T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Jarl efter 28. Juni 2010 kl: 21:37:57
-
Ja - så er det mig igen... ;-)
I dag - på vej hjem fra Fårup Sommerland blev jeg lige blitzet, og jeg har et spørgsmål i den forbindelse, men først et rids af situationen:
Jeg kommer kørende hen over en bakke - under hele seancen er GPS'en tændt, så jeg har pænt styr på min faktiske fart. Jeg kører på det tidspunkt 105 - det er en 80 km/t strækning. Jeg ser en rød varevogn i vejkanten måske en km længere fremme, og der er biler foran mig. Jeg fatter mistanke og bremser ned til 85. Tættere på ser jeg, at bagklappen er åben og jeg tænker - OK - det er bare ferieturister, og så sætter jeg damp på igen. Måske 150-200 meter fra fotovognen kommer den røde blitz, og jeg kigger straks på GPS'en - den siger 99 km/t. Nu kommer så spørgsmålet:
Den fart, jeg kommer til at betale for - er det den, der er i det sekund, hvor der blitzes, eller hvor længe inden måles der?
-
da "fruen" blev blitzet, passede det med farten i øjeblikket da blitzen blændede.
Hinze
-
det fortæller lidt om 1y'erens accelerations evne ;)
klip :evil:
-
ja det er farten præcis i det øjeblik de blitzer, og så trækker de tre km/t fra tallet, jeg kan ikke huske nøjagtigt hvad de kalder grunden til reduktionen, men læser man imellem linierne, er det tydeligt at man skal takke for den rabat som politiet storsindet giver, fordi de udemærket godt er klar over at blitzen taler med guds tunge.
Men det kunne godt være du snart skulle overveje en mindre motor igen, med lidt snilde kunne du vel bruge sommerferien på en 1.0 konvertering.
Rasmus
-
ja for dælen, lupo 3l i jarl's Carat :lol:
-
Ja - det er sgu ironisk - faktisk sad jeg med gearkasseplaner i hovedet, for efter et godt langt motorvejsstræk med 120 - 130 km/h og omdrejningstælleren oppe i det skraverede felt tænkte jeg, at det vist var på tide med et 0,77 hjulpar til 5.gearet... - nå fuck - de får en tudse, og jeg sætter et længere femte gear i. Desuden går jeg over til ATF olie i gearkassen ved samme lejlighed - har lige prøvet det på en kammerats, og det giver et ekstremt smoooooth gearskifte.
Denne her:
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Transmissionsolie-DX-III/
-
Hvordan opnår man "denne" tilstand, er der andre additiver i auto olie?
Hinze
-
er det alm servo/atf olie? eller er der nogen "mere" i den dexron2?
er det ik toyota der bruger dexron norm?
-
Jeg har ikke studeret det teoretisk - kun ved afprøvning, og jeg har INGEN langtidserfaringer, men når det nu er min egen gearkasse, der bliver prøveklud, så er risikoen jo overskuelig. ATF-olie er meget mere tyndtflydende, og det kan afhjælpe det morgensure 2. gear, som sturt set alle 5.trins T3-kasser har. Kender I ikke følelsen af, at 2. gear skal tages med stor tålmodighed, når gearkassen er kold?
-
havde du nu haft en TD havde scenariet været et andet :0) hahahaha
-
Jarl - tag en fuldsyntetisk 75W80 GL-4 istedetfor.... Der er ingen additiver til en hypoidfortandet gearkasse i ATF.olien...
Bvøøvss...
-
Jarl - tag en fuldsyntetisk 75W80 GL-4 istedetfor.... Der er ingen additiver til en hypoidfortandet gearkasse i ATF.olien...
Bvøøvss...
det er PSA olien du tænker på ik?
-
Jo - oprindeligt fremstillet i TOTAL-regi af elf aquitaine...
Du er hermed nået videre til bonus-runden.... ;-)
-
Jeg har ikke studeret det teoretisk - kun ved afprøvning, og jeg har INGEN langtidserfaringer, men når det nu er min egen gearkasse, der bliver prøveklud, så er risikoen jo overskuelig. ATF-olie er meget mere tyndtflydende, og det kan afhjælpe det morgensure 2. gear, som sturt set alle 5.trins T3-kasser har. Kender I ikke følelsen af, at 2. gear skal tages med stor tålmodighed, når gearkassen er kold?
Hehe kender det alt for godt.! den skulle lige have lidt kærligehed og var det best man trillede ned at bakken når den kom i 2.gear.
men det er pist væk nu.! den originale olie var ikke pæn efter 270000km.. og i kom denne
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3980589295&n=-2027216158&pn=-2027216142
der er kørt 5000 km og gearkassen føles meget bedre.
-
Hmm de er ved at teste nye kameraer som de må foretage målelinger på op til 1 km væk. Så har man ingen chance for at tage farten af. Idag må de måler de op til 300 m væk. Det billed som bliver taget tæt på er kun for at få et billed af føren af bilen.
-
Er der nogen der ved om planerne med at tage billeder af bagnummerpladen bliver til noget. Her på Stevns er der snart ikke en eneste bil der har nummerplade foran
-
Hvad jeg har hørt skulle de nye vogne også have et kamera til den bagerste plade. Men det er kun noget jeg har hørt.....
-
Tja - hvis ikke det var ulovligt og jeg naturligvis ikke begår ulovligheder, så kunne man såmænd godt fristes af de dersens GPS'er med radar/laser-advarsel.
-
Mig bekendt tager de nu også billede bagfra, hvilket har kostet en masse mennesker en ekstra afgift på 500,- + en ny nummerplade.
Kan man se skyggen af den i forruden, skulle det være noget andet.
-
Er der nogen der ved om planerne med at tage billeder af bagnummerpladen bliver til noget. Her på Stevns er der snart ikke en eneste bil der har nummerplade foran
har de ik gjort det længe? måske ik i hele landet :roll:
hvordan vil de ellers fange motorcykler der kører for hurtigt?