T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: peterwings efter 23. Juni 2010 kl: 22:28:24
-
Jeg tror at det sikkert har været oppe før, så tilgiv mig :( . Men hvordan er det med at lægge en TDI motor i en T3er, og vil det hjælpe på brændstoføkonomien, trækkraft mm. Hvis der er nogen som har erfaringer med dette må i gerne komme med input mm 8) .
Hilsen Peter
-
Hej Peter , jeg har kørt med en 110 hk , afn motor , som var cipet til 130 hk . den trak helt forrygende , 2000 kg trailer bagefter ingen problem , den gik 13,5 pr. l . , det eneste problem er den motor er bygget med for svagt takhjul på krumtappen , så man skal nok kigge efter en anden type med dæmpet takhjul , bolten knækker eller går løs , men det var godt så længe den holdt , jeg havde også langt 4 og 5 gear , hilsen poul
-
TDi med den korrekte gearkasse der kan klare mosten og en ordentligt lavet motorophængsløsning og støjdæmpning samt køling der passer til ydelsen er en rigtig dejlig motor i en T3. Måske skal der også overvejes lidt større bremser og en let sænket undervogn, så tror jeg man rammer det optimale for en motorvejs-T3.
Har du selv tænkt dig at stå med ombygningen?
Det allernemmeste (og naturligvis også det dyreste) er at få det lavet af http://www.ha-projekt.de/ med garanti. Der er frit valg på alle hylder af TDi motor varianter og gearkasser og jeg har kun hørt godt om hans ombygninger.
Ellers kan du gøre som Crapz her fra forum og gøre det hele selv. (men hans projekt bygger på en brugt HA konvertering allerede)
Så det er et spørgsmål om tid/penge.. Hvad er dit budget og hvor tralvt har du.
En løsning lidt midt imellem kunne være at finde en allerede ombygget vogn i Tyskland hvor selve ombygningen ser solid og fornuftig ud, men det kræver at man har sat sig en del ind i det for at kunne vurdere det.
Her er f.eks en der allerede har Renault UN-1 gearkasse og AFN smidt i.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=132242502&pageNumber=1
mvh
Jan
-
Den T3 Jan peger på ligner langt den billigste måde at lave projektet på.
-
Her er ihvertfald et billigt "start-kit".... : http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1032573
-
en lille status :D ?
tjaa vi har bygget en motor stand hvor vi kan stå at arbejde ;)
(http://t3tdi.bigballs.dk/gallery3/var/resizes/Luftfilter/P1070167.JPG?m=1272286992)
har fået liv i styreboksen på mit skrivebord ;D
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 23 June 2010, 20:37:45:0
Control Module Part Number: 028 906 021 DF
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC G71AG 0801
Software Coding: 00085
Work Shop Code: WSC 11824
8 Faults Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
19-10 -- Lower Limit - Intermittent
00766 - Front Vent Temperature Sensor (G152)
35-10 -- - - Intermittent
01057 - Function; Constant Voltage Charge
35-10 -- - - Intermittent
00781 - Positioning Motor; Left Front (V76)
27-10 -- Implausible Signal - Intermittent
00556 - Exhaust Gas Recirculation Potentiometer (G212)
30-10 -- Open or Short to Plus - Intermittent
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
31-10 -- Open or Short to Ground - Intermittent
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
31-10 -- Open or Short to Ground - Intermittent
65529 - Unknown Error Code
37-10 -- Faulty - Intermittent
Næste skridt er kabel net, det om sad på den var noget rod, så starter forfra har købt et doner kabel net også er det "bare" igang med loddekolben ;)
når det så er færdig skal vi prøve at starte også tryk måle osv.
Har snakker med polle og det tyder på der er mere MÅSKE skal laves suk
den har nok fået et tryk da den er blevet skadet , for hjulet kørte
skævt og efter et år gik det løs og ødelagde fladen på krumtappen , det fik jeg fixet men den slår stadig skævt , så den skal nok ha en anden krumtap
men nu må vi se hvor slemt det er ...
nogen som har et godt sted at købe en krumtap og hvad der til høre ?
-
Min mek. har skiftet en afn . men kan ikke huske om det var tandremmen der røg eller det også var hjulet , jeg spørger ham ad så ku du måske få den . hilsen poul
-
Hvad ligger en TDI ombygning med Gearkasse og motor med hele L#"¤"T, hos en of specialisterne?(Danmark,Tyskland,England)
Hmm - 3000-5000Euro? er det helt ved siden af?
Nogen som måske har en ide om dette? eller kender nogen eller har spurt?
-
tjaa det dyerste er gearkassen motoren er ikke så dyr men man skal nok ligge min 15k hvis man bygger selv
-
Min mek. har skiftet en afn . men kan ikke huske om det var tandremmen der røg eller det også var hjulet , jeg spørger ham ad så ku du måske få den . hilsen poul
okay det ville sku være cool :P