T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Rabundus efter 19. Maj 2010 kl: 20:53:26

Titel: 1Y Gl. Renovering og hvad så???
Indlæg af: Rabundus efter 19. Maj 2010 kl: 20:53:26
Jeg er blevet den heldige ejer af "Birks " 1Y 1,9 D og nu melder spørgsmålene sig.

Motoren er efter hvad jeg ved renoveret for et par år siden og har derefter haft en lidt kedelig skæbne hendgemt på et bord i værkstedet. der er monteret top - dieselpumpe- men ikke dyserør  der er ej heller monteret bundkar. alt i alt lidt støvet  men ellers fin.

Jeg påtænker at bruge den i den røde syncro når den er lavet færdig uden turbo så derfor mangler jeg også en manifold fra en CS maskine hvis der er en der har en til salg.

Gode råd om hvorledes dette skal gribes an imødeses meget gerne så motoren kan få et lykkeligt og langt liv.    :?
Titel: 1Y Gl. Renovering og hvad så???
Indlæg af: jbjerrum efter 19. Maj 2010 kl: 21:00:00
Lad os tale sammen på Fyn.
Jeg nærmer mig punktet, hvor gamle Pamela (der iøvrigt holder syn til april 2011) skal parteres.
Der er en ganske svedende CS'er i den og hvis du kan bruge underkoppen og diverse andet, kommer der nok en åbning inden ret længe...
Jeg skal bare lige overstå afskedsceremonien... ;-)
Titel: 1Y Gl. Renovering og hvad så???
Indlæg af: jankjerbye efter 20. Maj 2010 kl: 09:04:02
Er det den der har fået planslebet topstykket??  :shock: Sidder forkamrene forsvarligt fast?
Titel: 1Y Gl. Renovering og hvad så???
Indlæg af: Jarl efter 20. Maj 2010 kl: 09:17:08
Forkamrene skal ikke have overstand på motorer med ståltoppakning, så no worries. - Dvs. selvf. kan de altid falde ud og lammetæske stempel og cylinder, men det er heldigvis ikke så almindeligt

Mht. at "gribe det an" - er det så ikke bare at gå i gang med at samle? Find en fin og stor oliepumpe, på med bundkarret, svinghjul... osv. pludselig en dag, så er den klar til montering...