T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Jarl efter 27. Oktober 2006 kl: 22:39:21
-
og man kan jo altid skifte motor...
http://www.mobile.de/SID-A9Hc1AoqnvH4OQJqQlkrA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1161984903A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C116%81G-t-vCaMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100EcaratBGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=9&id=11111111226914237&
-
Den har en bule i skydedøren! Men ja, der skal da helt klart en DJ'er i røven af den :wink:
/Mads
-
SAVLE!!!
-
Jarl dog. Troede mere denne var din stil.
http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190043787693&ih=009&category=9801&ssPageName=WDVW&rd=1
@ Jarl.: Hvordan kan det være du ikke kører med 4wd. Ist das scheise, oder was ??
KH KHS - Klar til en "lille" ny
-
Jamen - det er jo som at se min egen.... :D
Syncro - jo sådan set gerne, men hvis vi kan holde det mellem os Kurt - så prøv lige at lave en lille uvidenskabelig statistik over driftdage og stilstandsdage for hhv. 2wd og 4wd bare for de biler, der er repræsenteret på dette forum...
Undskyld, undskyld, undskyld... jeg mente det ikke så slemt - det er nok mere rønnebærrene, der er sure :wink: - jeg er aldrig faldet over en til den rigtige pris og i den rigtige stand, men hvad - selvom jeg er en bonderøv, så bor jeg ved offentlig vej med kommunal snerydning.
-
Sådan rent teknisk, hvad har de så gang i, og hvor længe holder det.
Jeg syntes også gennemgående der er meget syncro teknik herinde, er det fordi det altid er i udu.
Kunne en syncro ejer ikke prøve at beskrive alle funktioner og muligheder, brugen i det daglige.
TøseØsen med 40% spær kører dælme da fint i sne, hvad kan en syncro så ? Jeg har set busmans videoer,men jeg vil hellere have syncro for at luske en tur over en våd mark (genvej eller omkørsel) end at tæve den ihjel ved luftture og drukning.
KH KHS
-
Frihøjden gør meget på ujævn grund og hele undervognen har svær beskyttlese så man ikke smadrer kardan, gearskifter køleslanger og lign når man "ruller" over en forhindring.
Jeg har endnu ikke mødt en forhindring jeg ikke kunne komme igennem og jeg har kedelige alm dæk ikke beregnet til mudder og en pustende hivende gammel halvdød 1,6TD under dækket. Senest jeg hrug for det var da jegavde bakkede ned i en sø med røven i vandskorpen (det var nødvendigt for at kunne vende da der var en jubelturist der havde parkeret på tværs af det hele oppe i gruset)
Med baghjulene sunket i søbred til navene smed jeg den i terrængear og kørte helt uden nogen virak stille og roligt op af søen. Ingen hjul der spandt rundt, og ikke nogen bagende der kom ud til siden og ville først. Det er mest den helt rolige og meget robuste "jeg sidder IKKE fast" stil som jeg har oplevet ved min Syncro. Jeg giver dig ret i at de ekstreme videoer der er postet her og der oftest er lidt for "tænkte" situationer og ikke noget man ville opleve i dagligdagen i Danmark. (Jeg har stadig min første isvinter i Syncro til gode) Men jeg vil tro at hvis der er lidt spær i din gearkasse og hvis man evt. kan hæve den lidt med nogle fjedre/støddæmpere måske endda 15" hjul så skal du VIRKELIG køre over en pløjemark i november for at få brug for en Syncro. Men jeg har jo heller aldrig haft andet så jeg ved faktisk ikke hvad jeg snakker om :)
Med det uafhængige hjulophæng og differentialespær når det bliver rigtigt alvorligt tvivler jeg på man kan sidde fast i noget der findes i DK hvis man vælger en Syncro, men man skal nok bo derude hvor kragerne har madpakke med for rent faktisk at få BRUG for det.
