T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: BlackChart efter 02. November 2006 kl: 20:38:44
-
Hvad er "normal" visning for en T3 på måleren i instrumentpanelet??
Var en tur oppe ved de gamle og retur forleden, og der nåede nålen ca. en nålsbredde over dioden i midten af skalaen (den ene side af nålen var lidt inde over dioden)...
Er det meget normalt eller??
Har heller ikke hørt kølerblæseren køre endnu, men det er jo godtnok heller ikke lige årstid for det lige nu, det er somregel også kun om sommeren jeg kan få den lille Kia til at tænde den...
-
ifølge instruktionsbogen er det hvide felt kold, og alt andet normalt.
Efter jeg har skiftet til en 80C thermostat når min viser ikke dioden, den står lige under, 1 mm eller sådan.
-
Min står altid 1-1½ nåls brede over dioden... Men den er konstant.
-
i din DJ eller JX ?
-
min har også en 80C term. og her når det er koldt vil motoren ikke blive særlig varm! Den ligger normalt ½ mellem "koldt" og dioden - hvis jeg er i kø falder den yderligere! Om sommeren skal der meget til at den går over dioden - eks. køkørsel med en masse stop and go!
-
Så er jeg lidt mere rolig :)
-
@hawaiibussen:
Kom lige i tanke om en samtale jeg havde med gulf herindefra i sommers. Dine "problemer" kunne stamme fra at thermostaten ikke lukker helt som den skal. Thermostaten skal jo holde på vandet indtil det bliver 80C varmt(hvis det er en 80C naturligvis :-)) det burde kørsels mønsteret ikke kunne påvirke når motoren først har nået sin temperatur. Hvis temperaturen begynder at falde når motoren er varm, hvis du sætter igang og får flow gennem køleren, kunne det tyde på at thermostaten ikke virker korrekt.
@BlackChart:
Prøv evt. at måle kølervandet temp, det kunne give dig en ide om det ligger som det skal.
-
Prøv evt. at måle kølervandet temp, det kunne give dig en ide om det ligger som det skal.
Så skal jeg da først finde noget der kan måle vandtemp. ;)
-
billigt stege thermometer til 100,- fra den lokale isenkræmmer ?
-
Min JX i DJ står den vist rimelig nøjagtig...
-
billigt stege thermometer til 100,- fra den lokale isenkræmmer ?
Tror sq jeg låner konens imorgen ;)
-
Pas liiiige på at du ikke skolder digselv totalt når du måler kølevandet.
Med et stegethermometer kommer du langt ved bare at holde det op mod blokken på et strategisk sted, og måle ydertemperatur.
Mvh
Jens Jakob
-
89 grader i kølervæsken :)
Det er vel ikke helt skiløjet efter ca. 50-60 km?! :)
Nålen var på intet tidspunkt helt over dioden, tiltrods for at jeg ikke kørte den forsigtigt...
Ps. skulle hilse og sige at der dæleme er bundtræk i en 1.6TD når den er blevet gennemvarm :D
-
Jeps det er der :wink:
-
Nu har jeg lage fået sprit ny top på indklusiv følere og min står fast lige over dioden, så jeg tror ikke at der er noget at være urolig for. :roll:
-
Jeg er heller ikke urolig længere ;)
Var lige en tur i Hobro og retur med autotrailer (80 km hver vej af den brede vej) og på retur vejen lå der 2 stk. wrappede rundballer på traileren, og på INTET tidspunkt var nålen helt over dioden, den havde hele tiden kontakt til den højre side af dioden...
Til gengæld er øsen begyndt at fedte i koblingen :( Den synger sq nok på sidste vers...
-
Hej
jeg fandt lige dette billede på min tlf som viser min temperatur ved kørsel - dette er taget ved kontant kørsel, mellem 95 og 105 kmt på motorvej, her i efteråret. Det er lidt utydligt! :?
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=397)
-
dit ur er lidt bag efter :D :D
Quark
-
Min står noget højere når den er blevet gennemvarm...
Kan selvfølgelig være at jeg har en 90 graders termostat i min, da jeg ikke har kunnet møle temperaturer på over 90 - 92 grader, tiltrods for at jeg har presset den lidt...