T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: carat245 efter 25. Juni 2010 kl: 13:12:46
-
Med hjælp fra Hinze er vi blevet kørende igen. Automaten er skiftet, den gamle kom på operationsbordet, og hvad fandt jeg? En kværnet pakning i oliefilteret, som med garanti har spærret for oliecirkulation. Men hvor i hede hule kommer den pakning fra??
-
Den eneste pakning kan vel være en "bid" af bundkarpakningen eller måske "pakgarn" fra oliepindrørets montering.
Hvor stor er den, er det gummi eller papir?
Hinze
-
dvs, du har en gearkasse liggende der virker?
gem den, da der ik bliver flere af dem ;)
-
Det er en tynd pakning, og kunne godt være den type, der bruges ved oliefilteret. Det lå i dåsen under filteret, men jeg har også fundet små stumper andre steder. Kunne en eller anden sprutmekaniker have skiftet pakning uden at rense det gamle væk???
-
som supplement: En nærmere undersøgelse godtgør at de ca. 2 kvadratcentimeter store brudstykker er af samme slags som pakningen mellem gearkasse og converter
-
som supplement: En nærmere undersøgelse godtgør at de ca. 2 kvadratcentimeter store brudstykker er af samme slags som pakningen mellem gearkasse og converter
Hmm, der sidder vist ikke sådan en pakning mellem converter og gearkasse, (vel nærmere end pakdåse); måske du mener mellem differentiale og gearkasse?
Det er noget uheldigt at have i olien, hvordan så pakningen ud på bundkar; nu kassen var så snasket udenpå?
Hinze
-
jamen jeg mener skam også differentiale, ordet var blot sluppet bort og ikke endnu indfanget. Bundkarret er oversået med små stykker pakning 2x4 mm. Indeni bar den ikke præg af ejerens manglende omgang med en højtryksspuler. Gummipakningen er smuk og indtakt.
-
Så skal den jo "bare" renses og på salgs- eller gemmehylden :wink:
Hinze
-
Mysteriet er løst. Et opslag hos Wagenteile viser, at der sidder to pakninger mellem differentiale og gearkassen, den ene lukket inde et lag dybere. Kræver en smule adskillelse.
-
nu med foto