-
nu har jeg ikke en syncro men jeg har da haft andre 4x4(1 nissan patrol;4daihatsu rocky og en subaru pickup)
og det er min erfaring at har man en 4x4 og ikke lige har brug for det så har man en tendens til at opfinde et behov :P
feks har mine været brugt til bla
trække ting op ad jorden
køre rundt i snevejr og finde folk der sidder fast
kører rundt i snevejr bare for at vise at man kan
skyde genvej over markerne bare fordi man kan
kort sagt for hurtigt brug for 4x4 hvis man har det :P
-
trække ting op ad jorden
køre rundt i snevejr og finde folk der sidder fast
kører rundt i snevejr bare for at vise at man kan
skyde genvej over markerne bare fordi man kan
kort sagt for hurtigt brug for 4x4 hvis man har det
Det er nemlig lige præcis sådan det hænger sammen 8)
...................................Desuden er en vw T3 syncro en meget terrænduelig vogn og sætter nemt mange traditionelle 4wd'ere af da det uafhængige ophæng og viscosekoblingen giver uovertrufne terrænegenskaber. Vi kunne dog godt tænke os at hjulene ikke sad helt så langt inde under vognen, (da det som bekendt ikke er særlig nemt at få en boogietrailer over en dyb grøft)
Har man først, en kold vinterdag, kørt udenom en Nissan Patroll som sad fast i en drive (udenom = gennem en snedrive, ud på marken, gennem endnu en drive og tilbage på vejen) Så vil man køre syncro resten af livet (eller til omstændighederne tvinger en til noget andet)
-
Jeg har heller ikke endnu oplevet at møde en udfordring synro´en ikke kunne overkomme med lethed, og jeg har ellers "opfundet" forskellige behov. :)
Men for mit vedkommende ligger der også noget "drengerøvsagtigt" i, at det skulle være en syncro denne gang. Man sidder lidt højere, og kan en del mere end de andre "kedelige" 4wd´ere. 8)
Men et egentligt behov for syncro´ens egenskaber, det kan jeg ikke ligefrem påstå at jeg har.
Jeg vil dog til enhver tid vælge at tage syncro´en frem for "konens" Astra st.car, om jeg så bare skal hente en pizza eller en pk. smøger..... for man ved jo aldrig hvilke "behov" der kunne opstå undervejs..vel ? :twisted:
Syncro er sjovere..... :D
-
Hvis I vil ha udfordinger i en Syncro, kan jeg anbefale sand og sandklitter.
Jeg kørte på stranden i sommers med en 16" syncro, og bliver sandet meget løst skal det ikke gå alt for meget op ad bakke, før det blver rigtig svært!
-
:-) du skulle bare nævne det :-)
Mellemøst pakken, aka. en 800 EUR sag aka. en decoupler fixer det problem.
Problemet ligger i den friktion til skal til at varme siliconevæsken op typisk er højere end hvad der er tilrådighed på det bagerste hjul i sand miljøer. Så når viscen låser er man allerede kør fast :-(
-
:-) du skulle bare nævne det :-)
Mellemøst pakken, aka. en 800 EUR sag aka. en decoupler fixer det problem.
Problemet ligger i den friktion til skal til at varme siliconevæsken op typisk er højere end hvad der er tilrådighed på det bagerste hjul i sand miljøer. Så når viscen låser er man allerede kør fast :-(
:wink: hæhæ
I bad om udfordringer og I fik det ! :lol:
Ja, jeg er godt klar over decoupler klarer det, det var derfor jeg skrev det i den anden tråd.
Mr. Jaeger anbefaler det vist også.
-
(http://img111.imagevenue.com/loc345/th_96202_telefonbilleder2_027_123_345lo.jpg) (http://img111.imagevenue.com/img.php?image=96202_telefonbilleder2_027_123_345lo.jpg)
-
(http://img161.imagevenue.com/loc525/th_96436_telefonbilleder2_026_123_525lo.jpg) (http://img161.imagevenue.com/img.php?image=96436_telefonbilleder2_026_123_525lo.jpg)