T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: peterwings efter 26. Juni 2010 kl: 16:11:19

Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 26. Juni 2010 kl: 16:11:19
Jeg står nu og stort set har købt min første T3er. Jeg har altid lavet luftkølet busser og bobbeler. Men dette er en diesel og dette har jeg minus forstand på. Her er så der hvor jeg ville høre om der er nogen her på siden og helst omkring KBH som evt ville kunne hjælpe hvis det skulle knibe  :cry: ?????? Dette er en bøn fra en nybegynder.

VWenlig hilsen Peter

Når ja. Er der en som kan oplyse mig hvad "strafafgiften" på diesel er, når man ikke har partikkelfilter på?
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: kommandøren efter 26. Juni 2010 kl: 16:30:58
Hej er selv ny ejer af en t3 diesel.... jeg har ladet mig fortælle at der skal ligges 1000 kr. oven i vægtafgiften når der ikke er partikelfilter på.
mvh sebastian
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: woodhat efter 26. Juni 2010 kl: 16:46:20
Du får ALDRIG problemer med en diesel T3  Afgiften er sikkert rigtig.
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: opelhaj efter 26. Juni 2010 kl: 17:46:17
hvis du har et afslappet forhold til at skifte turboer og topstykker og renovere motorer så en diesel helt sikkert et godt valg :0) man kan jo håbe på det er en sauger UDEN turbo:0)
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: Hinze efter 26. Juni 2010 kl: 18:46:28
Citat fra: "peterwings"
Jeg står nu og stort set har købt min første T3er. Jeg har altid lavet luftkølet busser og bobbeler. Men dette er en diesel og dette har jeg minus forstand på. Her er så der hvor jeg ville høre om der er nogen her på siden og helst omkring KBH som evt ville kunne hjælpe hvis det skulle knibe  :cry: ?????? Dette er en bøn fra en nybegynder.

VWenlig hilsen Peter

Når ja. Er der en som kan oplyse mig hvad "strafafgiften" på diesel er, når man ikke har partikkelfilter på?


Tillykke med vognen, der skal da bare en type4 i  :wink: ("synd" den lige er solgt)

Hinze
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: Solow efter 26. Juni 2010 kl: 22:02:36
Vi kunne også vente og se om du rent faktisk køber bilen og så tager den derfra...
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 26. Juni 2010 kl: 22:21:46
Jeg skal hente den på tirsdag. Så jeg har købt den :wink: ..... Så skal vi ikke bare tage den nu. Når ja. den er med turbo..
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: Solow efter 26. Juni 2010 kl: 22:43:42
Jo lad os det..
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 26. Juni 2010 kl: 22:56:04
Okay....... Jeg har købt det LLE som var til salg herinde. Den er super sund, men der er nogle ting som skal laves.
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: jensjakob efter 26. Juni 2010 kl: 23:01:55
Wauw - tillykke med den - en ganske særlig fin model
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 27. Juni 2010 kl: 10:06:22
Jeg har lige et par diesel spørgsmål, som jeg håber at der er en eller flere venlige T3 sjæle som kan og vil hjælpe med. Min bus er født og køre jo med en 1,6 td motor. Motoren bruger jo olie, og ikke kun det fra tanken... Kan man lægge en 1,9 td i og hvad vil det have at sige på brændsstof økmomien, accelrationen, krafter mm. Og hvis ja hvilken bil skal den komme fra? Er jo helt ny og total blank i diesel endnu, så jeg håber at i bære over med mig....
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: BlackChart efter 27. Juni 2010 kl: 10:10:32
1.9TD hedder AAZ, prøv at søge på det...
Vi er efterhånden en lille håndfuld der kører AAZ lige pt...
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: Jarl efter 27. Juni 2010 kl: 12:02:02
1,9 TD er en temmelig kraftig motor, som særligt imponerer med momentet. Derfor kan du forvente en kvikkere bil med den, men næppe en hurtigere, for der sætter gearingen grænsen. Dens driftsikkerhed i en T3 minder nok meget godt om 1,6 TD. Brændstoføkonomien er måske en hårsbredde dårligere - omkring 10 km/l. Den store hurdle med alle de turboladede kammermotorer er varmen. Sørg endelig for oliekøler og fornuftig kørsel. Måske kunne du overveje at finde en TDI - eventuelt med mekanisk pumpe, så du slipper for al elektronikken. De har ikke samme varmeproblemer og udnytter brændstoffet bedre - til gengæld er de så mere "traktoragtige" i deres momentforløb og hele karakteristik. Det kræver ganske meget know-how at lægge en TDI i en T3, men er bestemt ikke umuligt.
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 27. Juni 2010 kl: 18:12:03
Jeg ved godt at gearingen sætter begrænsningen. Det har jo noget at gøre med de omdrejninger som motoren kan tage... Jeg også på at en 1,9 td ikke er så anstrengt som en 1,6 td, og derved måske kørte lidt længere pr liter..... Jeg overvejer meget at lægge en TDI i på et tidspunkt, men ved endnu ikke hvornår det bliver..
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 27. Juni 2010 kl: 22:06:05
Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal regne med at give for en sund AAZ og hvilke biler den sidder i for mig eller hjælpe mig på et tidspunkt når det bliver aktuelt? Og er der en der kan lægge i? Jeg har desværre ikke noget sted at stå mere  :(
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: jensjakob efter 27. Juni 2010 kl: 22:19:44
Casper herinde har vist stadig en totalrenoveret AAZ på lager.
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 28. Juni 2010 kl: 18:23:29
okay. Men nu er jeg helt ny. Så håber jeg at jeg kunne lokke Casper til at ringe eller skrive til mig.

