T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 31. Maj 2010 kl: 14:28:17
-
har fingrene i en audi 80 1,8 s med karburator der engang imellem sætter ud lidt lige som om man slår tændingen fra
nogen gange kommer den selv igen og andre gange skal den holde et stykke tid
-
tjeck først bundstykke tændingslås, fordelerdæksel og rotor samt tændkabler først (tag f.eks en blomsterforstøver over tændingsdelene, gerne i let mørke, og se om der kommer knister eller ujævn motorgang)
-
Og næste trin må så være tændingsmodul og giveren i fordeleren ?!
-
Det kan som andre nævner sagtens være tændingen - jeg hælder dog mere til at det er
Hall-giveren der er problemet hvis vi snakker tænding.
Et andet velkendt problem der har nøjagtig samme symptomer er en defekt benzinpumpe
,dette forudsætter dog at den kører med en elektrisk pumpe.
-
hal giveren er det den der sidder inde i tændingshuset
nu er den ude og køre igen så nu må jeg lige se tiden an
tak for hjælpen så er der lidt og rode med når den laver det igen
-
Hall giveren sidder i strømfordeleren - hvis det er det du kalder tændingshuset ?
Det kan også være noget så banalt som et stik, der ikke sidder ordentligt, dårlige kabelsko på tændspolen, så der er muligheder nok ......
-
takker
jo det er var strømfordeleren jeg mente
har været næsten alle stik/sikringer og ledninger igennem uden held
-
Tændings modul!
-
så er den gal igen men nu er den helt død
jeg har fundet ud af der ikke kommer strøm fra tændspole til strømfordeler så jeg har prøvet at sætte en anden tændspole på men uden held
bagefter har jeg målt at det er strøm på både kl 1 og kl 15 på spolen som der jo også står + og - på kan det passe
-
Nej, det skyldes sikkert gennemgangen i spolen. Du har sikkert + på primærsiden, men intet fra tændingsmodulet. Derfor kan du måle spænding på begge sider, men det fordufter sikkert, hvis du frakobler +`en ? Jeg tror stadig på en fejl i enten tændingsmodul eller hall giveren i fordeleren. Prøv i første omgang med modulet. De kan købes til en lille hundredekroneseddel hos bl.a. T. Hansen, Biltema m.fl. eller måske billigere hos en ophugger.
-
Start med at udmåle hallgiveren, der står + 0 - på stikket og dem måler du bare på med
en diode-lampe. 0 måles ved at sættet lampen til stel og dreje motoren rundt med håndkraft.
Hvis giveren er iorden skal lampen blinke,
-
takker endnu engang for rådene prøver dem imorgen ellers ryger den videre til en der kan finde ud af det
-
hvor sidder tændingsmodulet på en audi 80 1,8 s karburator model fra 1986
-
Følg kablet fra siden af strømfordeleren. Et eller andet sted sidder der en lille flad tingest, monteret på et stykke alu / køleflade. Det er tændingsmodulet.
-
den er fundet :D den sidder inde bag beklædningen på A stolpen ned ved fødderne
ikke det mest indlysene sted men der var den altså
nu er den skiftet og nu giver bilen gnist igen så nu skal alt det andet bare lige samles igen så skulle den kunne køre igen
tak for hjælpen
-
Super. Der er ikke altid logik i placeringerne (prøv bare,at finde diagnosestikket på Ford Fiesta! )