T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 13. Maj 2010 kl: 16:17:17
-
Hi folks
Jeg falder over mine egne stumper i garagen ... og kom i tanker om man kan montere T3 LBX 2,0 system doppeltkarburatorer på min AD1600 i min cabriolet?
Jeg skal nok skifte manifolde?
Fitter resten af CU systemet, er der en chance at det kører rundt i en normal AD1600?
Eller skal jeg hellere kigge efter PIC34 fra Riechert eller TDE???
Jens
-
den er fysisk noget større en den på AD'en, tror ikke sammenkoblingsrør til vaccum (tomangsystemet) og spjældstangen passer på din, der sidder din generator og oliepåfyldning.
Hva ville du opnå med øvelsen..
(hva' med noget sprøjt)
Hinze
-
Jeg har monteret en hjemmelavet ny renoveret AD1600 motor i min cabriolet (USA model). Motoren drejer fint, har fine reserver i de første 2 gear, har dog et "hul" i 4gear mellem 45 og 75 kmh. Okay, den skal ikke køres på de nederste omdrejninger, dog synes jeg, at den mangler lidt "reserve". Dertil skal siges, at jeg har et AJ (model USA) udstydningssystem, dette indebærer, at jeg ikke har forvarmningen på manifoldet fra udstødningen op til venstre og til højre indsug som den normale manifold på AD/AS, der sidder ellers en fin PICT34 på nu med original 1600 luftfilterkasse. Jeg går ud fra, at der er lidt karburator"is"nedslag (Vergaservereisung) pga, manglende hede ... derfor tænker jeg på doppeltkarburatorer for at slå problemet ned ...
Her på billedet kan man meget fint erkende, at varmerøret fra udstødningen til manifoldet mangler op til karburatoren. AJ (USA) har en indsprøjtning (Jetronik), dog synes jeg ikke om dette system - for meget benzin og for mange fejl ...
Jens
-
Sådan ser resultatet ud, nysynet som veteranbil i mandags og nu med tysk veteranbilnummerplade (H til sidst).
Den driller lidt med manglende acceleration i 4gear , derfor tanken om at montere typ4 karburatorer ... lidt startproblem med det, ellers bare perfekt.
Jens
-
jeg undrer mig meget over dine erfaringer med indsprøjtning, det ville da være den perfekte løsning i din situation.
-
Indsprøjtningssystemet fra AJ modellen har ikke noget reservedelsmaked i Tyskland, AJ modellen er kun blevet eksporteret til USA. Reimporterede biler har ikke noget reservedelsmarked, sådan var det for mig dengang i 1998, da den gamle AJ gik itu. AJ demonteres mest her i Tyskland. Min AJ brugte 12-13 liter på 1oo km - nu sluger den 8-9 liter.
-
hmmm, så tror jeg du skulle få to stk 34'er, dem må der være mange af på stumpe markederne, og den er enkel. Den skal jo så dyses ned til "dobbeltmontering".
Fortæller du at sprøjtet går dårligere på literen end karburator?
Hinze
-
jep!
For mig er det vigtigst, at jeg til enhver tid kan rette op på en karburator - endda selvskårne pakninger fra en Tetrapak hhv. mælkebøtten hjælper og det kan klares på alle tankstationer - gælder ikke for AJ ... AJ systemet har alt for mange fejlmuligheder ... det er et shitty syndrom - jeg er træt af det.
Jens
-
Hej jens , 1600 AD er kendt for at være lidt tøvende når man træder på den , har den selv i min bay , det er en god ide med noget dobbelt , men der er flere slags , der tror jeg du skal på vw nettet og kigge om der er noget tilsalg .
hilsen poul
-
Polle, er du på jagt efter et 1600 projekt? Snakkede vi ikke om det hos Kurt? Den gamle AD/AS1600 ligger nu som projekt i garagen, den kan/skal/vil nok oparbejdes engang. By the way ... jeg pakker den ellers væk de næste 10 år ... 'den skal deles igen og den skal have original krumtap ind igen. Den blev kørt med en anden krumtap fra 1998 til 2xxx ... originalkrumtappen ligger i en kasse på garageloftet og eksperimentet er vellykket, det er en lang historie der ender med fire japanere fra TOKYO volkswagen klub, der i 1998 lærte visdommen hos mig, da vi i Hessisch Oldendorf havde "Godzilla gimmicks" i en generator ...
Jens