mvh lars p snart med operation desertstorm t3. er godt klar over noget med bundkar fra diesel og manifold ikk
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: bos1 efter 24. Oktober 2006 kl: 18:50:52
hvad med en motor fra en golf gti den passer mere eller mindre i uden de helt vilde ombygninger
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 19:20:57
går udfra jeg ska bruge en anden bagbro eller? og hvilke gearkasser kan man parre med en gti? ville godt slippe for alt det el halløj til indsprøtning og så kun elektronisk tænding og register karburator det må være sagen. men kan en aap gearkasse passe uden videre på svinghjul og kobling på golf gti? eller en 95hk 1.8
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 19:24:34
går udfra jeg ska bruge en anden bagbro eller? og hvilke gearkasser kan man parre med en gti? ville godt slippe for alt det el halløj til indsprøtning og så kun elektronisk tænding og register karburator det må være sagen. men kan en aap gearkasse passe uden videre på svinghjul og kobling på golf gti? eller en 95hk 1.8
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: WBX Manden efter 24. Oktober 2006 kl: 19:31:47
Hvad er der galt med 2,1 WBX  :roll:
Det er da et skridt ned ad bakke med Golf GTI.. mindre effekt og mindre moment og momentet ligger højere omdr. end på WBX.

Golf motoren kan du sætte på alle T3 gearkasser...
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: WBX Manden efter 24. Oktober 2006 kl: 19:37:24
Indsprøjtning på din 1,9 vile være den nemmeste og billigste løsning overhoved !!!
Det ville ta' mindre end en dag at installere og koste ca. 1000 kr. og vupti du har ca. 20 hk mere.
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 20:11:17
hmm jamen fortæl. jeg har 2tommer med 2 gennemstrøms potter på fra grenrør og bagud og k&n paddehat på. grunden til ingen 2.1 er netop indsprøjtning jeg sys der er for mange løse ender hvis det går i stykker.. for mange steder der kan være fejl kilder men det nok bare mig... kan den gi så meget mer med samme knaster og tænding? men er der ik en 3-4 forskelli 1.9 altså hk mæssigt? nu har jeg jo oz monster 225/75-15 a/t dæk påhar tænkt på ultra lav profil feks 195-50-15 men sys ikk der er nogen der har loadindex der bare nærmer sig......
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: Mads-kaa efter 24. Oktober 2006 kl: 21:15:54
Det kan også lade sig gøre at bygge karbs på en DJ motor! hos www.csp-shop.de kan du købe intake manifolder til WBX'eren så du kan sætte IDF-karburatorer på!
I øvrigt er der ikke noget mekanisk som holder bare tilnærmelsesvist så godt som elektronik!!!

/Mads
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 21:25:03
platiner og karbs er det ik vejen frem :D  ej men ska ha mere træk og stadig super super driftsikker.....  nogen der ved om der er meget stor forskel på hk på de 1.9er
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 21:29:44
nå ja og så økonomi.. bare lidt øko fattede ik li helt det idf halløJ. men ku så se det var dobbelt webere hehehe så øko bye bye men jo tak max nice lyd.  8)
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: Mads-kaa efter 24. Oktober 2006 kl: 21:34:54
Hvis du skal have økonomi, så læg en 1-cylindret skibsmotor i og registrer vognen som traktor! 1.9'erne har fra 55 til 90 hk, men nogen er med indsprøjtning!

Se mere her: http://www.t3-infos.de/images/T3-Motoren.pdf

/Mads
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 21:38:32
takker, jeg er lidt grøn i det boxer halløj håber i bærer over med mine spørgsmål der er li lidt pics af vidunderet.
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 21:41:42
camping stemning...   og jaja den blir betalt fri til foråret. kan i se der noget med aerodynamik.
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 21:47:01
60hk åh mand..... men 140nm så en 5trins gearbox og mindre hjul.. det er det der skal til damn it
 :shock:
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: bos1 efter 24. Oktober 2006 kl: 21:55:15
her er også en mulighed hvis du har modet på det
kører sådan set rigtig godt men tabte selv interessen (for motoren)

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1349
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: opelhaj efter 24. Oktober 2006 kl: 22:10:37
det i sir til mig er.... jeg henter motor i sønderjylland. den har større ventiler så blir den portet og får anden karburator så har jeg lidt flere hk og så må i si til hvis i ligger inde med en 5 trins gearbox evt med lidt spær da vi sommetider er ude hvor vejen ender, derfor vi har de storehjul på. så her er billed af det færdi resultat af mine anstrengelser venligst udlånt af samba.com. endten den farve eller desertstorm mat beige sand. det er planen for vinteren.
Titel: WBX kværn byttes ud med 4er række
Indlæg af: WBX Manden efter 24. Oktober 2006 kl: 22:41:45
Citat fra: "bos1"
her er også en mulighed hvis du har modet på det
kører sådan set rigtig godt men tabte selv interessen (for motoren)

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1349


Se det var da sager.. det er plug and play med din bil...

Hvis det er en 60 HK. du har, er der ikke så meget at gøre, men er det derimod en 78 hk, kan du få 90 hk ud af den ved at sætte indsprøjtningen på fra en DJ.

Der er stort set kun fordele ved indsprøjtning, bedre effekt, bedre økonomi, bedre motor gang, ingen bøvl med karburator is... osv, osv..
Indprøjtning er ikke farligt, men din ven  :wink:

Karburatorer er noget bøvl  :evil: