T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 07. Juni 2010 kl: 18:45:42

Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 07. Juni 2010 kl: 18:45:42
Kan det passe min DG vil have snaps, når det regner sådan som idag?

Den opfører sig som om karburatoren er frossen, men nu når det ikke er frostvejr, så må det jo være fugt, skal der så en ½ liter sprit i tanken?
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Aran efter 07. Juni 2010 kl: 18:49:44
Det kan du roligt gøre, da spritten som bekendt går i forbindelse med kondensvand / fugt, så det kommer væk.
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 07. Juni 2010 kl: 21:52:22
Jamen jeg er helt klar over at det fortrænger fugten, men kan det virkelig passe, at man skal hælde det på sådan en moderne bil?
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: POLLE955 efter 07. Juni 2010 kl: 22:24:40
Sådan er det når man køre med spare motor ,  :lol:
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: POLLE955 efter 07. Juni 2010 kl: 22:27:58
Er der ikke noget med der er en forvarmer ting på din udstødning der skal modvirke frost , er den faldet af .
hilsen poul
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 07. Juni 2010 kl: 22:36:01
Ja, den har jeg haft i tankerne, suger den fugten med ind da, den hænger i laser på "manifolden"

Måske den både skal ha en snaps og en opstrammer, så!
Sparemotor og sparemotor, den kommer da op omkring 10 km/l ;-)
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: POLLE955 efter 07. Juni 2010 kl: 22:51:00
Den skal jo suge varm luft derfra , ja 10 km/l det er da en sparemotor , den røde går ikke mere end
7,8 km/l du må ha indsprøjtning på  :lol:
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Hinze efter 07. Juni 2010 kl: 22:52:02
det kunne måske også være lidt tændingsfugt der driller i det strålende vejr.

Hinze
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Solow efter 07. Juni 2010 kl: 22:54:23
DG har da også varme i manifolden, tjek at der er strøm til den tykke Lilla ledning der kommer ud under manifolden, og evt. lige tjek med et amperemeter at der er et forbrug.. Bare husk at dit amperemeter skal stå på mere end 30A da det trækker godt ;-)
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: MchAlf efter 08. Juni 2010 kl: 00:57:31
Citat fra: "Solow"
DG har da også varme i manifolden, tjek at der er strøm til den tykke Lilla ledning der kommer ud under manifolden, og evt. lige tjek med et amperemeter at der er et forbrug.. Bare husk at dit amperemeter skal stå på mere end 30A da det trækker godt ;-)


Du skal også huske at den er termostat / relæ styret via kølevandet.

D.v.s. at når motoren kommer på drifts temperatur slukkes der for forvarmen i manifolden ( og på karburatoren - dellast kanal - såfremt monteret ).

Mch.
Titel: Sprit i Karb eller hva?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 08. Juni 2010 kl: 05:20:54
Den får en tur med silikone i rotordækslet også.

Og så må jeg få det rør mokket på indsugningen igen, måle på den lilla ledning og så lige resten.

Starter lige med spritten her til morgen, der skal alligevel tankes på vej i skole.