T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: smilly efter 08. Juni 2010 kl: 16:19:20
-
Dagens kedelige oplevelse.
Jeg har været en tur i århus i dag og da jeg så gerne ville hjem igen, ville den ski ikke i gear igen *ØV*
Den "trille" lidt når jeg forsøger at ramme gearet men der sker bare intet nåer man slipper koblingen.
Men når Motoren er slukket virker det som om den fanger gearet, men har ikke prøvet om den så også bliver i gear hvis man starter den. Det lader vi lige hjemme fuskeren om....
Så jeg blev hentet af et fejelblad og kørt hjem :)
Så nu må Morten til at rode med den præmenstruelle "fru" fætter højben ;)
Desuden sagde falckmanden at nu hvor motoren ikke var startet var der jo igen servo på den. HA sagde jeg bare servo hvad er det ? ;)
Morten kommer nok med mere info sener :)
-
Øv da. Mon ikke Morten skulle kigge på slavecylinderen og væskestanden i bremsevæskebeholderen ?
-
Nu er alt gennemgået...
Der var lidt slør i bøjlen med nylonkuglen (for ikke at sige meget) en anden kom på og slør er væk...
Men, det er som om koblingen ikke slipper sit tag nok, har endda forsøgt at smide en tyk møtrik ind imellem pinden fra slavecylinderen og armen som den trykker ned på, på siden af gearkassen uden at dette hjalp...
Der er heller ikke luft i, har udluftet den til det var klar, ren og luftfrit væske der kom ud...
-
Ud fra beskrivelsen er jeg ret sikker på at det er et koblingsproblem. Hvis det ikke er udluftning, så kan det være udrykkerlejet der har givet fortabt. Den kobler simpelthen ikke ud. Det bevises ved at bilen skifter problemløst når der holdes stille med motor slukket.
-
Udrykkerlejet samt kraven dertil er skiftet sammen med motoren, dvs. mellem 19 og 20000 km siden...
Det burde vel holde til mere end det?!
-
Du må ind og kigge om slavecylindreren arbejder imens IM trykker på pedalen..
Hvis udrykkerlejet er gået plejer det også at give en hylelyd eller summen når man trykker på pedalen i tomgang..
-
Been there...
Slaven har kun ca. 1 cm vandring fra ingen belastning af pedalen til helt nedtrådt...
Der er ingen mislyde når koblingen er trykket ned eller når man trykker den ned...
-
Jeg tror stadig at koblingen ikke er udluftet ordentligt.
1 cm vandring er for lidt. Hvis stemplet på slaven er langt ude inden udkobling kan det tyde på at udrykkerlejet eller koblingen er faldet sammen.
-
Har udluftet igen igen og der kommer kun en ren stråle bremsevæske op af udluftningsskruen og lige lidt hjælper det...
Er i færd med at afmontere gearkassen, men nu er det blevet for mørkt...
Det er mig stadig en mindre gåde med hvordan jeg lige får det til at gå op med job, men det må jeg se på imorgen tidligt...
-
skiftede du til en ny kobling v motor skift? Det kan evt. være "fingrene" på trykpladen som er skubbet ind.
Jeg havde lignende på den hvide i vinter. Det var min slave som var død og jeg udluftede over 2 gange.
-
Nå...
Slavecylinder skiftet til helt ny, giver samme scenario og samme vandring når man trykker på pedalen...
-
Hmmm...
Hvad er symptomerne på knust pilotleje??
Bare sådan lige for at være nysgerrig ;)
-
Kan koblings hovedcylinder give tryk nok?
-
Mon ikke forklaringen skal findes på billedet??
Der skulle godt med vold, magt og overtalelse til at få gearkassen til at give slip (eller rettere at motoren ville slippe sit tag i gearkassen)...
-
jo men den har da intet med at gøre med at den ikke kan sættes i gear. Tjek lige fingrene på tryk pladen.
-
Hvis den har haft så godt fast i højgear-akslen som det virkede til da jeg skulle have gearkassen af, så kan den vel godt være årsagen...
De gange jeg tidligere har haft gearkassen af skulle der ikke bruges ret megen kraft, men idag skulle den både klaskes med kuggert og have godt med vold for at den kom af...
Umiddelbart fejler trykpladen ikke noget, der er ikke noget knækket eller deformeret...
-
kan vi få nogle billeder af koblingsnav og trykfod og udrykkerleje?
-
Som De ønsker :D
-
Der mangler et udrykkerleje! DET må være forklaringen på den manglende udkobling :lol: :lol: :lol:
-
Arh, hold nu op...
Tag et helt nyt udrykkerleje, kør med det i ~19000 km og kig på det :D
-
var der ik riller i belægningen på koblingsnavet da det var nyt?
hvor langt er der fra belægning til nitte, målt med skydelære?
-
Mener helt bestemt ikke at der var riller i navet...
Der er ca. 2 mm til de af nitterne der sidder højest...
-
Så blev det hele samlet, godt gennemblødt blev man også men nu lader det til at vi er kørende igen...