T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: T3Sync efter 02. November 2006 kl: 15:23:21
-
Hej
Hvordan ser man om det er en 1.9td der sidder i en t3 :?:
-
Hej det smarteste vil nok være at bevæge sig om bag ved bilen, åbne bagklap og moter dæksel.... :D :D
Så står der 1.9 på blokken..
Quark
-
Hmmmm... arh..!?!..Øhhh hmmmm....*Tænker* .......Nej jeg kan ikke komme i tanker om noget der er smartere :wink:
-
Nåe ja og så sidder der en hårtørre lige inden forrøret :wink: 8)
Quark
-
men det kunne jo så også godt indikere en 1.6 TD 8)
-
ja det er rigtigt men han skrev jo 1.9TD og der står jo også 1.9 på blokken på en 1.9 uden turbo :D :D :D :P
Quark
-
Mange tak
-
Kan man ikke bare bore det lort af en 1,6'er (undskyld sproget) op en gang for alle og sætte en krumbasker, propper og hat i fra en 1,9 ?
Hvor svært kan det være :!: 8)
-
Propper jo, hat nej og krumbasker nej. Hat nej, fordi 1,9 har hydro-løftere i modsætning til 1,6, så der er nogle ekstra oliekanaler, der ville overlappe blokkens vandkanaler og sådan noget rod. Krumbasker nej, fordi det ville give en stempel overstand på 5 mm - det er nok lige rigeligt...
Propperne er faktisk den eneste betydelige forskel på 1,6 og 1,7, så jo, det går. og øger faktisk fra 1588 ccm til 1739 - ikke helt skidt - største overstørrelse giver endda 1760.
Fedt udtryk i øvrigt - hat - :lol: :lol: :lol: - det har jeg sgu ikke hørt før.
Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:
-
Krumbasker nej, fordi det ville give en stempel overstand på 5 mm - det er nok lige rigeligt.
så skal der da bare en tykker toppakning i
Fedt udtryk i øvrigt - hat - :lol: :lol: :lol: - det har jeg sgu ikke hørt før.
Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:
Næsten jarl næsten
Mvh Djurs :lol:
-
Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:
Jeg går med tanker om en Syncro på et tidspunkt, når jeg få penge og plads.
I den skal der helt klart en TDI, men jeg kunne ALDRIG finde på at rode med 1,6 om de er med eller uden turbo :shock:
Jeg er bestemt ikke dieselmodstander, jeg syntes bare de muligheder der er til T3 (bortset fra TDI) er for sløve og for dårlige!
Men stadig, der er ikke noget der slår lyden, motorgangen og princippet i en boxer, det er sku' en rigtig godt koncept:
-Godt bundtræk, godt moment selv fra lave omdrejninger.
-Naturlig afballanceret (= få vibrationer og bedre holdbarhed)
-Lavt tyngdepunkt
-Kort krumtap (= mindre inerti, mere omdrejningsvillig og gør motoren kort, kompakt og let)
Disse punkter er sådan set generelt for boxermotorer og ikke kun WBX.
-
Ja, kompromisløs er du jo, men du skulle alligevel snige dig til at prøve en AAZ, før du helt afskriver den. Der er også bundtræk så klodserne nærmest bliver til lodretstående pandekager, når man accelererer... :wink:
-
Der er også bundtræk så klodserne nærmest bliver til lodretstående pandekager, når man accelererer... :wink:
De skal helst blive til spejlæg :!: :twisted: