T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: casper efter 14. Maj 2010 kl: 22:10:17
-
Jeg skal så småt til at få kigget på WBX motoren i bussen jeg har stående.
Det er en MV motor og det er nogle år siden den sidst har kørt. Jeg kender ikke servicehistorikken på bilen, så jeg ønsker at få den kørt ind så jeg kender standen på kritisk komponenter, samt bare generelt sørge for at den har det godt.
Jeg har kun et begrænset kendskab til WBX´ere samt benzinere generelt.
Jeg påtænker at skifte/kigge på:
olie og oliefilter
luftfilter
benzinfilter
servoolie
automatgearolie og filter
skyldning af kølersystem og påfyldning af ny G1x væske
skift af bremsevæske
tændrør
tændkabler
rotor
fordeler
nye batterier
sikringer
gennemgang af kabler i motorrum, afrensning af stelforbindelser, og rens af sensorstik for ir
skifte af samtlige benzinslanger samt oringe ved brændstofdyser
Hvor ser ovenstående ud? glemmer jeg noget vigtig for motorens/bilens generelle helbred?
-
Det er da en stor omgang du starter op der, men fornuftigt. Måske differentiale olien skulle checkes/skiftes.
Hinze
-
Hinze er det ik sådan noget man gør hver gang man får nyt køretøj?
Det meste plejer jo at komme ret hurtigt af sig selv.
-
Hej Casper ! Når den ikke har været startet længe , så kan du godt regne med den klapre i de hydrauliske ventilløftere - længe , det kan godt være du skal køre 10 min før det er væk , og kig lige ekspangsionsbeholder efter for revner , de revner altid lige under låget og ned mod føleren , men ellers kølerslanger -kølerslanger - utætte topstykker- utætte topstykker - og så lige utætte kølerør , det var vist det .
hilsen poul
-
ok, det lyder overskueligt, jeg glæder mig til den skal startes op, og det er tid til en prøvetur.
-
ok, det lyder overskueligt, jeg glæder mig til den skal startes op, og det er tid til en prøvetur.
Unge mand, hvad med et billede at dette vidunder....
-
Lige nu kan jeg faktisk ikke finde et billed udefra hvor man kan se hele bilen. Jeg har en række detailfotos, men de er jo knapt så spændende at kigge på. Det er kommer nærmest dog kommer her:
-
Og så er der et par spørgsmål mere der trænger sig på.
Jeg ville gerne skifte benzinslangerne, og har derfor spurgt onkel om hvad han har at sige til det.
Der skal bruges 14 fjederbåndsspændebånd til motorrummet, udover det skal jeg bruge noget slange. Der giver onkel to muligheder en 15mm slange? og en x mm slange. Når jeg kigger på billeder af motorrummet er slange bestemt ikke 15mm Ø, så det er nok den anden slangs jeg skal bruge. Onkel er ellers meget hjælpsom og giver mm mål de forskellige slange skal skære på, men lige slangens Ø informeres der ikke om, er der nogen der kender den?
De oringe, to per injektor der tætner dem i manifolden. Hvor købes de? Jeg synes ikke jeg kan finde dem hos fx. Thomas Koch, er det "standard varer" eller skal man den tunge vej til VW?
-
nogen af de kloge, fortæller at o-ringene fra K-jetronic dyserne er tykkere og giver bedre pakning på L-jetdyserne. Dem har jeg haft købt hos VW i Taastrup.
-
Er det ikke 8 eller 6 mm slange?