T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: carat245 efter 16. April 2010 kl: 14:31:40
-
Her er en gåde. sekunder efter start går motoren ud. Det sker selvfølgelig på et tidspunkt hvor bagagerummet er fyldt med rødvin, madrasser, sengetæpper, campingmøbler, cykelpumper og andre fornøjeligheder. 10 min. gravearbejde, og motoren dukker op. Kabel fra tændspole til strømfordeler er sprængt midt over. ingen tegn på ydre påvirkning, ingen tidligere tegn på skader på kablet. Hvad er der sket?? Mit gæt er at en revne i kablet, usynlig for det blotte øje, har trukket sydtysk fugt, hvorefter en kraftig gnist kan have gjort det af med kablet - men, men-- der er ingen brandmærker. Er der nogle kvalificerede gæt derude???
-
Næh, men har oplevet, at min ellers så trofaste vw en periode havde svært ved, at starte. Et overfladisk blik afslørede ikke noget, men det blev værre for hver dag. Da den så totalt nægtede at starte, måtte jeg en tur om og kigge: Kablet fra tændspolen hang "løst" og den øverste del af tændspolen var brændt væk.
En brugt spole, og så startede den, som den altid havde gjort i første hug.
-
Fruen havde engang en fiat uno, der lyste fint ved tændledningerne i mørke, men det lyder voldsomt at den ligefrem skulle knække ved et gnist spring.
-
jeg tror faktisk at forklaringen er, at maskinen har været sænket uden at den daværende ejer har husket at pille kablet af