Hilsen Peter  31717970  peterwings@yahoo.dk
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: casper efter 28. Juni 2010 kl: 21:06:08
Hej Peter,

Kan jeg fange dig i løbet af dagen imorgen ? mellem kl ? og kl. ? er bedst?
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 29. Juni 2010 kl: 06:11:16
Hej Casper.

Tja jeg er som regl oppe kl 5.30 i hverdagen og smutter i seng ca 23. Det er næsten det samme i weekenderne da jeg ikke kan sove længe....
Så Mellem 7 og 22 er meget fint

Hilsen Peter
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 29. Juni 2010 kl: 06:14:44
Nå ja jeg skal hente min første T3 er i dag. Det bliver godt nok spændende, og jeg håber at jeg bliver tilfreds med den :D ....
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: WBX Manden efter 29. Juni 2010 kl: 09:07:17
Citat fra: "peterwings"
Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal regne med at give for en sund AAZ og hvilke biler den sidder i for mig eller hjælpe mig på et tidspunkt når det bliver aktuelt? Og er der en der kan lægge i? Jeg har desværre ikke noget sted at stå mere  :(


Har du ikke haft en plads i Danborns kælder ?
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 29. Juni 2010 kl: 17:21:05
Nej jeg har ikke haft plads i kælderen, men kender både Jesper, Andy og Thomas. Men jeg har hentet den nu, og jeg håber at jeg bliver glad for den. LLE Nr 93 ud af 2500.
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 29. Juni 2010 kl: 21:06:04
Jeg ville høre mo der ikke er nogen der ligger inde med nogle links til div forhandlere hvor man kan købe stumper mm til disse dejlige busser?
Tak for snakken Casper. Jeg er blevet lidt hooked på en TDI med mekanisk pumpe. Altså ingen styrrebox. Så hvis der er nogen der har lidt guldkorn med sådan en (pris, stumper mm), ville jeg sætte pris på det.

Hilsen Peter
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: casper efter 29. Juni 2010 kl: 21:10:07
Jeg bruger ofte Thomas Koch til at få stumper fra, hans side er kaefer-co.de, ellers er tysk ebay et godt bud hvis det er brugte stumper. Og selv tak, det var hyggeligt med en dieselsnak
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: Rabundus efter 29. Juni 2010 kl: 21:18:47
Tillykke med bilen den er virkelig flot, Håber du bliver glad for den. Tag det endelig lidt gelinde her i starten, det fortjener bilen.  mange hilsner rabundus  :wink:
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 30. Juni 2010 kl: 05:16:55
Bilen fortjener meget. Den er super velholdt. Det eneste jeg ønsker med denne bus er at sænke den, andre fælge og en stabil motor som ikke sluger olie. Altså kun små ændringer, og det skal laves ordenligt og sobert. Jeg søger bare råd og vejledning da dette er nyt for mig, da jeg kun har skruet på luftkølet i 19 år (jeg er selv 36 år).
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 02. Juli 2010 kl: 05:23:33
Jeg søger stadig nogle sider/firmaer hvor man kan købe T3 dele. Og ikke kun orginale dele....
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: casper efter 02. Juli 2010 kl: 07:37:21
har du kigget på http://www.kaefer-co.de ?
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 02. Juli 2010 kl: 14:38:35
Jep det har jeg, men kan ikke lige se at de skulle have fjedre og dæmpere så den kan blive lidt lavere.... Sååå jeg søger flere links?
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 04. Juli 2010 kl: 05:25:55
Slet ingen der køber stumper andre steder end hos VW???????
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: casper efter 04. Juli 2010 kl: 07:42:29
sænkningssæt der ville jeg se på ebay.de
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: def420 efter 06. Juli 2010 kl: 13:47:44
Har haft stor succes med vw-bus.com, tyskerside med uoriginale + originale dele til bilige penge, og så har service + leveringstid været helt i top :-]
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: peterwings efter 07. Juli 2010 kl: 05:31:10
Super. Takker. Hvis der er flere er i meget velkommende med flere links til sider.

VWenlig hilsen Peter
Titel: spørgsmål, hjælp mm.....
Indlæg af: jensjakob efter 07. Juli 2010 kl: 08:56:27
http://www.t3nettet.dk/module-Web_Links-category-cid-1.html - den gode lange liste